[Подкаст] Apple влиза във VR играта. Ще разбърка ли картите?

В Digitalks гостуват Красимир Николов, CEO и съосновател на QuarkXR, и Александър Главчев, редактор в Digitalk.bg

В Digitalks гостуват Красимир Николов, CEO и съосновател на QuarkXR, и Александър Главчев, редактор в Digitalk.bg

Майя Бойчева-Манолчева

След доста спекулации и слухове Apple официално обяви своя шлем за добавена реалност. С това компанията даде сериозна заявка за място на VR и AR пазара. Според данните глобалният пазар на разширена реалност (XR), който включва добавена реалност (AR), виртуална реалност (VR) и смесена реалност (MR), се очаква да достигне до над 100 млрд. долара до 2026 година (от 29,26 милиарда през 2022 г.).

Какво представлява Apple Vision Pro, ще размести ли компанията картите на VR и AR пазара и в които сфери намират тези технологии приложение. По тези теми разговаряме с гостите в новия епизод на подкаста Digitalks - Красимир Николов, изпълнителен директор и съосновател на QuarkXR, и Александър Главчев, редактор в Digitalk.bg.

"Apple по всичко личи, че залага на дисплеи с по-висока резолюция спрямо конкуренцията. Това, в комбинация факта, че става въпрос за продукт, който не изисква връзка с компютър, а разполага с процесор, е причина батерията да е изнесена на кабел, който потребителят да държи в джоба си", разказа Александър Главчев.

Освен това, въпреки че Vision Pro по същество е VR продукт, разработчиците му много силно залагат и на AR функциите. Шлемът разполага с дисплей, разположен на предния панел, на който ще се изобразяват очите на потребителя, така че да се улесни взаимодействието му с околните.

"Apple от много време говорят за следващата стъпка на персоналния компютър и това за тях е добавената реалност. Напълно резонно е, че точно компания като Apple, която иска да залага на доброто преживяване на потребителя, прави такъв продукт. Голямата разлика между Apple и другите компании е фокусът върху крайния потребител", обясни Красимир Николов.

"Навлизането на Apple на този пазар вероятно ще доведе до ускоряването му, а защо не и до сбъдване на много прогнози, които до момента не се реализират. Пилотна сфера за развитие на VR се очакваше да е развлекателната, но тя сякаш буксува", коментира Александър Главчев.

Според Красимир Николов в бъдеще ще има устройства, много подобни на това на Apple, и те ще имат възможността да се превключва от виртуална към добавена реалност. Това ще бъде стандарт и VR и AR ще се слеят.

В този епизод ще научите всичко за Apple Vision Pro, кои са основните играчи на VR и AR, как технологиите могат да се прилагат в бизнеса и в кои сфери.

Подкастът Digitalks, наследник на ICTalks, може да се гледа в YouTube и да се слуша в Soundcloud, Spotify, iTunes и Google Podcasts.

След доста спекулации и слухове Apple официално обяви своя шлем за добавена реалност. С това компанията даде сериозна заявка за място на VR и AR пазара. Според данните глобалният пазар на разширена реалност (XR), който включва добавена реалност (AR), виртуална реалност (VR) и смесена реалност (MR), се очаква да достигне до над 100 млрд. долара до 2026 година (от 29,26 милиарда през 2022 г.).

Какво представлява Apple Vision Pro, ще размести ли компанията картите на VR и AR пазара и в които сфери намират тези технологии приложение. По тези теми разговаряме с гостите в новия епизод на подкаста Digitalks - Красимир Николов, изпълнителен директор и съосновател на QuarkXR, и Александър Главчев, редактор в Digitalk.bg.

Привличането и задържането на хора остава проблем за стартъпите
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК