ЧЕЗ Електро дигитализира взаимоотношенията с клиентите си на свободния пазар

ЧЕЗ Електро дигитализира взаимоотношенията с клиентите си на свободния пазар

След обстоен преглед на пазара и решенията, които се предлагат, компанията се спира на Salesforcе

Иван Гайдаров
78 прочитания

Най-големият търговец на електрическа енергия с крайни клиенти в България успешно реализира първа фаза от мащабния проект за модернизация и дигитализация на процесите по продажби, обслужване и закупуване на енергия. Преди 7 месеца ЧЕЗ Електро поставя началото на мащабен проект за цялостна дигитализация и модернизация на бизнеса си с цел подобряване обслужването на своите клиенти и продажбения процес. Това компанията постига с подкрепата на екип от бизнес консултанти на Некст Консулт и решението за управление на взаимоотношенията с клиенти Salesforce.

ЧЕЗ Електро оперира на местния пазар от 2006-та година. Компанията е най-големият по обем и териториално присъствие в страната търговец на електроенергия с повече от 1.7 млн. клиента. Доставя електроенергия на територията на България с лицензията си за Търговия с електрическа енергия, а на територията на Западна България оперира и в ролята си на Краен снабдител и Доставчик последна инстанция.

За постигането на по-високо ниво на удовлетвореност, доставчикът на електрическа енергия предприема действия в посока развитие и модернизация на организацията в унисон с бързоразвиващия се дигитален свят. Основните причини, провокирали необходимостта от дигитализация, са не само големият обем клиенти и стремежът за доставяне на различни комплексни и иновативни решения, а и законодателните промени по либерализиране на пазара на електрическа енергия. От 01.10.2020 г. всички клиенти, използващи електроенергия за стопански нужди, са на свободния пазар.

Анализирайки процесите, текущите и бъдещите си потребности, доставчикът на електрическа енергия решава, че е необходимо интегрирано решение, което да обхване целия процес - от генерирането на лийд, преминаването през оферта и превръщането в потенциален клиент, до сключване на договор, от изготвянето на цени, рипорти и отчети, през работа в реално време до поддържането на актуална информационна база данни. След обстоен преглед на пазара и решенията, които се предлагат, компанията се спира на Salesforcе.

За партньор по внедряването доставчикът се спират на бизнес и ИТ консултантската компания Некст Консулт. При избора на система водещо е не само желанието за увеличаване на продажбите, но и възможността за оптимизиране на процесите, а информацията да бъде споделена, интегрирана и достъпна във всички системи и по всяко време. За постигане на максимална ефективност при поставената цел е необходимо да бъдат ясно и точно дефинирани вътрешните задачи, обхвата на проекта и планът, по който ще се върви.

Началото на проекта е белязано от сериозни предизвикателства пред екипа. 15 дни след старта държавата решава да извади на отворен пазар вместо няколко десетки хиляди стопански клиента всичките 110 хил., които по онова време ЧЕЗ Електро има в портфейла си на краен снабдител. Така обемът и нуждите се променят буквално за дни, а екипът мигновено се заема с предефиниране на обхвата на проекта.

Пъвроначалният етап на внедряването се фокусира върху продажбения процес, покупката на електрическа енергия, връзката между всички свързани процеси, управлението на документооборота и изключително важния цялостен поглед над продажбените звена по търговци, продукти и за всеки един клиент индивидуално. Изграден е интерфейс между Salesforce и SAP с цел синхронизиране и пълнота на информацията, което позволява много бързо и точно да се насочват усилията при кръстосани продажби.

С помощта на консултантите на Некст Консулт към основната функционалност на обхвата залагат бъдещето развитие, към което ЧЕЗ Електро се стреми, а именно връзката със следващи продукти, продажби, следпродажбен бизнес и непрекъснато оптимизиране на бизнес процесите като предпоставка за успех.

Най-големият търговец на електрическа енергия с крайни клиенти в България успешно реализира първа фаза от мащабния проект за модернизация и дигитализация на процесите по продажби, обслужване и закупуване на енергия. Преди 7 месеца ЧЕЗ Електро поставя началото на мащабен проект за цялостна дигитализация и модернизация на бизнеса си с цел подобряване обслужването на своите клиенти и продажбения процес. Това компанията постига с подкрепата на екип от бизнес консултанти на Некст Консулт и решението за управление на взаимоотношенията с клиенти Salesforce.

ЧЕЗ Електро оперира на местния пазар от 2006-та година. Компанията е най-големият по обем и териториално присъствие в страната търговец на електроенергия с повече от 1.7 млн. клиента. Доставя електроенергия на територията на България с лицензията си за Търговия с електрическа енергия, а на територията на Западна България оперира и в ролята си на Краен снабдител и Доставчик последна инстанция.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК