Специално издание

Digitalk Report | Тенденции в дигиталните технологии

Май 2023

Digitalk Report | Тенденции в дигиталните технологии

Май 2023

PDF

Пламен Русков, ръководител екип за е-търговия и уеб решения на А1, и Александър Цонев, СТО на IRZ Solutions
Надежда Чипева

Digitalk Conference: Дигитален свят

Преобразуване на физическата среда в дигитална

Пламен Русков, ръководител екип за е-търговия и уеб решения на А1, и Александър Цонев, СТО на IRZ Solutions

© Надежда Чипева


Пламен Русков, ръководител екип за е-търговия и уеб решения на А1

Александър Цонев, СТО на IRZ Solutions

След пандемията се промениха навиците за вземане на решение за покупка, като много от потребители се насочиха да потребяват всичко онлайн. Това носи някои предимства като пазаруване от дивана, но тъй като в интернет има много информация, се създава различно изживяване. Във физическия магазин влизаш, взимаш каквото искаш и го плащаш. В интернет пространството потребителите са "бомбардирани" с информация отвсякъде и непрекъснато се връщат, сравняват, колебаят. Така че изживяването е по-различно, по-предизвикателно, носи напрежение.

А1 стартира своя цифров магазин още преди пандемията, като прехвърлихме нашия физически магазин в цифрова среда. Цифровия магазин Video Shop създадохме заедно с IRZ Solutions на базата на решението DigiNovo, което превръща търговските агенти във виртуални консултанти, позволявайки им да предложат едно и също ниво на обслужване както на физическите клиенти в магазина, така и на онлайн клиентите. Колегите във видеомагазина разполагат със специална камера с висока резолюция, която да им помага в демонстрациите на различни устройства и техните функционалности.

Наблюдавахме съществена промяна в поведението на потребителите по време и след пандемията. Делът на продажбите през видеомагазина нарасна от 22% през 2021 до над 35% през 2023 г. за сметка на покупките през електронния магазин, чийто дял намаля съответно от 78% на 65%. Видяхме, че можем да използваме нашия видеомагазин за продажби, но освен това той ни помага за по-пълноценно обслужване на потребителите и подобряване на тяхното цялостно изживяване.

Виртуалният видеомагазин съчетава предимствата на традиционния и на онлайн, като помага на потребителите да вземат решение какво да купят, давайки съвети по време на целия процес на покупката. Решението може да се използва в баките, ритейл, телекоми, застрахователни компании, например за жалби, за заявки за щети и други онлайн услуги.

Днес хората купуват през своя телефон, от дома си или от офиса си, често използвайки своята обедна почивка. През цялото време те имат нужда от някакъв вид взаимодействие. Ако преминат през дългия цикъл на онлайн пазаруването, това създава психическо напрежение. Но ако магазинът бъде комбиниран с технологията и предоставя персонално изживяване на потребителя, може да оптимизирате неговото изживяване. Така той може да използва 15-минутната почивка, за да купи нещо, което наистина иска, вместо да губи часове онлайн и да търси напразно подходящото.

Видеомагазинът лесно комбинира онлайн каналите, които се вграждат в реален физически магазин. От нашия уебсайт всеки може да започне видеоразговор с реален търговски агент, който да обясни всичко на потребителя, например ако се колебае какъв тарифен план да избере или кой модел смартфон е подходящ. Статистиката показва, че много потребители са щастливи от това обслужване. А покрай купуването на продукт или услуга агентът може да предложи редица допълнителни предимства като техническа помощ за настройка, следпродажбена поддръжка и др.

Пламен Русков, ръководител екип за е-търговия и уеб решения на А1

Александър Цонев, СТО на IRZ Solutions

Най-новото

5 начина да се защити облачният бекъп

5 начина да се защити облачният бекъп

  • 0


И ЦРУ разработва генеративен чатбот

И ЦРУ разработва генеративен чатбот

  • 0



ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 1

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК