Надежда Савова-Григорова (на снимката) е българският финалист в глобалната инициатива за социални предприемачи на CHIVAS - “The Venture – WIN THE RIGHT WAY”. Тя ще представи България на големия финал на 20 юли в Силициевата долина, Сан Франциско. Дамата ще се състезава за част от наградния фонд от $1 000 000 с финалистите от останалите 13 държави – участнички. Страната ни се нареди на четвърто място по брой на подадени кандидатури в световен мащаб.
Престижното жури на конкурса “The Venture – WIN THE RIGHT WAY” за България отличи четирите проекта от общо 127 подадени предложения до крайния срок за участие - 9 януари 2015 г.
Четири оригинални проекта стигнаха до българския полуфинал в тази надпревара на иновационни идеи, които съчетават бизнеса със социалния принос и ангажираност към обществото. Единствената дама сред полуфиналистите, основател и собственик на „Мрежа хлебни къщи”, заслужи най-високата оценка на локалното жури. Магията на хляба, който носи радост и живот, който се превръща в обединяващ символ за всички хора и култури е и израз на единство, вдъхновява Надежда Савова-Григорова за това начинание. Хлебните къщи са местни институции, където се провеждат регулярни събития с месене и печене на хляб с хора от деликатни социални групи. Социалният заряд на тази идея е заложен в т.н. „общностни месения на хляб”, които имат културно-образователен и терапевтичен аспект – рисуване с брашно, изработване на кукли от тесто, месене на хляб от слепи хора. Надежда Григорова е собственик на две развити и функциониращи Хлебни къщи, а в дългосрочен план е предвидено във всеки областен град на България да бъде създадена такава къща, която да работи като социално-културен център и социално предприятие фурна за хляб.
Надежда Савова-Григорова има впечатляваща биография, наситена с пъстри интереси и начинания. По образование е културен антрополог, дипломиран в Университета „Принстън“, САЩ. През 2008 г. основава Международния съвет на самодейните средища (световна мрежа от културни центрове), създател е на първата хлебна къща в дома на своята прабаба в Габрово. И още - пътешественик на Годината на National Geographic (2012), презентатор, консултант по културни политики към ЮНЕСКО, иконописец, поет, фотограф, творец. Любовта към хляба обаче е истинският център в живота й – начин да предаде доброто и надеждата с енергията на ръцете. Културата на хляба и идеята на хлебните къщи на Надежда Савова-Григорова, вече са прехвърлили границите на България. Интерес към това начинание има в над 15 страни по света, а реализацията по разширяване на този благороден проект предстои.
Другите трима подгласници също впечатлиха с новаторски идеи, които имат силен социален заряд. Демир Тончев представи своя „Arthesis” - персонализирани покрития за протези, произведени с 3D принтер във форма на липсващия крайник. Той помага на претърпелите злополука да се почувстват отново пълноценни.
„Small foot” e проектът на Евгени Недялков, чиято идея за надуваеми обувки за сняг има за цел да улесни предвижването в планински условия. Своята ефективност те доказват при преходите и спасителните операции през зимния сезон.
Безпилотните летателни апарати за доставки доведоха Свилен Рангелов до полуфинала с проекта „Dronamics” – целта е да се намали цената на доставките на лекарства, храна и други необходими продукти в труднодостъпни райони.
Победителката беше избрана съгласно критериите - какъв мащаб на положително въздействие притежава този бизнес, доколко идеята съвпада с ценностите на Chivas Regal, колко голям е потенциалът на този проект, добре ли са проучени възможностите и пазарът за тази идея, практична ли е тя, подходяща ли е за локалния ни пазар, колко скоро се очаква разгръщането на капитала, има ли патент върху интелекуална собственост, съществуват ли патенти, свързани с технологии, притежава ли екипът умения да се справи с предизвикателството и проекта.
Надежда Савова-Григорова ще бъде подготвена за големия финал в The Venture от експерти в социалното предприемачество и компетентни професионалисти. Тя ще представи своята идея пред международното жури в Силициевата долина, което ще определи и крайния победител в тази амбициозна надпревара. Журито ще има последна дума в разпределянето на $750 000 от общото финансиране - останалите $250 000 зависят от гласувалите за всеки индивидуален проект.
Всеки желаещ ще може да гласува посредством crowdfunding платформата IndieGogo и да даде своя глас за своя фаворит.
Информация как да бъде подкрепен българският финалист в “The Venture” ще бъде публикувана на официалната страница на инициативата www.theventure.com и във Facebook страницата на Chivas Regal Bulgaria.
Надежда Савова-Григорова (на снимката) е българският финалист в глобалната инициатива за социални предприемачи на CHIVAS - “The Venture – WIN THE RIGHT WAY”. Тя ще представи България на големия финал на 20 юли в Силициевата долина, Сан Франциско. Дамата ще се състезава за част от наградния фонд от $1 000 000 с финалистите от останалите 13 държави – участнички. Страната ни се нареди на четвърто място по брой на подадени кандидатури в световен мащаб.
Престижното жури на конкурса “The Venture – WIN THE RIGHT WAY” за България отличи четирите проекта от общо 127 подадени предложения до крайния срок за участие - 9 януари 2015 г.
Четири оригинални проекта стигнаха до българския полуфинал в тази надпревара на иновационни идеи, които съчетават бизнеса със социалния принос и ангажираност към обществото. Единствената дама сред полуфиналистите, основател и собственик на „Мрежа хлебни къщи”, заслужи най-високата оценка на локалното жури. Магията на хляба, който носи радост и живот, който се превръща в обединяващ символ за всички хора и култури е и израз на единство, вдъхновява Надежда Савова-Григорова за това начинание. Хлебните къщи са местни институции, където се провеждат регулярни събития с месене и печене на хляб с хора от деликатни социални групи. Социалният заряд на тази идея е заложен в т.н. „общностни месения на хляб”, които имат културно-образователен и терапевтичен аспект – рисуване с брашно, изработване на кукли от тесто, месене на хляб от слепи хора. Надежда Григорова е собственик на две развити и функциониращи Хлебни къщи, а в дългосрочен план е предвидено във всеки областен град на България да бъде създадена такава къща, която да работи като социално-културен център и социално предприятие фурна за хляб.
Надежда Савова-Григорова има впечатляваща биография, наситена с пъстри интереси и начинания. По образование е културен антрополог, дипломиран в Университета „Принстън“, САЩ. През 2008 г. основава Международния съвет на самодейните средища (световна мрежа от културни центрове), създател е на първата хлебна къща в дома на своята прабаба в Габрово. И още - пътешественик на Годината на National Geographic (2012), презентатор, консултант по културни политики към ЮНЕСКО, иконописец, поет, фотограф, творец. Любовта към хляба обаче е истинският център в живота й – начин да предаде доброто и надеждата с енергията на ръцете. Културата на хляба и идеята на хлебните къщи на Надежда Савова-Григорова, вече са прехвърлили границите на България. Интерес към това начинание има в над 15 страни по света, а реализацията по разширяване на този благороден проект предстои.
Другите трима подгласници също впечатлиха с новаторски идеи, които имат силен социален заряд. Демир Тончев представи своя „Arthesis” - персонализирани покрития за протези, произведени с 3D принтер във форма на липсващия крайник. Той помага на претърпелите злополука да се почувстват отново пълноценни.
„Small foot” e проектът на Евгени Недялков, чиято идея за надуваеми обувки за сняг има за цел да улесни предвижването в планински условия. Своята ефективност те доказват при преходите и спасителните операции през зимния сезон.
Безпилотните летателни апарати за доставки доведоха Свилен Рангелов до полуфинала с проекта „Dronamics” – целта е да се намали цената на доставките на лекарства, храна и други необходими продукти в труднодостъпни райони.
Победителката беше избрана съгласно критериите - какъв мащаб на положително въздействие притежава този бизнес, доколко идеята съвпада с ценностите на Chivas Regal, колко голям е потенциалът на този проект, добре ли са проучени възможностите и пазарът за тази идея, практична ли е тя, подходяща ли е за локалния ни пазар, колко скоро се очаква разгръщането на капитала, има ли патент върху интелекуална собственост, съществуват ли патенти, свързани с технологии, притежава ли екипът умения да се справи с предизвикателството и проекта.
Надежда Савова-Григорова ще бъде подготвена за големия финал в The Venture от експерти в социалното предприемачество и компетентни професионалисти. Тя ще представи своята идея пред международното жури в Силициевата долина, което ще определи и крайния победител в тази амбициозна надпревара. Журито ще има последна дума в разпределянето на $750 000 от общото финансиране - останалите $250 000 зависят от гласувалите за всеки индивидуален проект.
Всеки желаещ ще може да гласува посредством crowdfunding платформата IndieGogo и да даде своя глас за своя фаворит.
Информация как да бъде подкрепен българският финалист в “The Venture” ще бъде публикувана на официалната страница на инициативата www.theventure.com и във Facebook страницата на Chivas Regal Bulgaria.