Ericsson: Облачният гейминг може да отключи потенциала на 5G мрежите

Pixabay.com
Gerd Altmann

Ericsson: Облачният гейминг може да отключи потенциала на 5G мрежите

Според доклада на InCode 67% от облачните геймъри ще имат 5G устройства през следващите пет години, a преди края на десетилетието – 100%

Иван Гайдаров
630 прочитания

Pixabay.com

© Gerd Altmann


Облачният гейминг има потенциала да се превърне в един от първите потребителски сегменти, който се възползват от ниската латенция и високите скорости на 5G мрежите, сочи нов доклад на стратегическото консултантско звено на Ericsson - inCode. В него се посочва, че облачните игри се очаква да привлекат 99 милиона 5G абонати през следващото десетилетие само в Северна Америка, съставлявайки приблизително 23% от общата база.

Облакът позволява на любителите да играят, без да се налага да закупуват и съхраняват игри и без да трябва да инвестират в скъпи конфигурации. Докладът посочва, че облачните игри променят динамиката на разпространение на съдържание в игралната индустрия, като позволяват на геймърите да играят отвсякъде чрез своите устройства.

Според изводите на анализаторите от InCode 67% от облачните геймъри ще имат 5G устройства през следващите пет години, a преди края на десетилетието този процент ще стане 100. Едновременно с това почти 80% от геймърите са готови да платят повече за подобрена 5G свързаност в допълнение към основната си месечна сметка. Това е още едно доказателство, че игрите могат да доведат до голяма монетизация за мобилните оператори, категорични са от Ericsson.

Облачните игри - бъдещето на гейминг индустрията

Според доклад на Fortune Business Insights глобалният пазар на облачни игри ще нарасне от 3,24 милиарда долара през 2022 г. до 40,81 милиарда долара до 2029 г. при годишен темп на растеж 43,6%. Подкрепени в огромна степен от пандемията от COVID-19 - през 2020 г. сегментът регистрира 86,2% скок на годишна база, анализаторите вече определят облачните игри като бъдещето на гейминг индустрията.

"Облачните услуги играят основна роля за предлагането на добри гейминг възможности на различни потребителски устройства, без това да е свързано с тяхната хардуерна конфигурация. Растящата нужда от ниска латенция и потапящи преживявания ще катализират развитието на пазара. Геймърите могат да играят директно през външни облачни сървъри, без да се налага да свалят целите инсталации", обясняват от Fortune Business Insights.

От Grand View Research на свой ред добавят, че възходът на облачните изчисления, центровете за данни и облачните игри са свързани помежду си. "Играта в облак се случва изцяло в центрове за данни, премахвайки необходимостта от изтегляния и превръщайки устройството на потребителя в свързан терминал с висока разделителна способност. Това дава значителни предимства както за доставчика, така и за играча. Услугите за облачни игри комбинират глобални мрежи за доставка, хипермащабни облачни възможности и поточни медийни услуги, за да изградят следващата ера на потапящи, интерактивни и социални развлекателни платформи, които да подкрепят трансформацията на сектора", обясняват изследователите.

Облачният гейминг има потенциала да се превърне в един от първите потребителски сегменти, който се възползват от ниската латенция и високите скорости на 5G мрежите, сочи нов доклад на стратегическото консултантско звено на Ericsson - inCode. В него се посочва, че облачните игри се очаква да привлекат 99 милиона 5G абонати през следващото десетилетие само в Северна Америка, съставлявайки приблизително 23% от общата база.

Облакът позволява на любителите да играят, без да се налага да закупуват и съхраняват игри и без да трябва да инвестират в скъпи конфигурации. Докладът посочва, че облачните игри променят динамиката на разпространение на съдържание в игралната индустрия, като позволяват на геймърите да играят отвсякъде чрез своите устройства.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК