През последните 20 години електронната търговия се разрасна както като обем, така и по отношение на обхвата. Според проучването на Statista Digital Market Outlook, над 260 милиона американци ще направят онлайн покупка тази година, но колко голяма ще е електронната търговия в голяма схема?
Според данните, публикувани регулярно от Бюрото за преброяване на населението на САЩ (U.S. Census Bureau), въздействието на онлайн пазаруванията върху общите продажби на търговците в САЩ е много по-малко, отколкото си мислят хората. През 2019 г. продажбите през е-магазини са точно 11% от общите търговски продажби (с изключение на услугите за доставка на храна), което е най-големият дял до развихрянето на пандемията в САЩ.
Както показва диаграмата на Statista.com, кризата с COVID-19 ускори текущата промяна към онлайн търговията на дребно. Изправени пред заповедите да си стоят у дома и затварянето на много магазини, милиони американци прибегнаха до пазаруване онлайн, което доведе до скок с 3 точки в онлайн частта от общите продажби на дребно.
Според Бюрото за преброяване на населението на САЩ продажбите от електронна търговия възлизат на $792 милиарда през 2020 г., което се равнява на 14 процента от общите продажби на дребно. Това почти двойно по-голям дял спрямо 7,3% през 2015 г., илюстриращо темпото, с което продажбите се изместват към онлайн пространството през последните няколко години и особено през 2020 г.
Въпреки че 14 процента дял все още не изглежда голям, като се има предвид възприеманата сред обществото роля на онлайн търговията, трябва да се отбележи, че общите продажби на дребно включват категории като търговци на автомобили и автомобилни части, бензиностанции и, разбира се, хранителни магазини, в е-търговията все още играе много малка роля. Други категории, включително облекло и обувки, вече имат значително по-висок дял при онлайн продажбите, добавят от Statista.com.
Снимка на Pete Linforth от Pixabay
През последните 20 години електронната търговия се разрасна както като обем, така и по отношение на обхвата. Според проучването на Statista Digital Market Outlook, над 260 милиона американци ще направят онлайн покупка тази година, но колко голяма ще е електронната търговия в голяма схема?
Според данните, публикувани регулярно от Бюрото за преброяване на населението на САЩ (U.S. Census Bureau), въздействието на онлайн пазаруванията върху общите продажби на търговците в САЩ е много по-малко, отколкото си мислят хората. През 2019 г. продажбите през е-магазини са точно 11% от общите търговски продажби (с изключение на услугите за доставка на храна), което е най-големият дял до развихрянето на пандемията в САЩ.