Пазарът на публични облачни услуги ще се удвои до 2026 г.

Pixabay.com
geralt

Пазарът на публични облачни услуги ще се удвои до 2026 г.

Очаква се след 4 години той да достигне един трилион долара

Мария Динкова
269 прочитания

Pixabay.com

© geralt


Публичният облак почти десетилетие постига растеж от над 30%, а дори при свиването на бюджетите по време на пандемията пазарът ускори своето развивитие на фона на масовата миграция на много компании. Въпреки това през предстоящата година ситуацията се очертава не така благоприятна, независимо дали ще има или не рецесия, посочват от Forrester.

След като конкуренцията сред четирите най-големи доставчика на публични облачни услуги се засилва, те са принудени да направят значителни инвестиции в анализи, изкуствен интелект и машинно обучение, както и други премиум услуги, за да останат на върха. Но по-голямата конкуренция не означава забавяне на пазарния растеж, като се очаква той да се запази над 20%. От Forrester предвиждат, че пазарът ще се удвои от 446.4 млрд. долара през 2022 г. и ще надхвърли 1 трлн. долара до 2026 г.

Пазарните лидери

От анализаторската компания изтъкват, че водещите играчи на пазара трябва да продължат да поддържат позициите си. На тримесечна база лошите решения и неоптималното изпълнение ще окаже сериозно значение, когато приходите от облачните услуги представляват значителна част от приходите на компаниите майки. Например AWS е отговорна за печалбите на Amazon през последните тримесечия. Microsoft от друга страна не разкрива отделните приходи на Azure, така че няма как да се разбере дали звеното е печелившо, дори след като то бавно скъсява дистанцията с AWS за пазарен дял.

Облачните услуги под друг ъгъл

Новият етап от развитието на пазара изисква и промяна в ъгъла, под който се разглежда и анализират облачните услуги. Затова в своя доклад The Public Cloud Market Outlook, 2022 to 2026 този път Forrester се отдалечава от модела "като услуга", типичен за ранния етап на развитие на облачните услуги, и се фокусира върху услугите за облачна инфраструктура, облачни бази данни и услуги за анализи, услуги за облачна разработка и облачни приложения. Последната категория обхваща софтуер като услуга и приложения, използвани по същия начин. Тази рамка позволява комбинация от управлявани услуги и ориентирана към клиентите инфраструктура и приложения, които обикновено обхващат фирмените облачни системи. Анализаторите подчертават, че потребителите, които могат да направят разликата между ключовите услуги, ще могат да спестят значителни средства, особено в многооблачна среда.

Надпревара при анализите

Друга тенденция, която ще наблюдаваме през следващите години, е изостряне на конкуренцията между гиганти в сферата на анализите и данните. Именно това е секторът, в който облачните доставчици се надяват да спечелят клиенти отвъд традиционните ИТ операции, за да достигнат до учените по данните и анализаторите. В същото време гигантите трябва да отделят усилия и за по-типичните работни процеси, които досега не са мигрирани в облака.

Облачната инфраструктура носи приходи, но не и печалба

Облачната инфраструктура също се превръща в арена за диференциация, а огромните капиталови инвестиции, изисквани за конкуренция на това ниво, означават, че само четири компании могат да се съревновават за пазарен дял - Alibaba, AWS, Google и Microsoft. Останалите на практика са се отказали да догонват - дори ако техните изявления твърдят обратното, подчертават от Forrester. Основната облачна инфраструктура ще продължи да има водещ дял в облачните приходи, но тя ще бъде по-малко източник на печалба и повече на средство за привличане на клиенти и пренасочването им към услуги от повисок ценови клас.

Пренасищане на пазара при облачните приложения

Пазарът за облачни приложения - категория, доминирана от по-малки компании, водещи при софтуера като услуга - ще постигане по-бавен темп на растеж заради пазарната наситеност, особено в областта на човешките ресурси и CRM. Но по-слабото увеличение на пазара няма да спре гигантите да си пробиват път в сегмента, доминиран от SaaS играчите. За да повишат своите приходи, гигантите ще са готови да толерират екосистеми от партньори, които могат да им помогнат да създадат индустриални облаци, чрез които да се конкурират със SaaS платформите. И ако гигантите не могат да победят SaaS доставчиците, то те ще се присъединят към тях, като станат хостове на платформи за дигитални операции като ERP.

В крайна сметка от Forrester заключват, че растежът на публичните облачни услуги за достигане на един трилион долара няма да бъде лесен заради високите залози при конкуренцията. А като се добави геополитическото напрежение, войната и икономическите предизвикателства, бъдещето по-скоро изглежда нелеко. Със сигурност обаче пазарът на облачни услуги ще консолидира своята доминация при ИТ до 2026 г.

Публичният облак почти десетилетие постига растеж от над 30%, а дори при свиването на бюджетите по време на пандемията пазарът ускори своето развивитие на фона на масовата миграция на много компании. Въпреки това през предстоящата година ситуацията се очертава не така благоприятна, независимо дали ще има или не рецесия, посочват от Forrester.

След като конкуренцията сред четирите най-големи доставчика на публични облачни услуги се засилва, те са принудени да направят значителни инвестиции в анализи, изкуствен интелект и машинно обучение, както и други премиум услуги, за да останат на върха. Но по-голямата конкуренция не означава забавяне на пазарния растеж, като се очаква той да се запази над 20%. От Forrester предвиждат, че пазарът ще се удвои от 446.4 млрд. долара през 2022 г. и ще надхвърли 1 трлн. долара до 2026 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК