Как стартъпите да намалят разходите си по време на рецесия

Pixabay.com
JESHOOTS-com

Как стартъпите да намалят разходите си по време на рецесия

Преминаване към отдалечена работа и наемане на фрилансъри са част от мерките, които младите компании могат да предприемат

Мария Карашанова
513 прочитания

Pixabay.com

© JESHOOTS-com


Икономическите условия създават трудности за бизнеса в почти всички сектори. Те обаче се оказват особено предизвикателни за стартъпите, които тепърва се разрастват и завоюват пазарни позиции. Надвисналата рецесия създава напрежение за младите фирми, които все повече се затрудняват да намират инвеститори и да привличат нови потребители.

Какви мерки могат тогава да приложат стартъпите, за да оцелеят през този турбулентен период? От The Next Web предлагат няколко интересни стъпки за намаляване на разходите, които не включват съкращаване на персонал. Ето какви са възможностите пред този тип компании:

1. Изцяло отдалечена работа

Поддържането на офис пространство определено не е евтино, а не се оказва и особено ефективно, ако не се използва през цялото време. След пандемията работата в отдалечен режим се превърна в обичайна практика и това е един от добрите варианти за намаляване на разходите, особено за стартъпите.

Друг вариант продължава да бъде и наемането на пространство за споделена работа, което също излиза по-икономично за стартиращи компании. По този начин служителите ще продължат да имат възможност за посещение на офис и за отдалечена работа в подходящата за тях комбинация, така че да бъдат максимално продуктивни.

Успешното прилагане на подобен модел на работа обаче изисква да се полагат усилия и за сплотяване на екипите. Например добра идея е да се отделят бюджет за тийбилдинг събития през годината, за да се насърчи общуването и връзката между служителите. Поддържането на честа и отворена комуникация също допринася за ефективната и ползотворна работа от различни места.

2. Внимателен избор на облачен доставчик

Облачните услуги са използвани от много стартъпи за всичко от основни задачи като съхранение на данни до по-иновативни функционалности като изкуствен интелект и машинно обучение. Изборът на правилния доставчик на този тип услуги може да бъде трудно решение, особено ако бизнесът се развива и неговите нужди се променят.

Идеалният вариант може да бъде осигуряване на гъвкавост, така че да може да се променя облачната архитектура или дори доставчикът, когато нуждите се трансформират. Често обаче много стартъпи се оказват обвързани с конкретен доставчик и са принудени да плащат повече. За да се избегне подобна ситуация, често експертите съветват да се премине към многооблачна стратегия, която позволява да се избират подходящи услуги за всяка нужда на компанията.

3. Съкращаване разходите за реклами

През 2021 г. в САЩ са похарчени около 70 милиарда долара за платени реклами. Вместо това по-добра идея е младите компании да се фокусират върху органични маркетинг стратегии, с които могат да се постигнат същите резултати без влагане на допълнителни средства. Освен това, когато съдържанието е оптимизирано по-стратегически, се очаква по-дълго да се запази и да привлича трафик. А в крайна сметка това ще помогне за създаване на лоялни клиенти.

Ето две насоки, чрез които може да се подобри класирането в търсачките:

  • Най-добрите SEO практики за органичен трафик включват следене на таргетирането на ключовите думи: анализите на успеха на ключовите думи ще помогне непрекъснато да се следи какво работи и какво може да бъде подобрено.
  • Друга стратегия е да се оптимизира самата лендинг страница, като предлага подходящ дизайн и потребителско и изживяване, а също така осигурява стойност на аудиторията.

4. Таланти на свободна практика

Редица компании замразяват наемането на нови кадри, но при стартъпите, които непрекъснато се развиват и разрастват, това невинаги е успешен подход. В случай че компанията има нужда от даден тип специалист, експертите от The Next Web съветват да се потърси сред кадрите на свободна практика или агенции, за да се поеме работата на проектна база. Според данните на изданието наемането на фрилансъри вместо на служители на пълен работен ден може да спести на фирмата около 11,6 долара на час за служител.

Аутсорсването също така е добър начин да се получи достъп до различен набор от умения, експертиза и силни страни, подходящи за конкретния проект. Освен това съвременните технологии позволяват да се наеме специалист от всяко място по света, стига той да е подходящ и надежден за съответната роля.

5. Разчистване на инструменти и абонаменти

Днес компаниите използват множество инструменти и приложения за своите бизнес операции, като с времето те се натрупват. Понякога те дори стават толкова много, че се забравя за какво са и какви възможности предлагат. Затова настоящия момент е подходящ стартъпите да разчистят и откажат абонаменти за услуги, които не използват, и по този начин могат да намалят ненужните разходи.

В допълнение винаги може да се потърсят предложения със същите опции, но на по-изгодни цени. Или пък да се премине към многофункционални платформи и инструменти, предлагащи допълнителна консолидация на възможностите и разходите, така че да не се използва отделен инструмент за всяка задача или екип.

6. Възможности за финансиране

За съжаление понякога всички мерки за съкращаване на разходите може да не са достатъчни за това младите компании да се справят с настоящите трудности. В тази връзка е добре да се потърсят повече възможности за допълнително финансиране. Например на пазара могат да се открият редица програми, финансирани от ЕС или от частни спонсори, в подкрепа на стартъпите по време на рецесия.

Такъв е случаят с Европейския съвет по иновации, който предлага редица възможности за финансиране на всичко от проучвания до създаване на бизнес планове за скалиране. Отделно програмата 100 Startups на Scaleway осигурява финансиране за облачни услуги за период от 24 месеца. Climate-KIC пък предлагат грантове за статъпи, които ускоряват прехода към нулеви въглеродни емисии и климатична устойчивост. Не на последно място, Eurosearch е добро място да се намерят множество опции за финансиране, насочени към различен тип стартиращи компании.

Макар че рецесията може да бъде труден период за много стартъпи, тя може да се разглежда и като момент за нови възможности и откриване на по-добри стратегии за бизнеса. Иновативните начини за съкращаване на разходите са именно част от този път.

Икономическите условия създават трудности за бизнеса в почти всички сектори. Те обаче се оказват особено предизвикателни за стартъпите, които тепърва се разрастват и завоюват пазарни позиции. Надвисналата рецесия създава напрежение за младите фирми, които все повече се затрудняват да намират инвеститори и да привличат нови потребители.

Какви мерки могат тогава да приложат стартъпите, за да оцелеят през този турбулентен период? От The Next Web предлагат няколко интересни стъпки за намаляване на разходите, които не включват съкращаване на персонал. Ето какви са възможностите пред този тип компании:

Най-новото









Руски чиновници със забрана да използват iPhone

Руски чиновници със забрана да използват iPhone

  • 0
  • 165

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК