Френският президент Макрон приветства създаването на гигафабрика в Дюнкерк

Европа успя да привлече инвестиции за два нови завода за батерии

Шведската Northvolt и тайванската ProLogium ще произвеждат батерии за електромобили от 2026 г.

Владимир Владков

Френският президент Макрон приветства създаването на гигафабрика в Дюнкерк


Около 10 милиарда евро ще бъдат инвестирани в две нови производствени мощности за батерии за електромобили в Европа. Това се разглежда като успех на политиката на ЕС за стимулиране на въглеродно неутралната икономика чрез облекчаване на условията за държавни субсидии за ключови производители.

Единият завод е на шведската компания Northvolt, която избра германския град Хайде в провинция Шлезвиг-Холщайн след дълги колебания дали да направи инвестицията си в Европа или в САЩ. Крайното решение е взето след обещанията за сериозна помощ от страна на федералното правителство, която според източници на Reuters е над 600 милиона евро. Вложенията на Northvolt пък се изчисляват на 3 до 5 милиона евро, но точна сума досега не е посочена в официалното съвместно изявление на шведската компания и германското правителство. От съобщението става ясно, че новооткритите работни места ще са над 300 хиляди, а първите продукти трябва да излязат от новата фабрика през 2026 година.

Предложението за субсидии трябва да бъде одобрено от Европейската комисия, ако те са съобразени с Временната рамка за кризи и преход, която удължи възможността държавите членки да продължат да подкрепят мерките, необходими за прехода към промишленост с нулеви нетни емисии. "Това се отнася по-специално до схемите за ускоряване на внедряването на енергия от възобновяеми източници и съхранението на енергия, както и схемите за декарбонизация на промишлените производствени процеси, които държавите членки могат да определят до 31 декември 2025 г.", обясняват от ЕК.

Другата компания, конкретизирала плановете си за нова гигафабрика, е тайванската ProLogium. Тя ще изгражда мощности във френския град Дюнкерк след обещания за добри цени на енергията от страна на правителството. Франция се е конкурирала за тайванската инвестиция от 5,2 милиарда евро със страни като Нидерландия и Германия. И това производство на батерии ще започне да пуска продукти на пазара през 2026 г., като производственият капацитет ще е 48 GWh, ще има и научно-развоен център.

Очаква се клиенти на тези батерии да са европейски производители на електромобили, включително Volkswagen Group и BMW Group, които засилват прехода си към електрически модели, но не искат да разчитат само на азиатски доставчици.

Около 10 милиарда евро ще бъдат инвестирани в две нови производствени мощности за батерии за електромобили в Европа. Това се разглежда като успех на политиката на ЕС за стимулиране на въглеродно неутралната икономика чрез облекчаване на условията за държавни субсидии за ключови производители.

Единият завод е на шведската компания Northvolt, която избра германския град Хайде в провинция Шлезвиг-Холщайн след дълги колебания дали да направи инвестицията си в Европа или в САЩ. Крайното решение е взето след обещанията за сериозна помощ от страна на федералното правителство, която според източници на Reuters е над 600 милиона евро. Вложенията на Northvolt пък се изчисляват на 3 до 5 милиона евро, но точна сума досега не е посочена в официалното съвместно изявление на шведската компания и германското правителство. От съобщението става ясно, че новооткритите работни места ще са над 300 хиляди, а първите продукти трябва да излязат от новата фабрика през 2026 година.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК