Digitalk&A1 Awards '23: Как онлайн платформа ще подобри веригите за доставки и ще намали цените

Preonow

Digitalk&A1 Awards '23: Как онлайн платформа ще подобри веригите за доставки и ще намали цените

Preonow гарантира оборотни пари и точно планиране, като елиминира нуждата от складови наличности

Александър Главчев
1521 прочитания

Preonow


"Прио нау" (Preonow.com) е платформа за предварително платени поръчки, която създава общност от редовни клиенти и лоялни доставчици. Според създателите ѝ платформата цели да предизвика трансформация във "веригата на доставки" в глобален мащаб, като направи самият клиент част от нея. Добре познатото понятие Pre-order (предварителна поръчка) вече е във всички сфери на бизнеса, дори и на микрониво. Доставчиците могат да си планират производствените мощности по-точно, осигуряват си оборотни средства и няма нужда да държат складови наличности. Клиентите пък не плащат за потенциалните рискове на доставчиците, които се калкулират в ценообразуването, и така получават услугата/стоката значително по-евтино.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Платформа за предплатени стоки и услуги Preonow.com

Възложител и изпълнител: "Прио нау" ООД

Дата на стартиране/приключване: 06.2020 стартиране на разработването на платформата/09.2022 стартира работа с клиенти

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Стартъп

Preonow.com е комбинация от магазин за стоки и услуги и финтех решение. Платформата е с бизнес модел без аналог по света, уверени са нейните разработчици. "Буквално с "Прио" "във веригата на доставки има нов играч - Негово Величество КЛИЕНТЪТ", обясняват от там. "Като част от веригата на доставки отпадат банките, замества ги клиентът, като предплаща покупката си и като дава 100% предвидимост на търговците."

"Знаете ли, че 80% от потребителските кошници при електронната търговия са изоставяни, просто клиентът не стига до плащане... И това е един от основните проблеми на търговците, които търсят всякакви начини да върнат клиентите да си завършат поръчката", обяснява Мустафа Ахмедов, основател и изпълнителен директор на "Прио нау". "В повечето случаи изоставянето се дължи на осъзнаването на клиента, че е на път да направи емоционална покупка, повлиян от алгоритмите, заливащи го с различни подходящи за него продукти на "уж изгодна цена". В бързината клиентът трупа в кошницата, но осъзнава, че няма достатъчно пари или не е сигурен дали е направил добър избор, и изоставя цялата кошница. С "Прио" искаме да елиминираме емоционалното пазаруване."

"В нашата платформа няма кошница", продължава той. "Може да си купите само един продукт и след това да продължите с пазаруването или да запазите офертата в "любими", за да сравните цените на другите платформи и да се върнете да спестите с "Прио". Микропортфейлите на платформата пък са финтех решение. Купувате повече за по-малко пари. За първи път бизнесът има възможност да получава пари за нещо, което дори и клиентът не е решил колко и точно кога ще си купи."

Планиране на производство и финтех функция

От фирмата обясняват, че решават проблемите на търговците с планирането на складови наличности и осигуряването на оборотни средства, както и елиминират рискове им, осигурявайки стоки и услуги на възможно най-добра цена за клиентите. Също така "създаваме условия за експанзия на чуждестранни пазари без нито една стотинка инвестиция", подчертава Ахмедов.

Не на последно място бизнес моделът намалява въглеродния отпечатък на бизнеса върху околната среда. Точната предвидимост дава възможност да не се пилеят ресурси за стоки, които може да не се продадат или да залежат и да им изтече срокът на годност. Това позволява да не се правят ненужни логистични разходи за зареждане на обекти, в които дадена стока не би била търсена. "В "Прио" всяка стока си знае точката на доставка, преди да е била произведена", обяснява Ахмедов.

Чрез платформата и малките пазари като България стават атрактивни за чуждестранните търговци, тъй като "Прио нау" им осигурява предплащане, дълъг срок на доставка, реклама, клиентско обслужване, партньорски фулфилмънт центрове и др., уверени са от фирмата. Търговците могат да групират пратки и доставките на стоките до България. Това им дава възможност да елиминират проблема с цената на международните доставки и така продават на значително по-добри цени.

Според разработчиците финтех решението "Микропортфейл" е приложимо във всички сфери, но особено подходящо за сектора на услугите. Доставчиците на стоки и услуги вече имат платформа, на която могат да публикуват своите оферти под формата на предплатен дигитален портфейл, или "Микропортфейл", както си се нарича в "Прио". Всеки "Микропортфейл" може да се ползва многократно за определен период. На практика парите се получават от продавача по банка още в деня на плащането, но самото използване на придобитите "Прио точки" е в периода, зададен от продавача. Клиентът плаща сумата с отстъпка, но получава брой точки, равни на редовната цена.

Последното се описва като финтех решение с много широко приложение - "на практика от кварталният месарски магазин през фризьорския салон, който посещавате, и до счетоводните услуги, които са неизменна част от вашия бизнес".

Цели и инвестиции

Платформата е насочена основно към брандове, които имат редовни клиенти, и фирми, които се стремят да изградят критична маса от такива, обясняват от "Прио нау". Таргет аудиторията в В2С сегмента е млади семейства между 28- и 40-годишна възраст, от една страна, както и бизнеси, които да използват В2В модула за покупко-продажба на едро, от друга страна. Всички онлайн пазаруващи може да намерят търсените стоки/услуги на едно място на възможно най-добра цена.

От фирмата са си поставили за цел да достигнат между 8 и 12% пазарен дял до 2027 г. от електронната търговия в България и Румъния. Планира се разпространение и на други пазари. Стартът е в България през 2022 г., след което следват Румъния през 2023, Турция и Гърция - 2024, и други.

В края на 2021 г. "Прио нау" получава първата си инвестиция от 200 хил. евро от Фонда за рискови инвестиции "Витоша Венчър Партнърс". През 2022 г. трима от ключовия екип на компанията инвестират собствени средства на обща стойност 40 хил. евро. В момента се водят и преговори с инвеститори за нова инвестиция, която ще се използва за затвърждаване на позиции на българския пазар и за разрастване на екипа в Румъния за тамошния предстоящ старт на платформата.

Ефективност и предизвикателства

Според Ахмедов Preonow.com осигурява среда, в която клиент и търговец са партньори. Търговците си гарантират оборотни средства в аванс благодарение на предварителното плащане. Така те планират по-правилно, а клиентите получават стоки/услуги на по-ниска цена.

"Успяваме да постигнем отстъпки над 50%. Има и примери, когато един и същи продукт на световно известен бранд в "Прио" е на 50% по-ниска цена от пазарните лидери в дадена категория. И това се нарича "Ефектът Прио", подчертава Ахмедов.

Отчита се също, че в платформата има счетоводни къщи, които правят отстъпки, достигащи 35%, ИТ услуги с 40%, коли под наем с 40%, естетични центрове с 45%, масажи с над 50% и др.

Като основно предизвикателство се посочва популяризирането на платформата като среда за пазаруване на стоки и услуги на по-ниска цена, както и новото финтех решение "Микропортфейл". Това предизвикателство се преодолява чрез подходяща маркетингова стратегия. За продължаване на работата в тази посока се водят преговори с инвеститори за нова инвестиция.

"Preonow.com е реален инструмент за борба с галопиращата инфлация", споделя в заключение Ахмедов. "Тук може да се използва и икономическият термин дезинфлация. Именно "Прио" може да послужи като пример за намаляване темпа на инфлацията, което се нарича дезинфлация, създавайки условия за намаляване на цените чрез уникалният си бизнес модел. Даже това може да послужи и като репер за създаване на икономически мерки за забавяне темпа на инфлацията на национално и световно ниво."

"Прио нау" (Preonow.com) е платформа за предварително платени поръчки, която създава общност от редовни клиенти и лоялни доставчици. Според създателите ѝ платформата цели да предизвика трансформация във "веригата на доставки" в глобален мащаб, като направи самият клиент част от нея. Добре познатото понятие Pre-order (предварителна поръчка) вече е във всички сфери на бизнеса, дори и на микрониво. Доставчиците могат да си планират производствените мощности по-точно, осигуряват си оборотни средства и няма нужда да държат складови наличности. Клиентите пък не плащат за потенциалните рискове на доставчиците, които се калкулират в ценообразуването, и така получават услугата/стоката значително по-евтино.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Платформа за предплатени стоки и услуги Preonow.com

Възложител и изпълнител: "Прио нау" ООД

Дата на стартиране/приключване: 06.2020 стартиране на разработването на платформата/09.2022 стартира работа с клиенти

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Стартъп

Най-новото





ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 137





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК