Как да уловим променените навици на пазаруване в условията на инфлация

Pixabay.com
Steve Buissinne

Как да уловим променените навици на пазаруване в условията на инфлация

Според Gartner дигитални инструменти като купони и ценови сравнения влияят силно върху 30% от потребителите

Владимир Владков
229 прочитания

Pixabay.com

© Steve Buissinne


Цените на много стоки напоследък се повишават значително и потребителите купуват по-малко или си тръгват с по-малко артикули, изхарчвайки същата сума. Това и една от причините за бурното възраждане на купоните за отстъпки, които доскоро бяха интересни за купувачите със силно ограничен бюджет. Физическото следене на брошурите и изрязване на купони от вестниците може да са изчезнали, но те бяха заменени от използването на цифрови инструменти за сравнение на цените и цифрово проследяване на купони. Сега повече от всякога потребителите се обръщат към подобни инструменти за борба с инфлацията, коментират анализаторите от Gartner.

Наскоро компанията е провела проучване сред масовите потребители, като 30 на сто от тях са заявили, че използват дигитални инструменти за ценови сравнения и за търсене на отстъпки. На практика купувачите от по-младите поколения се обръщат по-често към тези средства, отколкото по-възрастните. Почти 50% от анкетираните от поколението Z и от милениум поколението редовно използват приложения за следене на купоните за намаления.

Дигиталните търговци трябва да обмислят как да се справят с тази промяна в поведението на потребителите чрез реинвестиране и фокусиране върху отстъпките. Свързаните инструменти трябва да бъдат преразгледани в дигитална маркетингова стратегия, коментират от Gartner. Неслучайно почти всички големи вериги за търговия на дребно у нас като Kaufland, Lidl, Billa, Metro и други разработиха свои мобилни приложения, представящи както седмичните намаления, така и специалните купони.

Три типа дигитални инструменти

Според Gartner при търговците на дребно са се оформили 3 типа дигитални инструменти за сравнение на цени и за купони, които компаниите внедряват в своите дигитални маркетингови стратегии: специализирани инструменти за проследяване на дигитални купони, интегрирани инструменти и инструменти, притежавани от съответната марка.

№1: Специализирани инструменти за проследяване на цифрови купони

Инструментите за проследяване на дигитални купони на трети страни често попадат в партньорската маркетингова стратегия на даден бранд, обясняват от Gartner. Марките си партнират с тези инструменти чрез партньорска мрежа и плащат комисион като процент от всяка продажба. Повечето инструменти предлагат спонсорство за маркетинг на съдържание и възможности за функции в различни цифрови канали за допълнителни промоции, за повече видимост, както и за по-голям трафик.

Тези инструменти се използват често от целевите потребители и участието помага за преобразуването. Това може да означава разликата между спечелването на нов клиент или не. Примерите, дадени от Gartner, включват:

  • Rakuten (преди eBates) предлага връщане на пари при покупки, ако потребителите започнат пазаруването си през една от техните дигитални платформи. Компанията дава процентни бонуси и ексклузивни оферти в своето приложение, за да насърчат мобилното сърфиране и пазаруване.
  • Paypal Honey има разширение за уеб браузър, което предупреждава потребителите за потенциални спестявания, когато пазаруват онлайн. Потребителите автоматично получават пари обратно за своите покупки, ако активират разширението и могат да разглеждат допълнителни ексклузивни оферти.
  • RetailMeNot предлага купони за хиляди марки, които могат да бъдат достъпни за цифрова покупка, както и обратно изкупуване в магазина. Те често са първият резултат от търсенето на конкретна марка и купон, добавят анализаторите.

№2: Интегриран дигитален купон

Много платформи за плащания, издатели на кредитни карти и банки пускат целеви оферти. Те използват данните "от първа ръка" за разходите на потребителя, за да изведат на екрана му подходящи оферти. Когато потребителите влязат в своите профили, те получават персонализирани оферти и могат да се включат.

Paypal например обслужва оферти на марка, с които клиентите могат да спестят пари и да изберат в рамките на своето приложение и уебсайт. Понякога офертите на Paypal "изскачат" на партньорски сайтове, които потребителите разглеждат. Марките определят офертата, графика и целевия обем на спестяванията, след което Paypal определя кой потребител е подходяща "цел" въз основа на направени в миналото разходи.

№3: Дигитални инструменти на самата марка

Най-добрите брандове си партнират с дигитални инструменти, за да предлагат отстъпки чрез показване на купони и оферти ексклузивно за членове на програма за лоялност като допълнителна полза или бонус.

Target например има категория в своето приложение за членовете на Circle, с което да спестяват при покупки в магазина. Target използва история на минали покупки и данни от самите потребители, за да "пригоди" тези оферти към техните вкусове и предпочитания.

Веригата Michaels позволява на членовете на играта за награди "да изрязват" купони в своето приложение и да ги запазват за възстановяване в магазина или онлайн. Веригата е известна в САЩ с физическите си купони, но също избра да се насочи към цифровите, за да придобие нови клиенти, допълват от Gartner.

Цените на много стоки напоследък се повишават значително и потребителите купуват по-малко или си тръгват с по-малко артикули, изхарчвайки същата сума. Това и една от причините за бурното възраждане на купоните за отстъпки, които доскоро бяха интересни за купувачите със силно ограничен бюджет. Физическото следене на брошурите и изрязване на купони от вестниците може да са изчезнали, но те бяха заменени от използването на цифрови инструменти за сравнение на цените и цифрово проследяване на купони. Сега повече от всякога потребителите се обръщат към подобни инструменти за борба с инфлацията, коментират анализаторите от Gartner.

Наскоро компанията е провела проучване сред масовите потребители, като 30 на сто от тях са заявили, че използват дигитални инструменти за ценови сравнения и за търсене на отстъпки. На практика купувачите от по-младите поколения се обръщат по-често към тези средства, отколкото по-възрастните. Почти 50% от анкетираните от поколението Z и от милениум поколението редовно използват приложения за следене на купоните за намаления.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК