Мястото на AI при онлайн разплащанията

Pixabay.com
rupixen

Мястото на AI при онлайн разплащанията

Технологията подобрява откриването на измами, персонализацията и обслужването

Мария Динкова
574 прочитания

Pixabay.com

© rupixen


Изкуственият интелект намира все по-широко приложение в различни сектори, а разплащателната сфера не прави изключение. Според доклад на Statista почти 37% от финансовата индустрия по света зависи от технологията при обслужването на операциите си.

По думите на Даниел Корницер, главен директор Бизнес развитие в Paysafe, тласък за използването на изкуствения интелект дава развитието на облачните изчисления и почти безграничните им възможности днес в сравнение с ограниченията на старите технологии. Затова не е изненадващо, че разходите за изкуствен интелект се очаква да нараснат с 18.8% през 2022 г., достигайки 500 млрд. долара до 2024 г., показват данните на IDC (International Data Corporation).

"Благодарение на мащаба, скоростта и достъпността на обработката на данни, все повече компании инвестират в изкуствен интелект", посочва Корницер. Той дава пример с разработването на прототип на самоуправляваща се кола преди 5 или 10 години, когато са били нужни десетки милиони долари и площта на цял център за данни, за да се побере хардуерът за нея. Днес, благодарение на изкуствения интелект, това може да струва само 100 хил. долара, без да изисква физическа площ. "Когато става въпрос за онлайн плащания, изкуственият интелект може да промени играта както по отношение на риска, така и във връзка с ангажираността на потребителите", изтъква експертът.

Предотвратяване на измами

Когато говорим за онлайн плащания и е-търговия, една от основните теми, които вълнуват потребителите и компаниите е гарантирането на сигурността. Сред решенията за предотвратяване на измами, достъпни на пазара, изкуственият интелект играе огромна роля в откриването и предупреждаването за нередности.

Например често компаниите претърпяват загуби заради отказването на легитимни транзакции заради неправилна категоризация. Например те могат да бъдат определени като подозрителни от филтрите за управление на риска. Това създава проблеми не само за приходите на бизнеса, но може да има сериозно негативно влияние върху потребителското изживяване и да навреди на репутацията на бранда. "Неправомерно отказаните транзакции например са основен източник на финансови загуби при търговците. В този смисъл извършването на всички необходими проверки не само по-бързо, но и по-интелигентно, е от ключово значение", отбелязва Корницер.

В случая изкуственият интелект може да помогне чрез обработка на допълнителни данни за транзакциите, така че по-добре да се проследи поведението на потребителите. Целта е да се установи дали съответния превод трябва да се приеме или откаже на база на анализираната информация. Прилагането на технологията по този начин позволява по-ефективно да се откриват измами, да се осигурява удобство и защита за потребителя, както и по-бързо да се одобряват транзакциите.

Технологията позволява да се преглеждат огромни масиви от данни и бързо да се разпознават модели на поведение, което е невъзможно да се случи за кратко време при ръчна обработка. "На практика изкуственият интелект не вижда само една транзакция, направена през дигитален портфейл, а разглежда целия модел на потребление на съответния клиентски профил и екосистемата около транзакцията - всички взаимодействия с други сметки и търговци. Възможно е дори да се проследят връзки между акаунти, които на повърхността изглеждат несвързани, но чрез по-задълбочен анализ се вижда, че споделят общ IP адрес", обяснява експертът.

Чатботовете

Друго популярно приложение на изкуствения интелект в сферата на разплащанията е свързано с чатботовете, които могат да разбират нуждите на потребителите на база на получената информация и след това да предлагат отговори и решения, а дори и да обработват плащания. Като важни инструменти за улесняване на клиентското обслужване AI чатботовете могат да провеждат разговори чрез използване на обработка на естествен език и машинно обучение.

"Основната разлика между двата типа обслужване - конвенционално и с чатбот - е способността на технологията да си служи с потребителски данни, включително история на транзакциите и поведение на купувача, като информира чатбота и го учи как да отговаря на запитвания. Знаейки какви са очакванията на потребителя, виртуалният асистент може да отговори по индивидуален начин на клиента, а в някои случаи дори да предскаже какво ще му е нужно", подчертава Корницер. По думите му персонализираният подход е от огромна полза при разрешаването на казуси, а с течение на времето моделите на изкуствен интелект стават все по-умни, точни и ефективни.

Като цяло обаче за постигането на оптимална полезност този тип инструменти трябва да се използват в съчетание с човешко обслужване. Те са изключително практични при отговаряне на рутинни въпроси и разрешаване на общи проблеми сред потребителите, но е добре да запазват възможността за общуване с човек за ситуациите, в които е необходимо. Когато клиентът е готов за покупка, то той може да направи плащането през чатбот, който да помага през различните стъпки за автентикация и завършване на транзакцията.

Персонализация

Персонализацията при онлайн изживяването все повече навлиза в нашето ежедневие, а опциите за препоръки на продукти на база на предишни покупки или подобно клиентско поведение са вече доста често срещани. Зад всички тези процеси стои изкуствен интелект, който анализира съществуващите данни, за да разбере по-добре потребителските нужди.

Експертът от Paysafe илюстрира прилагането на персонализация при отиване на почивка в Лас Вегас. "Брандът, от който обикновено пазарувате дънки в родния си град, разбира, че сте в района на Лас Вегас, използвайки информация за местоположението ви. Мениджърът на магазина в района ви изпраща текстово съобщение с покана за посещение, която включва код за 20% отстъпка за любимите ви дънки, както и безплатно кафе."

В този сценарий търговецът знае локацията на потребителя, предпочитаните от него дънки, любимия му стил и наличието на подходящ размер на склад. С анализирането и използването на тази информация може да се предложи персонализирано обслужване спрямо специфичните интереси и предпочитания. Въвеждането на подобни възможности не само подобрява потребителското изживяване, но също така помага за изграждането на по-добра връзка между търговците и клиентите.

От повишената сигурност, през подобреното обслужване до по-голямата персонализация - изкуственият интелект ще намира все по-голямо приложение при онлайн транзакциите. В този смисъл бъдещето на разплащанията определено ще включва създаването на интелигентна екосистема с AI, където ще може да се гарантира високо ниво на ефективността, проследимостта и защита. "С изкуствен интелект може да се постигне по-бърза и ефективна борба с измамите, както и да се увеличи процентът на одобрение на плащанията, като се адресират ключови проблеми за търговците в транзакционния процес", заключва експертът.

Изкуственият интелект намира все по-широко приложение в различни сектори, а разплащателната сфера не прави изключение. Според доклад на Statista почти 37% от финансовата индустрия по света зависи от технологията при обслужването на операциите си.

По думите на Даниел Корницер, главен директор Бизнес развитие в Paysafe, тласък за използването на изкуствения интелект дава развитието на облачните изчисления и почти безграничните им възможности днес в сравнение с ограниченията на старите технологии. Затова не е изненадващо, че разходите за изкуствен интелект се очаква да нараснат с 18.8% през 2022 г., достигайки 500 млрд. долара до 2024 г., показват данните на IDC (International Data Corporation).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК