Специално издание

Digitalk Report | Системи за бизнес управление в облака и хибридна среда

Април 2022

Digitalk Report | Системи за бизнес управление в облака и хибридна среда

Април 2022

PDF

Росен Караиванов, управител на "Тим ВИЖЪН България"

Облачните софтуерни решения за управление са все по-достъпна и привлекателна алтернатива за бизнеса

За облачните решения за бизнес управление говорим с Росен Караиванов, управител на "Тим ВИЖЪН България"

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.

Росен Караиванов, управител на "Тим ВИЖЪН България"


"Тим ВИЖЪН България" е сред водещите консултантски компании в страната, специализирана в моделирането, разработването и внедряването на софтуерни системи за управление и анализ на бизнеса. Като партньор на Microsoft и Tableau компанията може да предложи на клиентите си системи за бизнес мениджмънт на световно ниво. С над 23 години опит и множество успешно реализирани проекти зад гърба си "Тим ВИЖЪН България" може да се похвали с проекти в почти всички ключови отрасли, сред които машиностроене, добивна промишленост, ХВП, образование, финансови и професионални услуги, търговия, транспортни услуги и много други.

За облачните решения за бизнес управление и тяхната привлекателност за бизнеса в България говорим с Росен Караиванов, управител на "Тим ВИЖЪН България".

По вашите наблюдения промениха ли се нагласите на бизнеса в България към облачните решения за управление?

Облачните решения постепенно си пробиваха път към бизнеса в България. Конкретно при ERP системите за управление този процес беше относително по-бавен, но още преди старта на пандемията вече се усещаше обрат в отношението на компаниите към "облаците". Пазарът беше достатъчно "узрял" за този тип решения и трудностите, които донесе със себе си Covid-19, окончателно наклониха везните. Докато едва преди 5 години единици бяха иноваторите, които дръзваха да реализират подобни проекти, днес не се налага да убеждаваме никого в ползите на облачните системи.

Да вземем за пример ERP решението, в чието внедряване "Тим ВИЖЪН България" специализира вече над 20 години - Microsoft Dynamics 365 Business Central. Това е една от най-разпространените системи за управление на бизнеса в световен мащаб, чиято облачна версия вече почти три години набира скорост и се утвърждава като предпочитан избор на компаниите. За този период Business Central on-line е увеличила с 900% броя на клиентите си и продължава да расте. През ноември 2021 г. облачната версия на системата направи дебют и в България и незабавно предизвика голям интерес сред бизнеса в страната. В резултат още в месеца след представянето на системата вече имахме няколко договорени проекта за внедряването ѝ.

Какво според вас предопределя този голям интерес към облачните системи конкретно у нас?

Факторите са много - като започнем с по-голямата гъвкавост на облачните решения, по-лесната им интеграция с други онлайн системи и стигнем до по-високата им адаптивност към промени в икономическите условия. Много силен мотиватор за компаниите на нашия пазар си остава по-голямата достъпност на този род системи от чисто финансова гледна точка. Напълно отпадат значителни бюджетни пера като разходи за закупуване и поддържането на собствени сървъри, които да "подслонят" фирмената ERP система, лицензи за нормалната работа на тези сървъри, осигуряването на помещение с необходимата климатизация и контрол на достъп; изграждането на мрежова инфраструктура; наемането на квалифициран специалист или екип за поддръжка и обслужване и ред други. Лицензите на системи от ранга на Business Central on-line изцяло покриват нужното за инсталиране и експлоатация на системата облачно пространство и напълно елиминират тези разходи.

Споменахте по-голямата гъвкавост и адаптивност на облачните системи. На какво се дължат те и какви ползи носят за компаниите?

Главната цел на всяко решение за управление е да помогне на бизнеса да расте. Паралелно с това самата системата трябва също толкова гъвкаво да може да поеме нарастващите нужди на компанията - растящ обем на информацията, по-голям брой на потребителите, по-голям обем операции и т.н. Облачните системи за управление могат да се справят с това предизвикателство много по-лесно и с далеч по-малки разходи от традиционните on-premise решения. Паралелно с това решенията SaaS (Software-as-a-Service) позволяват на организациите да реагират по-бързо на променящата се бизнес среда, както и да планират и управляват гъвкаво месечните си разходи.

