
България е на 70-о място по големина на eCommerce пазара, като през 2020 г. приходите възлизат на 768 млн. долара, показват данните на ecommerceDB. Така страната ни се нарежда след Оман и преди Люксембург.
През 2020 г. българският пазар в сектор е-Търговия* е нараснал с 52%, като през следващите няколко години се очаква ръстът да е 17%.
Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk.от 10/2021 г. Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека. |
Двайсет и девет процента е ръстът на световния пазар, като според анализаторите пазарът ще продължи да расте през следващите няколко години главно заради Източна и Югоизточна Азия, където се наблюдава увеличаване на средната класа и намаляване на физическата търговска инфраструктура.
ТОП 5 Е-МАГАЗИНА СПОРЕД НЕТНИТЕ ПРИХОДИ ЗА 2020 Г. | |
emag.bg | $52 млн. |
remixshop.com | $37 млн. |
fashiondays.bg | $24 млн. |
technopolis.bg | $24 млн. |
obuvki.bg | $23 млн. |

Най-големите играчи
- Най-големият играч на българския eCommerce пазар е emag.bg, който през 2020 г. регистрира приходи 52 млн. долара**.
- На второ място се нарежда remixshop.com с $37 млн. приход.
- Следва го fashiondays.bg с $24 млн. приходи. Трите магазина общо генерират 15% от онлайн печалбите в България.