Pixabay.com
CESAR AUGUSTO RAMIREZ VALLEJO

Приходите от роботизирани доставки ще достигнат $670 млн. през 2030 г.

Инфлацията и високите цени на горивата подбиват печалбата на магазини и ресторанти и те се насочват към мобилните роботи

Владимир Владков
1209 прочитания

Pixabay.com

© CESAR AUGUSTO RAMIREZ VALLEJO


Приходите от доставки на стоки до крайния клиент с роботизирани превозни средства, включително дронове, ще нараснат от $70 милиона през 2022 г. до над $670 милиона през 2030 г. Освен това стойността на пратките, доставяните чрез автономни мобилни роботи, ще достигне и може да надхвърли $3,3 милиарда през 2030 г., показват данните на ABI Research. Неотдавна създадената от българи фирма за карго превози с дронове Dronamics получи първия за ЕС лиценз за оператор на товарни дронове.

Увеличаването на пазара на роботизирани доставки стимулира конкуренцията, развитието на нови партньорства, както и инвестициите, а същевременно се справя с недостига на работна ръка и по-високите цени на горивата, обясняват от ABI Research.

Недостатъчният марж на печалба (понякога дори липсата на такава), както и намаляващото време за доставка, изисквано от клиентите, са сред водещите притеснения на търговците, ресторантите и доставчиците на пакети до крайния клиент в целия свят. "Инфлацията и разходите на самите превозни средства растат експоненциално, затова тези фирми трудно се решават да вдигат цените за крайните потребители и корпоративни клиенти, въпреки че трябва да запазят маржа си", обяснява Адхиш Луител, старши анализатор в ABI Research. Според него ключови инициативи, предприети от тези сектори, включват намаляване на персонала, на разходите за поддръжка на автопарка, както и използване на превозни средства с по-малък разход на гориво.

Лутел добавя, че употребата на автоматизация ще продължи да расте, тъй като все повече правителства предоставят регулаторни разрешения, все повече компании развиват широкомабащни операции, а потребителите и фирмите започват да оценяват добавената стойност от бързата доставка без излишни формалности на техните стоки. Сред доставчиците на роботизиран превоз до крайния клиент, проучвани от ABI Research, са Starship Technologies, Nuro, Kiwibot, Udelv и Amazon Scout.

Автономните превозни средства се развиха първо в университетските кампуси, но започнаха да се срещат в предградия и по улиците на някои градове. Компаниите вече ще могат да преценят в реални условия както финансовата възвръщаемост на тези операции, така и реакцията на по-големи общности от хора, които ще "споделят" градската среда с тези ефикасни машини, добавят анализаторите.

Приходите от доставки на стоки до крайния клиент с роботизирани превозни средства, включително дронове, ще нараснат от $70 милиона през 2022 г. до над $670 милиона през 2030 г. Освен това стойността на пратките, доставяните чрез автономни мобилни роботи, ще достигне и може да надхвърли $3,3 милиарда през 2030 г., показват данните на ABI Research. Неотдавна създадената от българи фирма за карго превози с дронове Dronamics получи първия за ЕС лиценз за оператор на товарни дронове.

Увеличаването на пазара на роботизирани доставки стимулира конкуренцията, развитието на нови партньорства, както и инвестициите, а същевременно се справя с недостига на работна ръка и по-високите цени на горивата, обясняват от ABI Research.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото






Apple Reality идва през декември?

Apple Reality идва през декември?

  • 0
  • 153


5% от съкращенията в САЩ за заради изкуствен интелект

5% от съкращенията в САЩ за заради изкуствен интелект

  • 0
  • 174


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК