Топ 3 измами в е-търговията

Pixabay.com
mohamed_hassan

Топ 3 измами в е-търговията

Мария Динкова
324 прочитания

Pixabay.com

© mohamed_hassan


Пандемията даде сериозно ускорение на дигиталната търговия в целия свят, независимо от предизвикателствата по веригата за доставки и ограничителните мерки, които затрудняваха работата на компаниите в сектора. Особено успешни се оказаха онези организации, които бързо успяха да пренасочат изцяло дейността и бизнес моделите си към онлайн продажби.

За съжаление увеличаващата се популярност на този тип бизнес води и до значителен ръст на онлайн измамите навсякъде. Злонамерените актьори следят потока на парите и в момента именно дигиталната търговия е в неговия епицентър, пише IT Brief.

Какви обаче са опасностите, за които търговците трябва да внимават? От изданието посочват три ключови категории измами: тестване на карти, превземане на профили и връщане на средства.

Измама с тестване на карта

При този вид злоупотреба измамниците незаконно придобиват номерата на кредитните карти. Обикновено това се случва чрез директна кражба или чрез купуването им от тъмната мрежа.

Често всичко започва с по-малки "тестови" транзакции, като целта е да се установи кои картови номера са валидни, без да се привлича твърде много внимание. По-малките покупки също така помагат да се установят лимитите за всяка кредитна карта.

След първоначалното тестване, измамниците започват да правят по-големи поръчки. Докато обаче търговците открият какво се случва, в повечето случаи вече са извършени няколко големи покупки.

Превземане на профили

Злонамерените актьори разполагат с множество методи, които могат да използват, за да получат достъп до потребителските профили. Купуването на откраднати пароли и кодове за сигурност, придобиването на клиентска информация от мрежата или прилагане на фишинг схема са само някои от тактиките на тяхно разположение.

След като профилите бъдат компрометирани, измамниците всъщност се превръщат в "клиента", което им позволява да:

  • променят профила
  • правят покупки
  • теглят средства (ако има такава функционалност)
  • достъпват други профили на потребителя.

На практика става дума за форма на кражба на самоличност, а след като клиентският профил е компрометиран, то всъщност връзката с търговеца приключва.

Освен това подобен тип измами често са силно отразявани от медиите, което несъмнено има негативен ефект върху имиджа на компанията. Именно и затова подобни злоупотреби могат да донесат най-сериозни последствия за фирмите в сферата на е-търговията.

Измами с връщане на средства

Този тип измами се случват, когато потребител закупи продукт или услуга и след това се свърже с компанията на кредитната си карта да анулира покупката. Вследствие от този отказ се стига и до връщането на средствата, които са били платени.

Подобни злоупотреби крият известно ниво на сложност, тъй като в някои случаи може да са следствие от легитимна покупка, която не е разпозната от потребителя. Затова и често се говори за "приятелска измама", която обаче не е по-малко вредна за търговците и все пак може да има негативно въздействие върху бизнеса и връзката с клиентите.

Някои измамниците използват връщането на средствата, за да злоупотребят с фирмените политики и да получат стоки безплатно, тъй като знаят, че покупката ще бъде рефинансирана в техните кредитни карти.

Загубите за търговците от подобен тип измами приемат различни форми, включително:

  • такси за възстановяване на средствата
  • изгубени стоки
  • разходи за транспорт
  • административни разходи и глоби
  • банкови такси.

На фона на всички тези опасности, които дебнат онлайн, за е-търговците се оказва особено важно да следят за последните тенденции при измамите и винаги да се стремят да бъдат крачка напред. Подобен тип злоупотреби също така прави още по-важно всички легитимни купувачи да бъдат одобрени.

Най-надеждният начин да се предпази е-бизнеса е чрез доверена платформа за дигитална търговия, която не само идентифицира и предотвратява измамите, но също така оптимизира потребителското изживяване. Едно ефективно и автоматизирано решение ще позволи на компанията да одобри повече легитимни транзакции и да избягва лъжливите откази. Това на свой ред ще позволи на организацията да изпълни своите цели, да изгради лоялни клиенти и да продължи да постига растеж в бъдеще.

Пандемията даде сериозно ускорение на дигиталната търговия в целия свят, независимо от предизвикателствата по веригата за доставки и ограничителните мерки, които затрудняваха работата на компаниите в сектора. Особено успешни се оказаха онези организации, които бързо успяха да пренасочат изцяло дейността и бизнес моделите си към онлайн продажби.

За съжаление увеличаващата се популярност на този тип бизнес води и до значителен ръст на онлайн измамите навсякъде. Злонамерените актьори следят потока на парите и в момента именно дигиталната търговия е в неговия епицентър, пише IT Brief.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК