Отвъд платформата: търговията на бъдещето

Отвъд платформата: търговията на бъдещето

Блиц интервю с Джеймс Хендерсън, корпоративен архитект в Accenture

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
544 прочитания

Вече не е достатъчно да ангажираш и привличаш клиенти. Каква е тайната съставка, която ще дефинира електронната търговия на бъдещето?

Успешната търговия на бъдещето ще зависи от това каква връзка изграждаме с клиента - без значение къде и как пазаруваме и независимо от фазата, в която се намираме в момента (ангажиране, привличане или задържане). Смислените взаимоотношения, миксът от изпитани и нови канали, предлагането на вълнуващи платформи като Метавселената, където разширената и виртуалната реалност (XR/AR/VR) се допълват, появата на нови места, които не сме си и представяли, че могат да съществуват някога - всичко това ще създава нови отношения между търговските брандове и потребителя с физически, дигитални и "Вирт-реални" изживявания.

Мястото на взаимодействие в електронната търговия и търговията на дребно бързо се сменя. Кое е това, което пазарните играчи не трябва да пропускат?

Архитектурните решения са по-важни от всякога, защото на практика вече всеки бизнес е технологичен. От работата ни с организации по целия свят знаем, че една от най-големите бариери пред ритейл търговията е осъзнаването значимостта на гъвкавите и устойчиви архитектурни решения. Днес това определя възможностите да експериментираме, да проектираме и изграждаме нови дигитални продукти и услуги, като в същото време даваме възможност на потребителя да има качествено изживяване през различните канали на ваимодействие. Това е основата, която утре ще определи нашия потенциал да внедрим нови канали, които да предложат различно изживяване. Смяната на концепцията от "платформа" към "място" ни кара да осъзнаем важността на модерната технологична архитектура, която ще бъде трамплин за въвеждането на нови услуги, процеси, ценна обмяна на информация в реално време - отвъд пазаруването през телефон и компютър. И заедно с нея реализирането на съдържателни взаимодействия, които са по-богати и по-завладяващи.

Какво ще определя "върховото изживяване на клиента" в близкото бъдеще?

"Върховите преживявания" ще се прилагат главно за b2C интеракции, например - развлечения, автомобили, пътуване, гейминг, спорт, туризъм и т.н. Зависи и по какъв начин осигуряваме чувства като възторг, страхопочитание, приключение, желание за игра, които напълно ще променят днешният тип изживявания и ще ни позволи да бъдем себе си, да се чувстваме живи, без задръжките, наложени от физическият свят. Организациите ще разполагат с безкрайни възможности да създават изживявания и да взаимодействат с потребителя - така, както никога досега.

Или, ако мога да го опиша по друг начин, бих цитирал "Прекрасният нов свят" на Олдъс Хъксли, който описва бъдещето като "върхово изживяване" с известния цитат: "Но аз не искам комфорт. Искам Бог, искам поезия, искам истинска опасност, искам свобода, искам доброта. Искам грях..."

Джеймс Хендерсън е сред лекторите на Ecommerce and Retail Summit.

Вече не е достатъчно да ангажираш и привличаш клиенти. Каква е тайната съставка, която ще дефинира електронната търговия на бъдещето?

Успешната търговия на бъдещето ще зависи от това каква връзка изграждаме с клиента - без значение къде и как пазаруваме и независимо от фазата, в която се намираме в момента (ангажиране, привличане или задържане). Смислените взаимоотношения, миксът от изпитани и нови канали, предлагането на вълнуващи платформи като Метавселената, където разширената и виртуалната реалност (XR/AR/VR) се допълват, появата на нови места, които не сме си и представяли, че могат да съществуват някога - всичко това ще създава нови отношения между търговските брандове и потребителя с физически, дигитални и "Вирт-реални" изживявания.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК