Allterco оптимизира бизнес процесите си с ERP система на OBS

Allterco оптимизира бизнес процесите си с ERP система на OBS

Доставчикът вече разчита на модулите за покупки, продажби и онлайн магазин и работи върху счетоводен инструмент

Иван Гайдаров
445 прочитания

ERP данните ще подхранват 30% от прогнозните анализи, генерирани от изкуствен интелект (AI), до 2023 г., като технологията ще залегне основно в този тип софтуери, твърдят 65% от респондентите в изследване на Gartner. В същото време от консултантската агенция Panorama Consulting предвиждат, че все по-голям брой организации планират да заменят по-старите си софтуерни системи за управление на бизнес процеси в рамките на следващите години. От Technology Evaluation Centers (TEC), компания за анализ на софтуер, на свой ред посочват трите водещи предимства, които бизнесът посочва, че получава от ERP платформите - централизирана система за данни, подобрено сътрудничество и намалено време за реализация на бизнес процесите.

Статията е част от тематичия доклад "Digitalk Report | Технологии за е-търговия и логистика" на Digitalk от 05/2022 г. Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.

Именно в преследване на тези възможности през 2021 г. доставчикът на висококачествени IoT продукти Allterco превръща в свой основен стратегически приоритет интеграцията на ERP системата на Open Business Solutions (OBS). В контекста на плановете си за разрастване от компанията стигат до извода, че това няма как да се случи, ако не оптимизират всички свои основни бизнес процеси в рамките на единна платформа, която да предоставя цялата нужна информация за развитието на различните дейности.

"Интеграцията на ERP платформата дава по-добър контрол над всичко, което се случва в бизнеса. Допреди интеграцията имахме няколко софтуера, основно вътрешно разработени, които обслужваха най-често складовете и уеб продажбите. В същото време обаче използвахме външна счетоводна система, с която интеграцията не е автоматична и има много ръчни процеси - въвеждане на месечни ставки, издаване на фактури и т.н. С разрастването на бизнеса обаче беше важно да се наложи по-добър контрол и управление на всичко, което се случва - покупки, доставки и продажби", разказва Димитър Tомов, бекенд програмист в Allterco и продуктов мениджър на проекта по интеграцията на ERP системата на OBS.

Интеграция

ERP платформата покрива всички сфери на бизнеса - продажби, доставки, управление на складове и човешки ресурси, маркетинг и счетоводство, като приоритет за Allterco всъщност е всички дейности да бъдат събрани в един софтуер. Друг важен момент е възможността за по-добър анализ и обратна връзка, тъй като една ERP система може да даде много по-добра и систематизирана информация, както и общ поглед върху цялата картина.

"Първият етап на проекта беше свързан със събиране на бизнес изисквания. Подобни инициативи стартират с общи рамки от страна на компанията, които биват подавани към разработчика на софтуера. Те включват исканите функционалности и модули, които обаче впоследствие трябва да се дефинират много по-конкретно във всяко от направленията - как протича процесът по покупка на стока, как се случват продажбите, как се управлява складът и т.н. Всички тези подробности бяха специфицирани след разговори с различните отдели и написани като задание към OBS", спомня си Димитър Томов.

Следва етапът на разработка на специфичните изисквания, представяне, тестове и подобряване на възможностите с оглед на обратната връзка. След няколко различни интеграции в началото на 2022 г. ERP системата е въведена в експлоатация.

Предизвикателства

Предизвикателства не липсват, но както все по-често се случва, те не са от техническо естество. Според данни на Deloitte съпротивата на служителите все по-отчетливо се превръща в основна бариера пред подобни промени, а ръководителят на проекта от страна на Allterco потвърждава това: "Основните предизвикателства при нас бяха свързани със служителите, които по един или друг начин се затрудняват да променят начина си на работа. Това се случва при всяка интеграция на подобен софтуер. Винаги има съпротива на служители, когато им се налага някакъв нов начин на работа. Понякога трябва да вършат малко повече задачи, в други случаи - да свикнат с нещо непознато и ново. За да се решат подобни проблеми, трябва да бъде използвана правилната комуникация и ръководните позиции от по-високо ниво да наложат новата визия."

По думите му с времето в използваните софтуери са се натрупали различни недостатъци, затова и след като минава първият етап на съпротива, служителите бързо започват да осъзнават плюсовете на ERP системата като намалените възможности за грешки. В допълнение, преди интеграцията някои процеси въобще не са обхванати от конкретен софтуер и предполагат ръчна работа. Всички те в момента са дигитализирани и събрани на едно място, като процесът по въвеждане на останалите функционалности продължава. Към момента от Allterco разчитат на модулите за покупки, продажби и онлайн магазин и работят върху интеграцията на счетоводния модул, а Димитър Томов обобщава мотивацията, която стои зад проекта:

"Досега успявахме да се справяме добре с предизвикателствата пред доставките, но в момента имаме планове за развитие, които нямаше как да стъпят на процесите, които имахме в компанията до миналата година. Можеш да си успешен на много пазари в целия свят благодарение на качеството на продуктите, които предлагаш. Но когато се увеличат обемите на покупки и продажби, на помощ трябва да дойде система, която да покрива всички тези процеси и да подпомогне контрола върху тях. Оптимизацията на бизнес процесите подпомага по-доброто планиране, дава възможност за по-дълбок анализ на ситуацията, по-добра преценка, а оттам и по-добро управление."

ERP данните ще подхранват 30% от прогнозните анализи, генерирани от изкуствен интелект (AI), до 2023 г., като технологията ще залегне основно в този тип софтуери, твърдят 65% от респондентите в изследване на Gartner. В същото време от консултантската агенция Panorama Consulting предвиждат, че все по-голям брой организации планират да заменят по-старите си софтуерни системи за управление на бизнес процеси в рамките на следващите години. От Technology Evaluation Centers (TEC), компания за анализ на софтуер, на свой ред посочват трите водещи предимства, които бизнесът посочва, че получава от ERP платформите - централизирана система за данни, подобрено сътрудничество и намалено време за реализация на бизнес процесите.

Статията е част от тематичия доклад "Digitalk Report | Технологии за е-търговия и логистика" на Digitalk от 05/2022 г. Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК