Salesforce и IBM обявиха, че обединяват усилията си, за да предложат на корпоративните си клиенти генеративен изкуствен интелект.
През март Salesforce представи пакет от генеративни ИИ инструменти, наречен Einstein GPT. Той е предназначен за автоматизиране на бизнес задачи като създаване на маркетингови мейли и отговаряне на запитвания за поддръжка на клиенти. Пакетът включва голям езиков модел, който може да помогне на разработчиците да ускорят писането на код.
Чрез новото си партньорство със Salesforce IBM ще помага на съвместни клиенти да приемат Einstein GPT. Усилията ще бъдат ръководени от консултантския отдел на IBM.
Компанията ще помага на клиентите да приемат Einstein GPT for Marketing, инструмент, който улеснява задачи като създаване на рекламни кампании и разработване на съответните уеб страници. Партньорството обхваща и Einstein GPT for Service - услуга, насочена към екипите за обслужване на клиенти, както и няколко други инструмента. IBM ще разчита на своя продукт Garage, за да помогне на компаниите да възприемат генеративния ИИ пакет на Salesforce. Офертата предоставя достъп до консултантски услуги, както и вътрешно разработени софтуерни инструменти.
Партньорството има за цел и да оптимизира Salesforce средите в организациите. По-специално според IBM че целта е да се "мащабират и подобрят" внедряванията при клиентите. За тази цел е подготвен "пакет от AI опит и ускорители за внедряване".
Един компонентите на пакета е инструмент за машинно обучение, наречен IBM Data Classifier. Той е предназначен да намали усилията, свързани със синхронизирането на информация в различни приложения (т.нар. дейтамапинг). Това е необходимо например при прехвърляне на клиентски данни към Salesforce от софтуерни продукти на трети страни.
Третият фокус на сътрудничеството на IBM и Salesforce е watsonx. Представената през май платформа на IBM предлага достъп до предварително пакетирани генеративни ИИ модели и също така улеснява задачата за обучение на персонализирани невронни мрежи. От там обясняват, че може да допълва функциите на Salesforce.
Допреди няколко години консултантските предложения и други професионални услуги представляваха повече от половината от приходите на IBM. В края на 2021 г. гигантът отдели значителна част от своя бизнес с професионални услуги в компания, наречена Kyndryl Holdings.
Въпреки това консултациите остават важен компонент нейния бизнес. Той генерира приходи от около 5 милиарда долара през последното тримесечие, което представлява близо една трета от общите продажби на IBM.
Salesforce и IBM обявиха, че обединяват усилията си, за да предложат на корпоративните си клиенти генеративен изкуствен интелект.
През март Salesforce представи пакет от генеративни ИИ инструменти, наречен Einstein GPT. Той е предназначен за автоматизиране на бизнес задачи като създаване на маркетингови мейли и отговаряне на запитвания за поддръжка на клиенти. Пакетът включва голям езиков модел, който може да помогне на разработчиците да ускорят писането на код.