Gartner: Облакът заема централно място в новото дигитално изживяване

Gartner: Облакът заема централно място в новото дигитално изживяване

Анализаторската компания разкрива кои ще бъдат водещите тенденции до 2025 г.

Мария Динкова
799 прочитания

Продължаващата пандемията и ръстът при дигиталните услуги постави облака в центъра на новото дигитално изживяване, посочват от Gartner.

"Не може да има бизнес стратегия без облачна стратегия, отбелязват от анализаторската компания. Облакът въведе нови дигитални изживявания като системите за мобилни разплащания, където банките инвестираха в стартъпи. Компаниите в енергетиката използват облака, за да подобрят изживяването на своите клиенти, а организации от автомобилния сектор пускат нови персонализирани услуги за безопасност и инфотейнмънт."

През 2022 г. глобалните облачни приходи се очаква да достигнат 474 млрд. долара, което представлява значително увеличение в сравнение с 408 млрд. долара през 2021 г. През следващите няколко години анализаторите очакват облачните приходи да надскочат необлачните приходи за съответните корпоративни ИТ пазари.

Облачни технологии

От Gartner посочват, че над 85% от организациите ще приемат принципа за облака на първо място до 2025 г. и няма да могат изцяло да изпълнят своите дигитални стратегии без използването на родените в облака архитектури и технологии.

По този начин дигиталните или продуктовите екипи ще могат да се възползват от пълните възможности, които предлага облачната среда.

Същевременно до 2025 г. над 95% от новите дигитални процеси ще бъдат доставяни в облачно родени платформи спрямо 30% през 2021 г.

С промяната на оперативния модел организациите ще се насочат към продуктово ориентиран оперативен модел, при който целият поток от стойност от бизнеса и ИТ трябва да бъде съгласуван с продуктите. Това ще създаде нови роли и отговорност като инженери по надеждност на сайтовете, продуктови мениджъри и други.

Нисък код или без код

Разработката на приложения също се очаква да претърпи промени в близко бъдеще, разкриват още експертите от Gartner. Тя ще бъде заменена от сглобяване и интеграция на приложения от страна на екипите, които ще ги използват.

Това ще доведе до ръст на платформите за създаване на приложения с нисък код. Анализаторите предвиждат до 2025 г. 70% от новите разработени приложения от организациите да използват технологии с нисък код или без код, които през 2020 г. са по-малко от 25%.

По този начин ще се даде тласък за участие на повече служители в процеса по създаване на фирмените решения.

Сигурна свързаност отвсякъде

Облачно доставеният сигурен достъп до услуги в периферията (SASE) представлява най-бързо развиващата се възможност на мрежовия пазар. Тъй като повечето трафик от периферните изчислителни локации няма да отива във фирмените центрове за данни, ИТ лидерите все повече ще използват SASE, за да защитят достъпа на служителите и устройствата отвсякъде и по всяко време.

От Gartner установяват, че до 2025 г. над 50% от организациите ще разполагат с отделни стратегии за внедряването на този подход, като за сравнение - през 2020 г. тези стойности са били по-малко от 5%.

Снимка: Pixabay

Продължаващата пандемията и ръстът при дигиталните услуги постави облака в центъра на новото дигитално изживяване, посочват от Gartner.

"Не може да има бизнес стратегия без облачна стратегия, отбелязват от анализаторската компания. Облакът въведе нови дигитални изживявания като системите за мобилни разплащания, където банките инвестираха в стартъпи. Компаниите в енергетиката използват облака, за да подобрят изживяването на своите клиенти, а организации от автомобилния сектор пускат нови персонализирани услуги за безопасност и инфотейнмънт."

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК