Какво стои за успеха по време на криза
През последните години световната технологична компания Mastercard започна да гледа отвъд полето на индустрията за плащания, като стартира нови модели на сътрудничество в ИКТ сектора, инвестира и се свързва стратегически с по-малки иновативни финтех играчи в цял свят с цел потребителите, търговците, правителствата и бизнесът да реализират по-добре потенциала си. Особено интересно за българския технологичен сектор е, че глобалните експерти на Mastercard класират родни софтуерни разработчици сред челните редици на световната карта, инвестират в техни продукти и развитие, наравно със своите проекти. Българската компания myPOS от тази година е такъв стратегически партньор на Mastercard в Европа. За успеха в кризисни времена, способността за гъвкавост и адаптация, за глобалната визия и локалните усилия, говорим с Ваня Манова, мениджър Mastercard за България и Северна Македония, и с Христо Георгиев, основател и и собственик на myPOS.
Каква е историята на myPOS и как стигнахте до по-гъвкави платежни решения за малкия бизнес?
myPOS бе представен официално през февруари 2014 г. на "Международния мобилен конгрес" в Барселона. Оттогава насам продуктът навлиза изключително успешно сред малките и средните търговци в Европа
Световното партньорство на Mastercard с myPOS започва с проекти в Италия и Холандия: разкажете малко повече?
По време на Covid-19 пандемията заедно създадохме и VibeMarket - инициатива, която дава възможност на малките бизнеси и търговци да продават своите продукти и услуги директно във Viber, без да имат уебсайтове и без никакви допълнителни инвестиции от тяхна страна.
Mastercard има конкретни програми за инвестиране в иновативни стартъпи в Европа - програмата Fintech Express например, обявена в началото на юни. Как могат да се възползват и български компании?
Fintech Express е една от нашите акселераторски програми в Европа, която ще подпомага изгряващи или развиващи се технологични играчи и тяхната експанзия на световни пазари. Както всичко друго, което правим, влагаме в програмата всичките си контакти, глобална мрежа от партньорства, експертиза и технологични сертификации. Така иновативните компании, които имат амбицията да добавят дигитални платежни решения към портофолиото си от продукти, да не трябва да откриват топлата вода сами, а да успяват да стартират тази вертикала за дни, вместо за месеци и години.

Какво стои за успеха по време на криза
През последните години световната технологична компания Mastercard започна да гледа отвъд полето на индустрията за плащания, като стартира нови модели на сътрудничество в ИКТ сектора, инвестира и се свързва стратегически с по-малки иновативни финтех играчи в цял свят с цел потребителите, търговците, правителствата и бизнесът да реализират по-добре потенциала си. Особено интересно за българския технологичен сектор е, че глобалните експерти на Mastercard класират родни софтуерни разработчици сред челните редици на световната карта, инвестират в техни продукти и развитие, наравно със своите проекти. Българската компания myPOS от тази година е такъв стратегически партньор на Mastercard в Европа. За успеха в кризисни времена, способността за гъвкавост и адаптация, за глобалната визия и локалните усилия, говорим с Ваня Манова, мениджър Mastercard за България и Северна Македония, и с Христо Георгиев, основател и и собственик на myPOS.