От анализ на продажбите в търговските обекти по времеви периоди и типове продукти, през подобряване на медицинските услуги, до повишаване ефекта от маркетинговите активности - през последните години Business Intelligence (BI) технологиите навлязоха във все повече области. Много фирми, включително и в България, които преди не бяха използвали такива софтуерни решения за анализи, сега установяват, че почти няма аспект от бизнеса, който да не може да бъде подобрен с тях.
Business Intelligence решенията могат да предоставят като на длан информацията за процесите и ресурсите в компанията - с различни възможности за визуализиране и за представяне на ключови индикатори за производителност (т.нар. KPI - Key Performance Indicators). Този клас софтуерни системи на практика може да промени работата на всеки в една организация - от мениджмънта, който получава инструмент за вземане на по-добри управленски решения, до редовите екипи по продажбите, маркетинга, складовете и производството. Всеки отдел или звено може да се възползва от BI системите по уникален начин, съобразен със специфичните изисквания на работата му.
Във всичко това са уверени от Тим ВИЖЪН България, която е партньор на BI решението Tableau в страната. От компанията описват някои оит начините, по които софтуерът за бизнес анализи може да промени работата в една организация.
Съществуващите данни във фирмата получават по-голяма добавена стойност
Системите за бизнес анализи на практика могат да вземат всевъзможни данни, събирани в една организация и да ги превърнат в анализи и изводи за бизнеса, както и предложения за неговото подобряване. За целта могат да бъдат използвани както данни от модерна ERP система, така и от обикновена таблица или друг източник. Това означава, че ако една компания разполага с много данни, натрупани през годините, внедряването на BI система ще започне да се изплаща на практика веднага. Повечето ръководители на фирми дори не подозират колко ценна може да се окаже информацията, трупана с години от различни отдели.
Много по-добро разбиране на клиентите и аудиториите
Анализите на данните за продажбите на дадена компания могат да подобрят осезаемо разбирането за навиците на нейните клиенти. До такава степен, че мениджмънтът може да знае през кои дни от седмицата се купува най-много определен артикул или коя маркетингова кампания е повлияла най-добре на търсенето и продажбите му. Някои онлайн услуги използват BI за по-добро управление на препоръките от клиенти. Други организации - от разработчиците на видеоигри, до операторите на презокеански круизи - проследяват чрез такива системи навиците на своите клиенти и потребители, повишавайки тяхната удовлетвореност, както и средния приход от един клиент.
Намаляване на разходите
Някои BI функционалности са насочени към анализ и оптимизиране на основните пера в бизнес организациите, включително разходите за заплати и хонорари, за комуникационни услуги, за гориво и т.н. Мениджърите получават възможност да анализират в реално време направените разходи и да ги оптимизират.
Увеличаване на приходите
В някои случаи Business Intelligence решенията могат да увеличат приходите на компаниите с десетки проценти. Внедряването им има пряк ефект върху повишаването на продажбите и подобряване на ефекта от маркетинговите кампании. По този начин те не само се изплащат бързо, а и генерират печалба за своите клиенти.
По-добри управленски решения
Една от основните цели на BI технологиите е да подпомагат мениджърите при взимането на правилните управленски решения. За целта на тяхно разположение са разнообразни справки за бизнес процесите, анализ на тяхната ефективност, информация за различни тенденции, за ключови индикатори и предложения за оптимизирането на дейността.
Повишаване ефективността на екипите
BI системите предоставят на служителите цялата необходима информация за тяхната дейност. Финансовите екипи например могат да оптимизират управлението на разходите, както и да подобрят бюджетирането и планирането. Сейлс екипите от своя страна измерват ефективността на продажбите и откриват нови пазарни възможности. Маркетинговите екипи могат да анализират поведението на клиентите, както и на потенциалните такива и да насочат кампаниите си към най-успешните канали за комуникация с тях.
Реални прогнози за бъдещото развитие на компанията
Сред основните предимства на BI технологиите са възможностите им за надеждно планиране на бъдещото развитие на една организация. Tова става с помощта на инструменти за анализ на досегашната дейност, вграден изкуствен интелект и интелигентни визуализации, които могат да представят различни сценарии за бъдещето по един достъпен начин.
Всички желаещи да тества на практика системата за бизнес анализи Tableau могат да направят това тук. До края на месец декември 2020 г. нови потребители могат да поръчат лицензи за работа с решението с 20% отстъпка от Тим ВИЖЪН България.
От анализ на продажбите в търговските обекти по времеви периоди и типове продукти, през подобряване на медицинските услуги, до повишаване ефекта от маркетинговите активности - през последните години Business Intelligence (BI) технологиите навлязоха във все повече области. Много фирми, включително и в България, които преди не бяха използвали такива софтуерни решения за анализи, сега установяват, че почти няма аспект от бизнеса, който да не може да бъде подобрен с тях.
Business Intelligence решенията могат да предоставят като на длан информацията за процесите и ресурсите в компанията - с различни възможности за визуализиране и за представяне на ключови индикатори за производителност (т.нар. KPI - Key Performance Indicators). Този клас софтуерни системи на практика може да промени работата на всеки в една организация - от мениджмънта, който получава инструмент за вземане на по-добри управленски решения, до редовите екипи по продажбите, маркетинга, складовете и производството. Всеки отдел или звено може да се възползва от BI системите по уникален начин, съобразен със специфичните изисквания на работата му.