Продажбите на хардуера на облачната инфраструктура намаляват, но ще нараснат отново

Продажбите на хардуера на облачната инфраструктура намаляват, но ще нараснат отново

IDC: Продажбите на инфраструктурно оборудване за облачни изчисления и съхранение на данни ще растат с 12,4% годишно

Александър Главчев
129 прочитания

Продажбите на оборудване за инфраструктура за облачна обработка и съхранение на данни, включително специализирани и споделени среди, са намалели с 2,4% на годишна база до 16,8 млрд. долара през второто тримесечие на 2021 г., отчита IDC. Преди това продажбите растяха в продължение шест тримесечия и особено силно (с 39,1%) през втората четвърт на 2020 г., когато търсенето на облачни услуги рязко се повиши поради началото на масовите карантини. Следователно според анализаторите сравнението с миналата година не е доказателство за дългосрочна тенденция. За цялата 2021 г. се очаква сегментът да нарасне с около 7,8% до 74,3 млрд. долара.

Продажбите на инфраструктурно оборудване за други цели са нараснали с 3,4% до 13,4 млрд. долара през второто тримесечие на 2021-ва, а за цялата година се очаква те да се увеличат с 2,7% до 58,9 млрд. долара. Не всички от най-големите производители завършиха тримесечието, отчитайки ръст - Dell, HPE с H3C и Lenovo с NetApp увеличиха продажбите (съответно с 10,5%, 7,8% и 10,6%), докато Inspur и Huawei отбелязаха спад (със съответно 25% и 23,4%).

В дългосрочен план анализаторите от IDC предвиждат продажбите на инфраструктурно оборудване за изграждане на центрове за обработка и съхранение на данни да растат с 12,4% годишно. До 2025 г. пазарът се очаква да достигне 118,8 млрд. долара.

Водещи световни производители на ИТ инфраструктура за облачни системи

Компания Продажби през 2Q21 ($ млрд.) Дял от пазара през 2Q21 (%) Продажби през 2Q20 ($ млрд.) Дял от пазара през 2Q20 (%) Ръст 2Q21/2Q20 (%)
Dell Technologies 2,614 15,5 2,365 13,7 10,5
HPE/H3C* 1,911 11,4 1,773 10,3 7,8
Inspur/Inspur Power Systems** 1,438 8,5 1,917 11,1 -25,0
Lenovo/Lenovo NetApp Technologies*** 1,225 7,3 1,107 6,4 10,6
Huawei 0,439 2,6 0,573 3,3 -23,4
Cisco 0,362 2,2 0,423 2,5 -14,4
IBM 0,343 2,0 0,491 2,8 -30,2
NetApp 0,293 1,7 0,263 1,5 11,3
ODM Direct**** 6,166 36,7 6,823 39,6 -9,8
Други 2,033 12,1 1,491 8,7 36,2
Общо 16,824 100,0 17,238 100,0 -2,4

Забележки: * от второто тримесечие на 2016 г. в докладите на IDC се обобщават данните за продажбите на световните пазари на HPE и съвместното предприятие на HPE и New H3C Group; ** от третото тримесечие на 2018 г. докладите на IDC обобщават данните за продажбите на световните пазари на Inspur със съответните показатели на Inspur Power Systems, съвместното предприятие на IBM и Inspur; *** включва данни за продажбите на съвместното предприятие на Lenovo и NetApp; **** подсистеми, доставени от производители на системи със собствен дизайн (Original Design Manufacturing, ODM); окончателното сглобяване на специализирани системи се извършва от интегратори или директно от оператори на хипермащабни и облачни центрове за данни.

Източник: IDC, октомври 2021

Продажбите на оборудване за инфраструктура за облачна обработка и съхранение на данни, включително специализирани и споделени среди, са намалели с 2,4% на годишна база до 16,8 млрд. долара през второто тримесечие на 2021 г., отчита IDC. Преди това продажбите растяха в продължение шест тримесечия и особено силно (с 39,1%) през втората четвърт на 2020 г., когато търсенето на облачни услуги рязко се повиши поради началото на масовите карантини. Следователно според анализаторите сравнението с миналата година не е доказателство за дългосрочна тенденция. За цялата 2021 г. се очаква сегментът да нарасне с около 7,8% до 74,3 млрд. долара.

Продажбите на инфраструктурно оборудване за други цели са нараснали с 3,4% до 13,4 млрд. долара през второто тримесечие на 2021-ва, а за цялата година се очаква те да се увеличат с 2,7% до 58,9 млрд. долара. Не всички от най-големите производители завършиха тримесечието, отчитайки ръст - Dell, HPE с H3C и Lenovo с NetApp увеличиха продажбите (съответно с 10,5%, 7,8% и 10,6%), докато Inspur и Huawei отбелязаха спад (със съответно 25% и 23,4%).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК