В близкото минало компаниите трябваше да инвестират сериозни суми в ИТ отдели, да изграждат и поддържат скъпи сървърни помещения, да организират и съхраняват сами критично важната си бизнес информация.
Фирмите, които прехвърлиха тези дейности към дейта центрове, успяха да намалят разходите и броя на служителите си.
В днешно време използването на дейта център услуги е задължително условие за конкурентоспособност в много индустрии. Как да изберете най-подходящия дейта център или доставчик на колокация за вашите нужди?
Ето какви съвети дават на предприемачите и ИТ мениджърите специалистите от "Нетера" - глобална телекомуникационна компания с близо 30 години опит и 4 дейта центъра в България:
1. Търсете оптимално местоположение
Изберете дейта център в близост до крайните ви потребители, които най-често имат достъп до вашите приложения. Това ще подобри цялостното им клиентско изживяване, като намали общото забавяне за зареждане, разглеждане, опресняване на страници, сваляне, качване на файлове и всевъзможни други взаимодействия на клиентите с бизнеса ви.
По-ниските времезакъснения ви носят и друга голяма полза - сайтовете и приложенията ви ще се оптимизират по-добре за търсачки (SEO). Това ще направи бизнеса ви по-видим в Google и ще генерирате повече органичен трафик от търсене.
2. Изисквайте глобална свързаност и надеждна мрежова инфраструктура
Мрежовата инфраструктура и свързаността са важни фактори при избора на център за данни, особено за интерактивни приложения с голям обем трафик (например излъчване на живо, аудио- и видеоконференции, VOIP и др.). Как един център за данни маршрутизира трафика ви може да се окаже от ключово значение за цялостното качество на услугата, което ще можете да предоставите на клиентите си.
"София дейта център" на "Нетера" (SDC-1 и SDC-2) ще ви предоставят първокласни условия за колокация, съчетани с изключително надеждна, локална и глобална мрежова инфраструктура.
Можете да се възползвате от гарантиран интернет за бизнеса по чисто новата собствена оптична мрежа на "Нетера" в София и опорната ни мрежа в цяла България. Ако се нуждаете от глобална свързаност, получавате достъп до високоскоростната платформа за обмен на трафик NetIX с над 200 точки на присъствие по цял свят на 6 континента и директна връзка (пиъринг) с над 9000 други мрежи и повече от 30 други платформи за обмен на трафик.
Дежурните инженери на "Нетера" наблюдават и отговарят за качеството на услугите 24/7. Те могат проактивно да предприемат действия, за да предотвратят евентуални проблеми със свързаността, които биха нарушили клиентския ви трафик, или да оптимизират маршрутизирането на трафика ви въз основа на ситуацията, така че винаги да предоставяте първокласни услуги на крайните си потребители.
3. Гъвкавост и възможности за разширяване
Добре е да изберете дейта център доставчик, който може да посрещне нуждите ви поне за няколко години напред. Всеки бизнес се нуждае от възможност да се разраства бързо, когато е необходимо. Със своите 4 дейта центъра, един от които се намира до най-голямата електроподстанция на Балканския полуостров, "Нетера" ви гарантира, че ще подсигури плановете ви за растеж във всеки момент от развитието на бизнеса ви. С широк набор от продукти, от базова колокация до предоставяне на кабинети с висока плътност на мощността (над 10 kW), "Нетера" може да посрещне всяка нужда - от ентусиасти криптокопачи до hyperscaler доставчици на облачни решения.
4. Надеждност и непрекъсваемост на услугите
Надеждността е ключова при избора на център за данни или доставчик на колокация. Когато подписвате договор да ползвате услуги от "Нетера" компанията се ангажира със споразумение да ви ги предоставя с отлично качество и без прекъсване през 100% от времето (т.нар. SLA за непрекъсната работа).
Дейта центровете на "Нетера" са сертифицирани по международните стандарти ISO 9001, ISO 27001, ISO 27701, ISO 20000 и PCI DSS. 71% от клиентите на "Нетера" биха я препоръчали на колеги или бизнес партньори, което нарежда компанията сред топ 1% на най-добрите доставчици на телеком услуги в света по индикатора Net Promoter Score (NPS).
Общият показател за клиентска удовлетвореност (CSAT) на компанията също е с рекордни стойности за сектора на телекомуникациите - 88% от отговорилите в последното проучване на "Нетера" са много доволни от продуктите, услугите, мрежата, качеството, обслужването, поддръжката и финансовите си отношения с доставчика.
Наличието на дейта центрове в София и извън нея заедно с националния оптичен опорен пръстен дават възможност на "Нетера" да предостави и решения за бедствия и аварии на критични системи, независимо дали говорим за облачни сървъри, машини при клиента или хибридни приложения.
5. Екосистема за мрежова свързаност
Едно от най-големите предимства на колокацията е възможността за взаимно свързване с други компании - клиенти на същия дейта център, директно на място.Дейта центровете на "Нетера" са неутрални и работят равнопоставено с всички доставчици на услуги. Това ви дава пълна свобода на избор с кого да работите. По отношение на съществуващата екосистема над 90% от международните телеком оператори, които управляват трафика на глобално ниво (т.нар. Tier I доставчици), вече са избрали "Нетера" като своя официална точка на присъствие. Клиентите на дейта центровете също могат да се свържат с тях, както и помежду си.
В "София дейта център" фирмите могат да се свържат директно също и с доставчици на интернет, радио- и телевизионни оператори, телекомуникационни оператори, финансови институции, международни корпорации от различни индустрии, платформи за разпространение на съдържание и др.
За още съвети и персонални решения специалистите от "Нетера" ви предлагат безплатна консултация. Свържете се с тях на +359 2 975 16 16 или на имейл: [email protected].
В близкото минало компаниите трябваше да инвестират сериозни суми в ИТ отдели, да изграждат и поддържат скъпи сървърни помещения, да организират и съхраняват сами критично важната си бизнес информация.
Фирмите, които прехвърлиха тези дейности към дейта центрове, успяха да намалят разходите и броя на служителите си.