Не на последно място, актуализацията на облачните системи се случва лесно и бързо. Обновяването до по-нова версия при класическите on-premise ERP системи беше бавен, скъп и трудоемък процес, перспективата за който често възпира компаниите да направят тази крачка. В нашата практика сме имали клиенти, които по 10 и повече години не актуализират системата си именно по тази причина. Представете си колко нови функционалности и подобрения са станали част от ERP решението за този период и за какви пропуснати ползи за работата на организацията говорим. Подобно нещо няма как да се случи при облачните решения за управление. Техните производители периодично публикуват актуализации за своите онлайн софтуери, които осъвременяват и подобряват функционирането им, без да нарушават нормалния работен процес на компанията.

Остава ли си сигурността едно от основните предубеждения на бизнеса по отношение на облачните софтуери за управление?

Къде се намират данните и по какъв начин са защитени от кибератаки е сериозна тема при избора на начин на внедряване на решенията за управление. Има бизнеси, при които регулаторни причини не позволяват облачно внедряване. Има и такива, които все още смятат, че позиционирани на техен сървър, данните ще са много по-защитени, отколкото в облака.

Въпреки че информационната сигурност в наши дни е сериозен проблем, може да се каже, че използването на облачни решения в много отношения подобрява сигурността на данните, вместо да я застрашава. Водещите облачни ERP софтуери са защитени с най-модерно криптиране, многофакторна автентификация и ред други мерки за сигурност, интегрирани във всеки компонент на системата. Разполагането им в изолирани центрове за данни с подсигурени сценарии за бекъп и възстановяване при нужда осигурява множество нива на защита, включително физическа защита от страна на цели отдели специалисти, чиято основна задача е да гарантират сигурността на данните срещу постоянно появяващите се нови заплахи. Такова ниво на сигурност трудно може да се постигне от отделната компания по отношение на фирмените ѝ сървъри.

Какво отличава конкретно Business Central on-line от останалите облачни решения за управление на бизнеса?

Както споменах, това е система за цялостно управление на компанията, в чиито разработване и оптимизация са вложени години опит и експертиза. Тя интегрира всички бизнес процеси на компанията в една платформа, а разнообразието ѝ от модули и гъвкавата лицензионна политика позволяват да отговори на специфичните нужди на всички отделни видове бизнеси и индустрии - от управление на производството до търговия на дребно и услуги например.
Това, с което не може да се похвали нито едно друго ERP решение, е принадлежността на Business Central on-line към цяла "вселена" от Microsoft приложения, които всеки бизнес използва ежедневно. Говоря за софтуери от семейството на Microsoft Office 365, Outlook, Microsoft Teams, Power Apps и ред други, с които Business Central се интегрира напълно естествено и това позволява с минимални усилия цялата дейност на компанията да се обхване в една завършена среда. По този начин организациите могат да свържат в едно хора, процеси и отдели, да съкратят драстично времето за превключване между различни софтуери, да постигнат по-висока ефективност на работа и по-добра видимост към фирмената информация в реално време.

"Тим ВИЖЪН България"

+359 2 976 1313

"Тим ВИЖЪН България" е сред водещите консултантски компании в страната, специализирана в моделирането, разработването и внедряването на софтуерни системи за управление и анализ на бизнеса. Като партньор на Microsoft и Tableau компанията може да предложи на клиентите си системи за бизнес мениджмънт на световно ниво. С над 23 години опит и множество успешно реализирани проекти зад гърба си "Тим ВИЖЪН България" може да се похвали с проекти в почти всички ключови отрасли, сред които машиностроене, добивна промишленост, ХВП, образование, финансови и професионални услуги, търговия, транспортни услуги и много други.

За облачните решения за бизнес управление и тяхната привлекателност за бизнеса в България говорим с Росен Караиванов, управител на "Тим ВИЖЪН България".

Най-новото


Пощите ще доставят електронни и телемедицински услуги

Пощите ще доставят електронни и телемедицински услуги

  • 0





AMD Zen 5 обещава 15% повече производителност

AMD Zen 5 обещава 15% повече производителност

  • 0



Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК