"Юнимастърс" с електронно потвърждение за доставка, елиминира хартиения документ

Shutterstock

"Юнимастърс" с електронно потвърждение за доставка, елиминира хартиения документ

Александър Главчев
375 прочитания

Shutterstock


"Юнимастърс" (Unimasters) е логистичен доставчик за управление на веригата на доставки с регионална инфраструктура и глобално покритие чрез първокласни партньори в 178 държави. Компанията предлага транспортни и логистични решения на множество мултинационални и местни клиенти.

За да подобри услугите, от там са разработили ePOD (Electronic proof of delivery) - електронно потвърждение за доставка, което елиминира документа на хартиен носител и се постига пълно автоматизиране и получаване на потвърждение за направената доставка в реално време. Услугата стартира на 1 май за всички клиенти, които транспортират карго или куриерски пратки, и е напълно безплатна.

Статията е част от тематичия доклад "Digitalk Report | Технологии за е-търговия и логистика" на Digitalk от 05/2022 г. Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.

Как се осъществява услугата

При доставка получателят предоставя име и полага електронен подпис с помощта на стилус върху устройството на шофьора. Данните, датата и часът на доставка се трансферират към всеки документ по системен път от мобилното приложение на куриерите и шофьорите. Непосредствено след това документът е наличен в платформата за самообслужване на "Юнимастърс".

В рамките на няколко седмици "Юнимастърс" възнамерява да елиминира хартиените такива документи, заменяйки ги с ePOD. Според компанията с тези промени се постига:

  • По-зелена и по-стабилна екосистема - чрез дигитализиране и оптимизиране на процесите с цел редуциране използването на хартия и консумативи компанията се стреми да гарантира отговорното стопанисване на околната среда.
  • Бърз достъп до потвърждението за доставка - след поставяне на подпис от получателя потвърждението за доставка става достъпно в реално време, като не е необходимо да се изчаква предоставянето на оригинал от превозвача.
  • Оптимизиране на цялостния процес - преустановява се събирането на хартиени документи и отпада необходимостта от окомплектоване и изпращането им до офисите на компанията и до нейните клиенти, което от своя страна води до съкращаване на времето за обработка на пратките.

Действително в съвременната дигиталната ера хартиените документи може да изглеждат като реликви от отминали дни. За много компании обаче огромните количества документи все още са неразделна част от веригата за доставки - заемат място, причиняват забавяния и водят до проблеми, особено когато се намесят човешкият фактор и допусканите от хората грешки.

Освен цената на самата хартия компаниите, които възприемат верига за доставки без хартия, може да елиминират разходите, свързани с печатане, фотокопиране и сканиране - включително мастило, тонери и такси за поддръжка. Може да не звучи много, но при голям обем тези разходи бързо се натрупват.

Цялостна дигитализация

Въвеждане на електронни решения като ePod или електронни товарителници създава и интерфейси към други цифрови системи, така че товарителницата може да бъде разширена във всяка посока. В електронния вариант това вече не са изолирани документи, а част от цялостна цифрова документация, съпътстваща пратката.

Нещо повече - всичко, описано дотук, не е просто добро пожелание или добра воля. В края на 2019 г. Европейският парламент и Европейският съвет се договориха използването на цифрови товарителници да стане задължително. Това ще влезе в сила през 2026 г.

Затова не е учудващо, че ePOD на "Юнимастърс" се прилага в колаборация със стартираната по време на пандемията от COVID-19 услуга, наречена "Безконтактна доставка" (Contactless Delivery), чрез която получателите на куриерски пратки потвърждават през приложение техния прием, без да е необходимо съприкосновение с куриера.

ePOD и Contactless Delivery се описват като част от цялостна стратегия на "Юнимастърс" за дигитализация на процесите и естествено продължение на внедреното по-рано технологично решение на базата на Robotics Process Automation (RPA), коментират от компанията. То автоматично извлича всички необходими данни и реквизити от постъпващите документи от доставчици на компанията. По този начин се редуцират ръчните въвеждане и обработка на данни и документи в ERP системите.

Трябва да се допълни още, че новите правила на ЕС носят със себе си технически изисквания, които трябва да бъдат изпълнени, за да може електронната товарителница да докаже своята стойност на практика. Един прост изпратен по мейла PDF не е достатъчен за това. Трябва да е възможно електронното обработване на информацията, тя да е достъпна за клиента, получателя, превозвача, както и властите. Не на последно място, при нужда трябва да може да се доказва и нейната автентичност.

Безхартиената логистика има потенциал да спестява работа за персонала, разходи, както и много време. Посочените по-горе примери показват защо традиционните спедитори трябва да преминат към безхартиен транспорт възможно най-скоро.

"Юнимастърс" (Unimasters) е логистичен доставчик за управление на веригата на доставки с регионална инфраструктура и глобално покритие чрез първокласни партньори в 178 държави. Компанията предлага транспортни и логистични решения на множество мултинационални и местни клиенти.

За да подобри услугите, от там са разработили ePOD (Electronic proof of delivery) - електронно потвърждение за доставка, което елиминира документа на хартиен носител и се постига пълно автоматизиране и получаване на потвърждение за направената доставка в реално време. Услугата стартира на 1 май за всички клиенти, които транспортират карго или куриерски пратки, и е напълно безплатна.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК