Как да продавате повече онлайн в Европа, на повече пазари и клиенти, по-бързо от обикновено?

Shutterstock

Как да продавате повече онлайн в Европа, на повече пазари и клиенти, по-бързо от обикновено?

Решение на "Медияпост Хит Мейл" прави международната онлайн търговия достъпна за всеки амбициозен производител или търговец

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
494 прочитания

Shutterstock


Световният пазар на електронната търговия расте с всяка изминала година. Онлайн продажбите на дребно в глобален мащаб са $4,92 трилиона през 2021 г. и се очаква да достигнат $5,55 през 2022 г. според eMarketer. До 2025 г. ръстът ще е още по-впечатляващ, до забележителните $7,39 трилиона. С други думи, на пазара се откриват огромни възможности в най-различни категории, а всяка компания, която иска да се възползва от това, трябва да е подготвена за бързо растяща конкуренция както на местно, така и на глобално ниво.

Това е причината "Медияпост Хит Мейл", компания, част от френската група La Poste, да стартира в началото на 2022 г. изключително иновативно решение за международно разрастване в областта на електронната търговия. Тя помага на производители или онлайн търговци да продават на повече пазари, като им спестява време и усилия.

Решението свързва 14 склада за фулфилмънт (обработване на поръчките, които електронните магазини получават) в 14 държави от Европейския съюз. В допълнение всеки онлайн търговец разполага с алтернативни решения за доставка до адрес за всеки от пазарите, както и с нови канали за продажба (местни или международни маркетплейс платформи). Осигурена е и услуга за автоматизиран превод за продуктовите описания на различни европейски езици с последващ преглед от преводач, носител на съответния език. Така всеки амбициозен онлайн търговец може да започне да продава на нов европейски пазар между 3 и 6 месеца по-бързо от обикновено. Пазарите освен България, за които услугата е активна към момента, са: Австрия, Германия, Гърция, Испания, Италия, Кипър, Полша, Румъния, Словения, Словакия, Унгария, Франция, Хърватия, Чехия. Предстои включването на Нидерландия, за да може услугата да покрие и региона на Бенелюкс. Следващите три пазара, които ще са в обхвата на решението през 2023 г., са Обединеното кралство, САЩ и Обединените арабски емирства.

С една интеграция решението на "Медияпост Хит Мейл" предлага достъп до огромен избор от местни и международни маркетплейс платформи като eMAG, Vivre, Allegro, Skroutz, Amazon, eBay и много други. Онлайн търговците могат да сключат директен договор с тях и лесно да започнат да продават там.

Но това е по-лесната част от работата. Управлението на продукти, данни, поръчки, върнати пратки, превалутиране и цени в различните канали на продажба е наистина сериозно предизвикателство. Затова решението на "Медияпост Хит Мейл" обединява всичко това на едно място, като не се налага ежедневната работа да се извършва във всяка платформа поотделно. Отделен модул в системата се грижи за анализа на поръчките по канали, държави и продукти, като дава ценни напътствия на всеки бизнес за оптимизиране на продажбите.

"Когато продаваш онлайн в чужбина, има толкова много места, където нещата могат да се объркат. При експанзията на международни пазари всеки онлайн търговец среща най-различни проблеми", казва Христо Радичев, управител на "Медияпост Хит Мейл". "В повечето случаи тези проблеми са свързани с логистиката (фулфилмънт на поръчките и доставка с куриер) или с езиковата бариера (преводи и локализиране на текстове към местния пазар). Има обаче и много сериозни предизвикателства по отношение обслужването на клиентите на съответния език, съответствие на етикетите с местните законови разпоредби, управлението и обновяването на продуктовата информация, регистрация по ДДС в държавите, от които се изпращат продуктите, и много други. Затова с наши партньори в чужбина намираме решение на много такива проблеми едновременно. Даваме възможност на производителите и търговците да организират всичко на едно място. Целта е електронната търговия да е свързана с колкото може по-малко усилия, така че дори и малки компании с ограничен бюджет да достигнат до повече клиенти в повече държави едновременно. Затова нашето решение е модулно и всеки избира една или повече услуги, от които има нужда, без да е обвързан задължително с останалите и без да изискваме от него определен обем на продажбите. Всичко е в ръцете на онлайн търговеца, съобразено с неговите възможности и стратегия за международно разрастване на бизнеса. Различни доставчици осигуряват различни услуги, но в края на месеца търговците получават една фактура за всичко от нас. Освен това не им се налага да инвестират в технически интеграции, защото ние ги осигуряваме като част от услугата, без допълнителна такса. В случай че важен маркетплейс или платформа за електронна търговия липсват в обхвата на нашето решение, а търговецът има нужда от тях, ги включваме в интеграционния план в рамките на няколко седмици", допълва Христо Радичев.

Услугите за онлайн търговци са в основата на стратегията на "Медияпост Хит Мейл" за последните 7 години. Затова компанията придобива големия местен фулфилмънт оператор "Метрика" и инвестира в изграждането на складове. Общата площ на фулфилмънт центровете в България и Румъния е повече от 14 300 кв.м. В останалите 12 европейски държави услугата се предоставя от другите компании в групата или от доверени партньори на "Медияпост Хит Мейл". Новото решение на компанията позволява всички складове да бъдат взаимосвързани и да обменят данни в реално време. Това улеснява преместването на стока от едно място в друго, следенето на наличностите и отчитането им към всички канали за продажба едновременно, както и управлението на върнатите пратки от всяка държава към останалите. Вече всеки онлайн търговец разполага с адрес за връщане на поръчаните продукти в държава по негов избор. Върнатите пратки се групират и периодично се изпращат към държавата, за която са предназначени. Така търговците спестяват значителна сума за логистиката им.

Независимо от това в колко държави и в колко канали продават, търговците виждат всичко за бизнеса си на едно място. Следят статуси на поръчките, на доставките, разполагат с информация за наличностите по складове, които автоматично се синхронизират с продажбените канали и техния уебсайт, като така управляват бизнеса си много по-лесно.

Бързият ръст на онлайн търговията рязко увеличи и необходимостта търговците да разполагат с надеждна инфраструктура, върху която да стъпят, за да скалират своя бизнес на международно ниво. Изграждането на такава инфраструктура е трудно начинание, освен ако не разполагате със значителни допълнителни средства. Затова решението на "Медияпост Хит Мейл" може да е полезно за всеки бизнес, който мечтае да завладее с продуктите си нови пазари, но не разполага с огромен бюджет за това. Целият логистичен пъзел вече е нареден, допълнителните предизвикателства имат адекватно решение, така че най-после международната електронна търговия е свързана с много по-малко усилия, отколкото преди. И всеки онлайн търговец, който се гордее с продуктите си, може да ги предложи на много повече клиенти, отколкото си е представял.

Световният пазар на електронната търговия расте с всяка изминала година. Онлайн продажбите на дребно в глобален мащаб са $4,92 трилиона през 2021 г. и се очаква да достигнат $5,55 през 2022 г. според eMarketer. До 2025 г. ръстът ще е още по-впечатляващ, до забележителните $7,39 трилиона. С други думи, на пазара се откриват огромни възможности в най-различни категории, а всяка компания, която иска да се възползва от това, трябва да е подготвена за бързо растяща конкуренция както на местно, така и на глобално ниво.

Това е причината "Медияпост Хит Мейл", компания, част от френската група La Poste, да стартира в началото на 2022 г. изключително иновативно решение за международно разрастване в областта на електронната търговия. Тя помага на производители или онлайн търговци да продават на повече пазари, като им спестява време и усилия.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК