Microsoft обяви, че е отчела 775% ръст на облачните услуги в региони, в които са наложени мерки за социално дистанциране (на практика в почти всички развити страни), затова налага ограничения на потребителите, за да може да гарантира работата на своята платформа.
Впоследствие Microsoft нанесе корекции в блога, като уточни, че 775 на сто ръст е наблюдаван в използването на приложението за срещи Teams, и то за едномесечен период в Италия. "Отчетохме много голям пик в употребата на Teams и вече имаме над 44 милиона потребители ежедневно. Тези потребители генерират над 900 милиона минути за срещи и обаждания на ден", допълват от Microsoft.
Облачните компании от всички сегменти могат да извлекат полза от ограниченията, свързани с коронавируса, тъй като много компании бяха принудени да възприемат модела на дистанционна работа и обучения. Но колкото повече служители работят извън офиса, толкова повече работни натоварвания трябва да бъдат мигрирани към облака, за да се осигури изпълнението на задачите. Въпреки че това е привлекателна динамика за облачните компании, има разбира се и физически ограничения.
"Прилагаме няколко временни ограничения, чиято цел е да се намери балансът за възможно най-доброто изживяване на всички наши клиенти, написа в блога на компанията Джаред Спатаро, корпоративен вицепрезидент за Microsoft 365. - Поставихме ограничения за безплатните оферти, за да дадем приоритет на капацитета за съществуващите клиенти. Освен това имаме ограничения върху определени ресурси за нови абонаменти. Това са "меки" квотни ограничения и клиентите могат да заявят по-високо ниво на поддръжка, за да увеличат тези лимити. Ако заявките не могат да бъдат удовлетворени незабавно, препоръчваме на клиентите да използват алтернативни региони (от нашите 54 активни региона), при които може да има по-малко увеличение на търсенето. За да управляваме скока на търсенето, ще ускорим създаването на нов капацитет в съответния регион."
Ограничаването на производителността най-често дразни клиентите, но като се имат предвид обстоятелствата, Microsoft няма друга възможност. Компанията заяви, че ще даде приоритет на дейностите на някои клиенти, повечето от които са от очакваните сектори:
Екипи за спешна помощ
Приложения за управление на здравни системи и системи за медицински досиета
Най-големите скокове на заявките за Azure са в Западна Европа, Югоизточна Азия и Бразилия, макар че ситуацията и в САЩ ескалира непрекъснато и центровете на компанията там трябва се подготвят за драстично увеличение.
В световен мащаб Microsoft се опитва да разшири дейностите си, за да задоволи търсенето, и макар че може да подразни някои клиенти с ограниченията в непосредствено бъдеще, в дългосрочен план това ще се отплати. Някои компании ще се върнат към нормалните операции след коронавируса, но проектите за дигитална трансформация, които позволяват отдалечена работа и мобилност, ще са от полза за повече от тях.
Почти всяка компания говори за свой собствен проект за дигитална трансформация от години, но днес събитията ускоряват внедряването от изоставащите играчи. Облачните компании обаче със сигурност ще се възползват в дългосрочен план.
Снимка: Microsoft Azure blog
Microsoft обяви, че е отчела 775% ръст на облачните услуги в региони, в които са наложени мерки за социално дистанциране (на практика в почти всички развити страни), затова налага ограничения на потребителите, за да може да гарантира работата на своята платформа.
Впоследствие Microsoft нанесе корекции в блога, като уточни, че 775 на сто ръст е наблюдаван в използването на приложението за срещи Teams, и то за едномесечен период в Италия. "Отчетохме много голям пик в употребата на Teams и вече имаме над 44 милиона потребители ежедневно. Тези потребители генерират над 900 милиона минути за срещи и обаждания на ден", допълват от Microsoft.