На фона на прехода към хибридна работа и разпределени служители кадрите потребителите и партньорите имат по-големи очаквания за безпроблемно дигитално свързване към ключовите системи и процеси отвсякъде. В тази връзка IDC се опитват да очертаят бъдещето със своите прогнози за 2023 г. и след това.
През следващите години бизнесът ще бъде изправен пред икономическа несигурност, регионални конфликти, ограничения по веригата на доставки и недостиг на кадри. Макар че тези предизвикателства ще имат своята роля при вземането на решенията, 81% от организациите все още дават приоритет на програмите за свързаност. Компаниите се очаква да продължат да използват инвестициите, за да автоматизират ключови процеси, да трансформират работните места, да подобрят потребителското изживяване и да увеличават корпоративната си устойчивост.
Програмите за свързаност ще стъпят върху 5G, периферията, облачната инфраструктура и услуги, за да се гарантира движението на данните. По-важното обаче е, че тези програми ще продължат да се фокусират върху подобряване на ефективността и използване на данните за предоставяне на бизнес прозрения в реално време. С увеличаването на мрежовите и бизнес изисквания фирмените мрежи и ИТ отдели трябва да обединят своите системи и процеси, за да осигурят продължаването на дейността, по-висока производителност на служителите и по-бърза адаптация спрямо променящите си бизнес среди.
"Въздействието на хибридната работа, инфлацията, глобалната икономика и бизнес несигурността принуждават компаниите да адаптират своите бизнес операции, за да противодействат на затрудняващите ги пазарни сили", коментира Пол Хюс, директор по изследванията за Future of Connectedness в IDC. По думите му организациите, които внедрят умни, мащабируеми и гъвкави стратегии за свързаност, центрирани около облака, ще постигнат редица ползи, включително повече производителност и устойчиви операции.
Ето кои са и 10-те водещи прогнози за следващите години според анализаторската компания:
# 1 До 2024 г. 75% от компаниите ще използват облачно базирани API-та, за да създават приложения за клиентско ангажиране, които интегрират UCaaS/CPaaS платформи (унифицирани комуникации като услуга/комуникационна платформа като услуга) с многоканални опции за подобряване на потребителското изживяване.
# 2 До 2025 г. 50% от дигиталните организации ще надградят облачната мрежова тъкан (network fabric) с безжична, използвайки различни технологии за гарантиране непрекъсваемостта на бизнеса.
# 3 До 2025 г. Само 30% от организациите ще се възползват от приложението на 5G заради фрагментация и липса на лидерство по отношение на свързаността, технологиите и доставчиците на управлявани услуги. # 4 До 2026 г. 40% от фирмите ще удвоят инвестициите си в хиперсвързани дигитални пространства, за да увеличат продуктивността, да подобрят сътрудничеството и енергийната ефективност.
# 5 До 2024 г. 50% от големите компании ще използват облачни WAN услуги в своята мрежа директно или индиректно, което допълнително ще приближи телекомите до ролята на интегратори на услуги.
# 6 До 2027 г. метавселената ще отговаря за 70% от годишния ръст в медийния трафик в интернет, където популярността сред потребителите и бизнеса ще доведе до увеличено търсене на пропускателна способност.
# 7 До 2023 г. 40% от фирмите ще се възползват от оптимизирана оперативна ефективност, подобрена сигурност и намалени мрежови разходи, като използват SD-WAN и сигурност за облачно управлявани мрежи.
# 8 До 2024 г. 30% от фирмите ще повишат вниманието си към мрежите във всички основни ИТ екипи (като SecOps, DevOps и AIOps), например като подобрят развитието на умения.
# 9 До 2026 г. 40% от компаниите ще изостават при изпълнението на устойчиви стратегии за свързаност поради недостатъчни бюджети, след като трансформацията на работното място се превръща в новото нормално за клиенти, работодатели и партньори.
# 10 До 2027 г. 80% от G2000 компаниите ще имат нужда от сателити за нискоземна орбита (LEO), за да покриват пропуски в мрежовото покритие за отдалечени, провинциални или високорискови международни локации.
На фона на прехода към хибридна работа и разпределени служители кадрите потребителите и партньорите имат по-големи очаквания за безпроблемно дигитално свързване към ключовите системи и процеси отвсякъде. В тази връзка IDC се опитват да очертаят бъдещето със своите прогнози за 2023 г. и след това.
През следващите години бизнесът ще бъде изправен пред икономическа несигурност, регионални конфликти, ограничения по веригата на доставки и недостиг на кадри. Макар че тези предизвикателства ще имат своята роля при вземането на решенията, 81% от организациите все още дават приоритет на програмите за свързаност. Компаниите се очаква да продължат да използват инвестициите, за да автоматизират ключови процеси, да трансформират работните места, да подобрят потребителското изживяване и да увеличават корпоративната си устойчивост.