IaaS пазарът надхвърля 90 млрд. долара през 2021, Amazon запазва водеща позиция

Pixabay.com
WilliamsCreativity

IaaS пазарът надхвърля 90 млрд. долара през 2021, Amazon запазва водеща позиция

Мария Динкова
405 прочитания

Pixabay.com

© WilliamsCreativity


Световният пазар на инфраструктурата като услуга (IaaS) е нараснал с 41,4% през 2021, достигайки 90,9 млрд. долара спрямо 64,3 млрд. долара през 2020, показват данните на анализаторската компания Gartner. Amazon пък запазва лидерска позиция, като е следван от Microsoft, Alibaba, Google и Huawei.

Тенденцията за повишаване на приходите се запазва, тъй като облакът се превръща в основна архитектура за модерните процеси, коментира Сиг Наг, вицепрезидент в Gartner. "Облакът поддържа мащабируемост и съчетаемост, които модерните технологии и приложения изискват, като същевременно позволява на компаниите да отговорят на своите нови нужди като суверенитет, интеграция на данните и подобрено потребителско изживяване", допълва той.

Топ пет на доставчиците обхващат общо 80% от пазара, като Amazon за миналата година постига приходи 35,4 млн. долара и 38,9% пазарен дял, докато Microsoft заема второто място с 21,2% дял и 19 млрд. долара приходи. Всъщност, след като много организации вече разчитат на фирмения софтуер и услуги на Microsoft, Аzure е позициониран да "улови" възможности при почти всеки вертикален пазар.

По думите на Наг регионалните облачни системи стават все по-важни на фона на нарастващата геополитическа фрагментация, на новите регулации и изисквания за съответствие. Това дава сериозни възможности за доставчиците със силно регионално присъствие.

Например Alibaba отново заема трета позиция с 9.5% пазарен дял и приходи 8,7 млрд. долара през 2021. Компанията не е само водещ облачен доставчик в Китай, но се опитва да се позиционира и като регионален такъв в Индонезия, Малайзия и други.

През миналата година най-силен ръст в топ 5 постига Google Cloud - 63,7% увеличение до 6,7 млрд. долара приходи. Резултатите се дължат на стабилния ръст на внедряванията на традиционни фирмени процеси, както и на иновациите в компаниите като изкуствен интелект и контейнерната технология Kubernetes, подкрепени от разширяване на партньорската екосистема с цел достигане до по-голяма потребителска база.

Растежът на Huawei през 2021 е умерен след две години с над 200% увеличение, а компанията запазва своята пета позиция с 4,2 млрд. долара приходи. Huawei направи значителни инвестиции в своята IaaS екосистема и чрез стратегията си за отворен хардуер, софтуер с отворен код и партньорства доставчикът разширява работата си с университети, разработчици и стартъпи.

"Следващата фаза на IaaS растежа ще бъде задвижена от потребителското изживяване, дигиталните резултати и визуалния свят", коментира Наг. Той дава за пример технологиите, които могат да помогнат на бизнеса да се доближи до своите клиенти, като метавселената, чатботове и дигитални близнаци, тъй като те изискват хиперскалируема инфраструктура, която осигурява нужните изчисления и сторидж.

Според предходни доклади на анализаторската компания от всички облачни услуги IaaS се очаква да постигне най-висок ръст 3,6%, при разходите на крайните потребители през 2022 г., следвана от десктоп като услуга (DaaS) с 26,6% и платформа като услуга (PaaS) с 26,1%. Едновременно с това и през тази година наблюдаваме продължаващо увеличение на разходите за всички облачни услуги, които според прогнозите от 410,9 млрд. долара през 2021 ще достигнат почти 600 млрд. долара през следващата година.

Световният пазар на инфраструктурата като услуга (IaaS) е нараснал с 41,4% през 2021, достигайки 90,9 млрд. долара спрямо 64,3 млрд. долара през 2020, показват данните на анализаторската компания Gartner. Amazon пък запазва лидерска позиция, като е следван от Microsoft, Alibaba, Google и Huawei.

Тенденцията за повишаване на приходите се запазва, тъй като облакът се превръща в основна архитектура за модерните процеси, коментира Сиг Наг, вицепрезидент в Gartner. "Облакът поддържа мащабируемост и съчетаемост, които модерните технологии и приложения изискват, като същевременно позволява на компаниите да отговорят на своите нови нужди като суверенитет, интеграция на данните и подобрено потребителско изживяване", допълва той.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК