Традиционно фирмите имат своето публично лице и скрит "двигател", които движи бизнеса отзад. Това важи особено за електронната търговия. Със своя уебсайт фирмите си взаимодействат с клиентите, докато бек офисът включва поредица от критично важни работни потоци, така че клиентите да получат очакваното обслужване. ERP решенията са пример за система, която поддържа тези процеси.
Въпреки че няма стандартизирана интеграция за приложения за електронна търговия и ERP системи, а внедряването може да изисква значителни инвестиции във време и пари, ползите наистина си заслужават усилията. Експертите от SoftOne Bulgaria споделят своя опит от работата с ERP решението Soft1 Series 5 и предимствата, които този тип платформи могат да донесат на компаниите.
Автоматизация и ефективност на времето
Ежедневната работа на бизнес с електронна търговия включва много различни неавтоматизирани задачи: от прости задачи като въвеждане на данни във формуляри, до по-сложни, свързани с прехвърляне на данни между приложения. Макар и важни, тези задачи отнемат много време и грешките не са рядкост. Решението се крие в автоматизацията. След като се постигне интеграция, ERP системата и платформата за електронна търговия могат да обменят данни автоматично, което намалява до минимум ръчното прехвърляне на данни и предотвратява грешки. По-важното е, че служителите ще могат да спестят време от ежедневието си и да се съсредоточат върху по-продуктивни задачи.
Кохерентност на данните и централно управление
В случая на електронна търговия данните идват от множество източници и се насочват към множество дестинации. Клиентите правят поръчки онлайн, задействайки процеса на поръчки и плащания. След изпращане на поръчка, продавачът трябва да информира клиента за напредъка й, както и да провери и актуализира инвентара си, за да избегне внезапен недостиг. И това е ролята на продажбите, счетоводството и всички други страни, участващи в управлението на данни. Интеграцията с ERP и електронния магазин управлява и подобрява съгласуваността и прозрачността на данните, което влияе положително върху производителността и потребителското изживяване.
Бърза поръчка
Онлайн продажбите се извършват в две стъпки: клиентите търсят това, което искат и правят своята поръчка. След това продуктът се изпраща от склада до местоназначението. Интеграцията с ERP и електронната търговия обединява тези два процеса. Информацията за поръчките се прехвърля в реално време в системите за управление и инвентаризация на поръчките, където незабавно се обработва. По този начин времето между подаване на поръчка и доставка се намалява драстично.
Задоволително обслужване на клиентите
Обслужването на клиенти е жизненоважно за всеки бизнес. Предоставянето на персонализирани и полезни отговори на търсенията на клиенти изисква актуални данни за клиентите и продуктите, възможност за достигане до клиенти чрез алтернативни комуникационни канали, както и задълбочени познания за наличните продукти и услуги. По същество обслужването на клиенти е нервният център на всички екипи и отдели. Интеграцията на ERP и електронната търговия улеснява служителите да реагират в реално време на изискванията на клиентите, като им предоставя, например, актуална информация за състоянието на поръчката им.
Традиционно фирмите имат своето публично лице и скрит "двигател", които движи бизнеса отзад. Това важи особено за електронната търговия. Със своя уебсайт фирмите си взаимодействат с клиентите, докато бек офисът включва поредица от критично важни работни потоци, така че клиентите да получат очакваното обслужване. ERP решенията са пример за система, която поддържа тези процеси.
Въпреки че няма стандартизирана интеграция за приложения за електронна търговия и ERP системи, а внедряването може да изисква значителни инвестиции във време и пари, ползите наистина си заслужават усилията. Експертите от SoftOne Bulgaria споделят своя опит от работата с ERP решението Soft1 Series 5 и предимствата, които този тип платформи могат да донесат на компаниите.