Потребителите искат платежни карти без такси

Потребителите искат платежни карти без такси

За 45% от хората най-важният показател за избор на платежна карта е липсата на такси, сочи проучване на EasyPay

Иван Гайдаров
130 прочитания

На фона на пазарните тенденции за повишаване на таксите при финансовите операции, особено на място, потребителите искат платежните им инструменти да са освободени от такси. Проучване на EasyPay сред 634 анкетирани показва, че за 45% от хората най-важният показател за избор на платежна карта е липсата на такси. На второ място потребителите искат картата да е безконтактна, да не ходят в офис за заявка и съответно - получаване, на трето - да се издава бързо.

Нагласите всичко да се случва за кратко време и дистанционно са отражение на новата реалност, в която все повече сме принудени да получаваме стоки и услуги от разстояние. В тази ситуация компании като EasyPay имат възможност поради гъвкавата си и широкообхватна структура да предложат иновативни финансови инструменти.

Според проучването, проведено шест месеца след пускането на платежната EasyPay карта, близо половината от анкетираните са запознати с нея или вече я използват. Картата е от малкото на пазара, освободена от такси за поддръжка, заради което и 46% от участниците в проучването заявяват, че биха сменили настоящата си карта с нея.

Резултатите показват, че потреблението на платежни карти за разплащане онлайн е все още е слабо - само 9% от хората ги използват за покупка на стоки и услуги. Прави впечатление обаче, че 52% от участниците най-често използват картите си за плащания на ПОС, а 21% от тях са над 60-годишна възраст.

"За нас данните показват, че голяма част от хората са готови да предприемат следваща стъпка в разплащанията. И макар голяма част от българите да използват услугите ни на каса, ние сме готови да им предложим и други варианти за момента, в който решат да се дигитализират. Нашата платежна карта е свързана с Viber, в който потребителите могат да следят наличността си, да правят справки и бързо и лесно да споделят своя IBAN, за да получат превод по картата. В момента работим и по нова функционалност, свързана с плащането на битови сметки във Viber, която още повече ще улесни нашите потребители", споделя Георги Маринов, изпълнителен директор на EasyPay.

Проучването е проведено на сайта moitepari.bg в периода декември 2020 - януари 2021. В него взимат участие 634 потребители на възраст от 18 до 65 години, основно от столицата и градовете с над 100 000 души (67%).

На фона на пазарните тенденции за повишаване на таксите при финансовите операции, особено на място, потребителите искат платежните им инструменти да са освободени от такси. Проучване на EasyPay сред 634 анкетирани показва, че за 45% от хората най-важният показател за избор на платежна карта е липсата на такси. На второ място потребителите искат картата да е безконтактна, да не ходят в офис за заявка и съответно - получаване, на трето - да се издава бързо.

Нагласите всичко да се случва за кратко време и дистанционно са отражение на новата реалност, в която все повече сме принудени да получаваме стоки и услуги от разстояние. В тази ситуация компании като EasyPay имат възможност поради гъвкавата си и широкообхватна структура да предложат иновативни финансови инструменти.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК