Amazon обещава по-справедлива програма за търговците, за да избегне глобите на ЕС

Pixabay
geralt

Amazon обещава по-справедлива програма за търговците, за да избегне глобите на ЕС

Компанията твърди, че ще предостави на всички продавачи равни условия

Мария Динкова
449 прочитания

Pixabay

© geralt


Amazon обещава по-справедлива програма на търговците, за да избегне глобите на Европейския съюз заради неправилно използване на техните данни, пише Engadget. ЕК иска публична обратна връзка за предложенията на гиганта, които теоретично дават на продавачите трети страни по-добър шанс за конкуриране с директните продажби на Amazon.

"Amazon е задвижвана от данни компания, чиито решения в търговията на дребно зависят предимно от автоматизирани системи, захранвани с подходящи данни. Amazon има двойна роля като платформа. Тя оперира пазар, на който независими продавачи могат да предлагат продукти директно на потребителите, и в същото време самата тя продава продукти на своята платформа като търговец в конкуренция с независимите продавачи. В резултат на тази двойна позиция Amazon има достъп до голям набор от данни за активността на независимите продавачи на нейната платформа, включително непублични бизнес данни", обясняват от комисията.

ЕК стартира антимонополното разследване на гиганта през юли 2019 заради притеснения, че Amazon може би използва чувствително информация от Marketpalce, за да получи нечестно предимство. През ноември 2020 предложи предварително становище, че технологичната компания не трябва да разчита на бизнес данните, за да подобрява своята продажбена стратегия.

Паралелно с това комисията стартира и второ разследване на Buy Box, който показва оферта на един-единствен продавач и позволява продуктите да бъдат купени бързо чрез директно кликане на бутона за завършване на поръчката; както и на Prime програмата, която предлага премиум услуги на клиентите срещу месечна или годишна такса, а на независимите продавачи възможност да предлагат на Prime клиенти според определени условия.

В резултат на това сега Amazon обещава да избягва използването на частните данни на продавачите в ситуациите, където има конкуренция с магазините на Marketplace, независимо дали е придобита чрез автоматизирани инструменти или достъп на служители. В допълнение интернет гигантът ще предложи недискриминационни условия за третите страни, продаващи на Prime абонати, включително избор в доставката и логистичните услуги. Освен това Amazon няма да използва данните от Prime на участниците, за да подкрепи своята собствена логистика. Също така компанията обещава и "еднакво отношение", когато става дума за класиране на търговците в Buy Box секцията, позволяваща бърза покупка на стоки.

Коментари за предложенията ще могат да се дават до 9 септември. В крайна сметка каквито и условия да приеме ЕС, те ще останат в сила за пет години, като ще покриват цялата Европейска икономическа зона. Промените в Buy Box и Prime няма да важат единствено за Италия, тъй като страната вече изиска промени в поведението на технологичния гигант.

От компанията, разбира се, отричат обвиненията за неправилно използване на данните на продавачите трети страни с цел пускане на конкуриращи се продукти и посочват, че практиката е в разрез с техните собствени политики. Въпреки това компанията беше критикувана от Съдебната комисия на американската Камара на представителите за предполагаемо скриване на документи и възпрепятстване на разследването на нейните практики.

Amazon обещава по-справедлива програма на търговците, за да избегне глобите на Европейския съюз заради неправилно използване на техните данни, пише Engadget. ЕК иска публична обратна връзка за предложенията на гиганта, които теоретично дават на продавачите трети страни по-добър шанс за конкуриране с директните продажби на Amazon.

"Amazon е задвижвана от данни компания, чиито решения в търговията на дребно зависят предимно от автоматизирани системи, захранвани с подходящи данни. Amazon има двойна роля като платформа. Тя оперира пазар, на който независими продавачи могат да предлагат продукти директно на потребителите, и в същото време самата тя продава продукти на своята платформа като търговец в конкуренция с независимите продавачи. В резултат на тази двойна позиция Amazon има достъп до голям набор от данни за активността на независимите продавачи на нейната платформа, включително непублични бизнес данни", обясняват от комисията.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК