Облакът не е крайно състояние и Gartner очаква нов ръст на разходите през 2022

Pixabay.com
geralt

Облакът не е крайно състояние и Gartner очаква нов ръст на разходите през 2022

Крайните потребители глобално ще харчат за услуги в публичния облак с 20,4% повече

Мария Динкова
308 прочитания

Pixabay.com

© geralt


Глобално крайните потребители ще харчат за услуги в публичния облак с 20,4% повече през 2022 г., като според прогнозите разходите ще достигнат 494,7 млрд. долара. Това е значителен ръст в сравнение с 410,9 млрд. долара през 2021 г., който обаче няма да спре и през 2023 г., когато от Gartner очакват разходите да достигнат почти 600 млрд. долара.

"ИТ мениджърите излязоха от епохата на ирационалното изобилие на облачни услуги и подхождат внимателно в своя избор на публични облачни доставчици, за да постигнат специфични търсени бизнес и технологични резултати в своето пътуване към дигиталната трансформация", отбелязва вицепрезидентът на проучванията в Gartner Сид Наг.

Инфраструктурата като услуга (IaaS) се очаква да постигне най-висок ръст - 3,6%, при разходите на крайните потребители през 2022 г., следвана от десктоп като услуга (DaaS) с 26,6% и платформа като услуга (PaaS) с 26,1%.

От Gartner отбелязват, че новата реалност на хибридната работа подтиква организациите да се откажат от използването на традиционни клиентски изчислителни решения като десктопи и други физически офисни инструменти. Вместо това те се насочват към DaaS, където се очаква разходите да достигнат 2,6 млрд. долара през 2022 г. Търсенето от крайните потребители за PaaS възможности също ще увеличи разходите до 109,6 млрд. долара.

По думите на Наг облачните възможности като контейнеризация, платформа за бази данни като услуга, изкуствен интелект и машинно обучение се отличават с по-богати функционалности в сравнение с инфраструктурата или мрежата като услуга. Същевременно първите са по-скъпи, което води и до ръст при разходите.

Прогноза на Gartner за глобалните разходи на крайни потребители за облачни услуги (в млн. долари):

2021 г. 2022 г. 2023 г.
Бизнес процес като услуга (BPaaS) 51,410 55,598 60,619
Платформа като услуга(PaaS) 86,943 109,623 136,404
Софтуер като услуга (SaaS) 152,184 176,622 208,080
Облачни услуги за управление и сигурност 26,665 30,471 35,218
Инфраструктура като услуга (IaaS) 91,642 119,717 156,276
Десктоп като услуга (DaaS) 2,072 2,623 3,244
Общ пазар 410,915 494,654 599,840

Софтуерът като услуга (SaaS) пък остава с най-голям пазарен дял в публичния облак и се очаква разходите на крайни потребители за него да достигнат 176,6 млрд. долара през 2022 г.

В допълнение появяващите се технологии в облачните изчисления като хиперскалиращи периферни изчисления и сигурен достъп до услуги в периферията (SASE) формират нови продуктови категории, а това на свой ред създава допълнителни приходи за доставчиците на публични облачни услуги.

"Във връзка с развитието на основните облачни услуги фокусът върху диференциацията постепенно преминава върху възможностите, които могат директно да променят дигиталния бизнес и операции в компаниите", споделя Наг. "Публичните облачни услуги станаха толкова неразделна част от бизнеса, че сега доставчиците са принудени да се справят със социални и политически предизвикателства като устойчивост и суверенитет на данните."

Според експерта ИТ лидерите, които разглеждат облака като помощно средство вместо като крайно състояние, ще бъдат най-успешни в своята дигитална трансформация. А дори по-добре ще се справят организациите, които комбинират облака с другите нови технологии.

Глобално крайните потребители ще харчат за услуги в публичния облак с 20,4% повече през 2022 г., като според прогнозите разходите ще достигнат 494,7 млрд. долара. Това е значителен ръст в сравнение с 410,9 млрд. долара през 2021 г., който обаче няма да спре и през 2023 г., когато от Gartner очакват разходите да достигнат почти 600 млрд. долара.

"ИТ мениджърите излязоха от епохата на ирационалното изобилие на облачни услуги и подхождат внимателно в своя избор на публични облачни доставчици, за да постигнат специфични търсени бизнес и технологични резултати в своето пътуване към дигиталната трансформация", отбелязва вицепрезидентът на проучванията в Gartner Сид Наг.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК