Facebook обещава до 10 г. да връща в околната среда повече вода, отколкото потребява

Facebook обещава до 10 г. да връща в околната среда повече вода, отколкото потребява

Александър Главчев
585 прочитания

Facebook представи следващата фаза от своята стратегия за устойчивост, в рамките на която гигантът ще работи с цел превръщане във "водно-позитивна" компания до 2030 г. От там се ангажират нейните глобални операции, включително центровете за данни, да връщат повече вода в околната среда, отколкото консумират.

"Постигането на тази амбициозна цел ще изисква комбинация от усилия за възстановяване на водата, започвайки в региони с недостиг вода, както и технологии за повишаване на ефективността използването ѝ в нашите съоръжения", се казва в публикация в блога на компанията.

Намирането на начини за ограничаване на количеството вода, което компанията използва, не е ново начинание за Facebook, като публикацията си от там описват подробно работата в тази насока през последните десет години.

"През последното десетилетие технологии, включително такива за охлаждане на нашите центрове с външен въздух, позволиха те да работят с 80% по-ефективно от гледна точка на водата в сравнение с индустриалния стандарт." Допълва се още, че са налице възможности за допълнително развитие в тази посока през следващите години, особено с разрастването на инфраструктурата.

През последните години Facebook прави усилия, за да гарантира, че операциите ѝ се захранват изключително от възобновяеми енергийни източници. Миналата година компанията постигна въглеродни емисии. Този успех се отрази положително и върху потреблението на вода, тъй като процесът на генериране на енергия от изкопаеми горива се характеризира с голям разход на такава.

Компанията твърди, че е инвестирала в редица проекти, които се очаква да връщат повече от 850 млн. галона вода (около 3,2 млн. куб.м.) годишно, като през 2020 г. тя е допринесла за възстановяването на 595 млн. галона (~2,2 млн. кубика) в зони с недостиг.

Facebook е вторият технологичен гигант, който се ангажира да се превърне във "водно-позитивен" до 2030 г. Microsoft направи почти идентично обещание през септември 2020 г.

Количеството вода, което консумират центровете за данни, е подложено на засилен контрол от страна на правителства и еколози заради промените в климата. Колко голям е проблемът зависи от това дали въпросната инсталация се намира в регион с недостиг на вида или предразположен към засушаване, както и доколко и разчита вода за охлаждане на техниката.

Операторите на центрове за данни обикновено не са склонни да разкриват подробности за това колко вода консумират, като Facebook се очертава като нещо като аномалия в тази насока. Компанията предоставя актуализации в реално време на енергийната и водната ефективност на своите инсталации от 2013 г.

Facebook представи следващата фаза от своята стратегия за устойчивост, в рамките на която гигантът ще работи с цел превръщане във "водно-позитивна" компания до 2030 г. От там се ангажират нейните глобални операции, включително центровете за данни, да връщат повече вода в околната среда, отколкото консумират.

"Постигането на тази амбициозна цел ще изисква комбинация от усилия за възстановяване на водата, започвайки в региони с недостиг вода, както и технологии за повишаване на ефективността използването ѝ в нашите съоръжения", се казва в публикация в блога на компанията.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК