10 чести грешки при създаването на облачна стратегия

Pixabay.com
stevepb

10 чести грешки при създаването на облачна стратегия

Експертите от Gartner съветват тя да бъде кратък и удобен за използване документ, който обобщава ролята на облачните изчисления в организацията

Мария Динкова
465 прочитания

Pixabay.com

© stevepb


Облачната стратегия представлява обобщена гледна точка за ролята на облачните изчисления в организацията. Въпреки това бизнес и ИТ лидерите продължават да допускат 10 грешки, когато я създават, разкриват от Gartner.

"Добрата облачна стратегия трябва да бъде кратък и удобен за използване документ, съдържащ 10 до 20 страници или слайда", съветва Марко Мейнарди, вицепрезидент в Gartner. Той допълва също така, че бизнес стратегията трябва да определя облачната и да дава насоки, за тези, които я внедряват.

Ето кои са основните грешки, които трябва да се избягват:

1. Това е само ИТ стратегия

Когато говорим за облачни изчисления не става дума само за технологии. Служителите извън ИТ също имат умения и знания, които са критични за успеха на облачната стратегия. Експертът от Gartner подчертава, че бизнес и ИТ лидерите не трябва да създават стратегия, фокусирана около ИТ, и след това да се опитват "да я продадат" на останалата част от бизнеса. В този смисъл бизнесът и ИТ трябва да бъдат равнопоставени партньори в определянето на облачната стратегия.

2. Липса на стратегия за отказване

Разработване на стратегия за отказване от облачен доставчик е трудно, което е и една от причините защо повечето лидери не създават такава. Много организации смятат, че нямат нужда от подобен план, тъй като не очакват да върнат нещо от облака. Въпреки това наличието на план за отказване е ключово за успеха на самата облачна стратегия на организацията. Мейнарди сравнява това със застрахователна полица, която имаш, но се надяваш никога да не използваш.

3. Облачната стратегия се бърка с плана за внедряване

Облачната стратегия не трябва да включва или да се бърка с плана за миграцията. Облачната стратегия е първата крачка - това е фазата, в която бизнес и ИТ лидерите решават каква роля облачните изчисления ще играят в организацията. Планът за имплементиране на облачните услуги е втората стъпка и той има за цел да реализира облачната стратегия.

4. Твърде късно е да се започне

Често организациите смятат, че е твърде късно да се разработи облачна стратегия. Ако фирмите обаче внедряват облака без стратегия, това е в крайна сметка ще доведе до съпротива от служителите, които не са запознати с ключовите фактори и принципи. А в резултат на това целият проект за облака може да се забави и дори неговото изпълнение да бъде изложено на риск.

5. Облачната стратегия означава, че всичко отива в облака

Много организации предполагат, че да имаш облачна стратегия предполага всичко да бъде преместено в облака. "Този подход спира много бизнес и ИТ лидери от разработването на стратегия, тъй като те смятат, че ще бъдат принудени да започнат да използват облачните изчисления за всичко", обяснява Мейнарди. Затова той съветва организациите да бъдат отворени и да си партнират с необлачни технологични експерти като корпоративни архитекти, които могат да внесат по-широка гледна точка в дефинирането на облачната стратегия.

6. Облачната стратегия е стратегията за центровете за данни

Много организации бъркат облачната стратегия със своята стратегия за центровете за данни. От една страна, те наистина трябва да бъдат отделни документи и концепции. От друга страна обаче, е важно фирмите да гарантират също така, че те са координирани, защото това ще повлияе на ролята, която облачните изчисления играят в тяхната организация.

7. Облачната стратегия пести разходи

Друга често срещана грешка е, че организациите приемат облачна стратегия, тъй като изпълнителният директор, ИТ мениджърът или друг бизнес лидер смята, че това ще доведе до спестяване на разходи. Анализаторите на Gartner препоръчват облачната стратегия да запази връзката с бизнеса. По този начин ще се гарантира, че компаниите знаят защо процесите се мигрират и каква е крайната цел.

8. Само един възможен сценарий

Доста вероятно е повечето организации да използват няколко различни облачни доставчици във времето. Тъй като прилагането на облачни услуги може да стане все по-широко и разнообразно, бизнес и ИТ лидерите трябва да създадат всеобхватна стратегия, в която да бъдат взети под внимание множество типове сценарии, облачни доставчици, услуги и необлачни среди.

9. Аутсорсване на разработката на облачната стратегия

Аутсорсването на разработката на облачна стратегия може да звучи примамливо, но не трябва да се прави, защото нейното изготвяне е твърде важно. Вместо това експертите препоръчват бизнес и ИТ лидерите да се обърнат към трети страни - дори облачен доставчик - за имплементацията. Това също така може да бъде икономичен начин да се осигурят нужните облачни умения, които липсват в компанията.

10. "Облакът е водещ" е стратегия

Подходът "облакът е водещ" предполага, че ако някой пита за инвестиция, мястото по подразбиране за изграждане или поставяне на нови активи ще бъде публичният облак. Според анализаторите от Gartner това обаче не е достатъчно. Те съветват в същото време мениджърите да имат и стратегия по отношение на изключенията, която да позволява да се създават приложения и на други места, различни от облака.

Облачната стратегия представлява обобщена гледна точка за ролята на облачните изчисления в организацията. Въпреки това бизнес и ИТ лидерите продължават да допускат 10 грешки, когато я създават, разкриват от Gartner.

"Добрата облачна стратегия трябва да бъде кратък и удобен за използване документ, съдържащ 10 до 20 страници или слайда", съветва Марко Мейнарди, вицепрезидент в Gartner. Той допълва също така, че бизнес стратегията трябва да определя облачната и да дава насоки, за тези, които я внедряват.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото

Идва ли краят на офшоринга?

Идва ли краят на офшоринга?

  • 0
  • 0






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 142



Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК