Paysafe: 2022 г. ще бъде повратна за криптовалутите

Paysafe: 2022 г. ще бъде повратна за криптовалутите

Повечето компании ще започнат да предлагат онлайн криптоплащания

Александър Главчев
387 прочитания

Ръстът на криптовалутите отново е един от доминиращите наративи в сферата на финансовите услуги през последните 12 месеца, уверен е Чираг Пател, главен изпълнителен директор "Дигитални портфейли" в Paysafe. "Преди години често сме говорили за нарастващия ентусиазъм към криптовалутите и натрупването на криптоактиви като инвестиции, без да демонстрираме върху кои сфери от ежедневието на потребителите криптовалутите оказват влияние. Това е така заради несигурността при употребата на криптовалути на практика и най-вече заради бавния напредък на криптовалутите при потребителските плащания."

Според Пател 2022 е годината, в която това коренно ще се промени.

Ускорено търсене на криптоплащания

През октомври м.г. Paysafe поръча провеждането на независимо проучване сред криптообщността. Един от ключовите резултати е промяната в нагласите на хората - от придобиване на крипто като инвестиция към придобиване на крипто, защото вярват, че това е бъдещето на финансите. 33% от собствениците на криптовалути смятат, че крипто е бъдещето на плащанията, а 21% споделят, че искат да извършват всичките си плащания в криптовалути.

Компаниите вече търсят начини да отговорят на това потребителско очакване и планират да въведат криптовалутите като метод за онлайн разплащания.

В последното проучване "Изгубени в транpакциите: Конкурентно предимство при разплащанията", 900 онлайн бизнеса от осем страни по целия свят са разказали за плановете си да въведат криптовалути като метод за плащане; 17% от компаниите споделят, че вече предоставят на потребителите плащания с криптовалути под определена форма, а други 36% планират да въведат криптовалута като метод за разплащане през следващите 12 месеца. Ако успеят да го направят, повече от половината компании ще предлагат криптоплащания по това време през 2023 г. "Когато ги попитахме за плана им да интегрират криптовалутите, само 15% отговориха, че не виждат необходимост да предлагат такъв метод за плащане", подчертава Чираг Пател.

Устойчивост в бъдеще време

Бизнесите искат да направят това възможно най-скоро, защото според тях това е фактор за оцеляване и растеж. 59% от компаниите вярват, че предлагането на криптоплащания ще им помогне да се разширят на нови пазари, а 52% се притесняват, че ще загубят клиенти, ако не им позволят да плащат с криптовалути. Повече от половината (54%) от бизнесите вече вярват, че криптовалутите са бъдещето на разплащанията.

Проблемите с интеграцията

Толкова ли е просто всичко? Реалистично ли е бизнесът да се ангажира да въведе криптоплащания с такива бързи темпове през следващите 12 месеца? Интегрирането на всеки нов метод на плащане е предизвикателен процес, ако не се извършва чрез съществуващо партньорство с доставчик на плащания. Освен това има особености, свързани с криптовалутите, които правят интеграцията по-специфична.

Те включват броя на наличните криптовалути, който непрекъснато се увеличава; нестабилността на стойността на криптовалутите и мерките, свързани с прането на пари (AML) и Know Your Customer (KYC) в случаите, когато потребителите на криптовалути не могат да бъдат идентифицирани. "Интегрирането на крипто в краткосрочен план е възможно, но само чрез работа с доверени партньори за плащания, които разполагат с криптовалути в портфолиото си за разплащания и предлагат множество алтернативни методи за плащане чрез един API gateway", посочва Пател.

Какво следва

Опитът за въвеждане на нови методи за онлайн плащане чрез отделна интеграция или чрез създаване на връзка с нов партньор за плащания е сложен процес. В сравнително неизвестната сфера на криптовалутите проблемите могат да се развият спираловидно. Ако интегрирането на криптовалути възможно най-бързо и рентабилно е залегнало в стратегията за плащания на даден онлайн бизнес през 2022 г., това не е най-оптималният подход. Почти половината (48%) от фирмите казват, че се ангажират да предлагат криптоплащания като нов метод възможно най-бързо. Това означава, че индустрията на плащанията може да изглежда изключително различно по това време през 2023 г. Много компании дори вече гледат отвъд този ключов момент.

Според Paysafe повече от една трета (37%) от фирмите вече обмислят да предлагат само криптоплащания, което би било още по-трансформиращо за екосистемата на плащанията.

Ръстът на криптовалутите отново е един от доминиращите наративи в сферата на финансовите услуги през последните 12 месеца, уверен е Чираг Пател, главен изпълнителен директор "Дигитални портфейли" в Paysafe. "Преди години често сме говорили за нарастващия ентусиазъм към криптовалутите и натрупването на криптоактиви като инвестиции, без да демонстрираме върху кои сфери от ежедневието на потребителите криптовалутите оказват влияние. Това е така заради несигурността при употребата на криптовалути на практика и най-вече заради бавния напредък на криптовалутите при потребителските плащания."

Според Пател 2022 е годината, в която това коренно ще се промени.

Ускорено търсене на криптоплащания

През октомври м.г. Paysafe поръча провеждането на независимо проучване сред криптообщността. Един от ключовите резултати е промяната в нагласите на хората - от придобиване на крипто като инвестиция към придобиване на крипто, защото вярват, че това е бъдещето на финансите. 33% от собствениците на криптовалути смятат, че крипто е бъдещето на плащанията, а 21% споделят, че искат да извършват всичките си плащания в криптовалути.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК