Приходите от продажбите на безжично оборудване от корпоративен клас са отбелязали рекорд от над 3 милиарда долара за четвъртото тримесечие на годината, отбелязва нов доклад на Dell'Oro Group. Анализаторите очакват, че през тази година средните цена на тези решения ще скочат още след миналогодишния ръст.
"Както всичко останало около нас, цената на всяка WLAN точка за достъп AP расте. Производителите трябваше да се справят с по-високи разходи за компоненти, а и за логистика и въпреки че логистичните проблеми и цени намаляват, разходите за компоненти все още са сериозно завишени", коментира директорът на Dell'Oro за проучвания на WLAN пазар Шон Морган.
В резултат производителите са повишили цените на своите продукти за дистрибуторите и за крайните клиенти. "Играчите в индустрията обясняват, че когато капацитетът е ограничен, производителите се стремят да пускат най-високия клас продукти от своето портфолио, което естествено, са с по-високи цени", казва тя.
Например, ако дадена компания иска да си купи точка за достъп 2 по 2 със скорост на трансфер 2.4 Gbps, но единственият наличен продукт е 4 по 4 със скорост на трансфер 4.8 Gbps, клиентът трябва да се договори за наличното, въпреки че то е е на по-висока цена.
Организациите купуват все повече решения по стандарта Wi-Fi 6, като внедряването на новата, по-скъпа технология също повишава средната цена на WLAN устройствата, отбеляза още Морган.
Cisco бележи рекордни доставки на WLAN продукти, възползвайки се от подобряващите зе условия във веригите за доставки. Това важи особено за последното тримесечие на 2022 г., когато компанията е увеличила броя на доставените безжични устройства с над 58 на сто спрямо същия период на 2021 г. "Това е впечатляващо постижение за компания, която вече е пазарен лидер", допълва Морган. Екипът, отговарящ за доставките на компоненти, е успял да подсигури няколко нови договора, които са помогнали на Cisco да достави над 2.5 милиона безжични устройства за последните три месеца на 2022 г.
Останалите конкуренти, включително HPE Aruba, Ubiquiti, CommScope Ruckus, Extreme Networks, Juniper Mist, Fortinet, Cambium Xirrus и Alcatel-Lucent Enterprises също са отчели най-добрите си продажби за едно тримесечие за всички времена.
Единственото изключение е Китай, където свиването се дължи на двата основни доставчици на WLAN от корпоративен клас в страната - Huawei и H3C. Huawei има "огромен годишен ръст на доставките на продукти през последните четири тримесечия, но компанията пренасочи фокуса си от Китай към други регион, включително Европа, Близкия изток и Африка (EMEA), както и Латинска Америка.
Приходите от продажбите на безжично оборудване от корпоративен клас са отбелязали рекорд от над 3 милиарда долара за четвъртото тримесечие на годината, отбелязва нов доклад на Dell'Oro Group. Анализаторите очакват, че през тази година средните цена на тези решения ще скочат още след миналогодишния ръст.
"Както всичко останало около нас, цената на всяка WLAN точка за достъп AP расте. Производителите трябваше да се справят с по-високи разходи за компоненти, а и за логистика и въпреки че логистичните проблеми и цени намаляват, разходите за компоненти все още са сериозно завишени", коментира директорът на Dell'Oro за проучвания на WLAN пазар Шон Морган.