Финтехът Leno с нова инвестиция при оценка близо 100 млн. лева

Финтехът Leno с нова инвестиция при оценка близо 100 млн. лева

Досега в Leno са инвестирани над 52 млн. лева от японски инвеститори, разкрива Николай Поппалов, председател на СД

Иван Гайдаров
571 прочитания

Българската финтех компания Leno набра нови 1 млн. евро. Инвеститорът е японската дигитална платформа за обучения по английски език - Native Camp.

Японската връзка на Leno съществува от години. Дори и преди инвестицията от Native Camp 18% от акциите на "Лено" АД бяха собственост на инвеститори от Япония. Днес Native Camp получава 2% от Leno, а сделката оценява компанията на почти 100 млн. лева.

Основана през 2012 г., "Лено" АД е финансова институция, регистрирана в БНБ, която предоставя обезпечено, гъвкаво кредитиране предимно на хората и бизнесите, попадащи в събпрайм сегмента, който банките от години избягват.

Целта на Leno е да дигитализира и автоматизира процесите по кандидатстване и одобрение, а оценяването на обезпечението да става моментално. До момента компанията е предоставила над 44 млн. лева на кредитополучатели от цяла България.

Една от новите за българския пазар услуги помага на желаещите да си купят жилище, когато нямат спестявания за самоучастие. Leno купува имота и го предоставя под наем на пазарна цена. Разбира се, клиентът има право да го откупи по време или в края на 3-годишен период.

"През годините в Leno са инвестирани над 52 млн. лева от японски инвеститори, благодарение на които успяхме да дадем втори шанс на хиляди хора и малки бизнеси, както и да се наложим като водещ алтернативен кредитор" казва Николай Поппалов, председател на съвета на директорите на "Лено" АД. "Сделката е специална за нас, тъй като познаваме Native Camp от самото ѝ създаване и вече шест години наблюдаваме невероятния растеж на компанията. Да имаме стратегически инвеститор от подобен ранг ни задължава да си поставяме все по-амбициозни цели."

Native Camp е основана през 2015 г. в Токио. Чрез своя собствена онлайн платформа тя свързва 13 хиляди учители по английски, включително и от България, с половин милион ученици в над 110 държави. Native Camp ползват предимно заети професионалисти, които искат да подобрят разговорния си английски в неформална среда.

Българската финтех компания Leno набра нови 1 млн. евро. Инвеститорът е японската дигитална платформа за обучения по английски език - Native Camp.

Японската връзка на Leno съществува от години. Дори и преди инвестицията от Native Camp 18% от акциите на "Лено" АД бяха собственост на инвеститори от Япония. Днес Native Camp получава 2% от Leno, а сделката оценява компанията на почти 100 млн. лева.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК