ООН предупреждава за опасностите от бързото увеличение на е-боклука

Мария Динкова
378 прочитания

Светът произвежда все по-голямо количество електронни отпадъци, излагайки на риск както околната среда, така и човечеството, пише ITProPortal.

Освен това значителна част от този боклук се изхвърля нелегално, показва нов доклад на Международният съюз по далекосъобщения.

Данните показват, че 53,6 млн. тона електронни отпадъци са изхвърлени тази година, което представлява увеличение от 21% в сравнение с преди пет години. Само през 2019 всеки човек на планетата е произвел средно около 7 кг е-отпадъци.

Този проблем се задълбочава и от политиките, прилагани от производителите на електронни устройства, които умишлено съкращават живота на техниката и затрудняват поправката с цел да максимизират своите приходи.

Докладът също така изтъква, че лошото справяне с този тип отпадъци също не допринася за разрешаването на проблема. "Съдбата на 82,6% от е-боклука, генериран през 2019, е неизвестна, а неговото местонахождение и влияние върху околната среда се различава в отделните региони", коментират авторите.

До 2030 количеството е-боклук се очаква да се превърне в сериозна заплаха за човешкото здраве. Според данните на доклада живакът, използват при мониторите, флуоресцентните лампи и полихлорираните бифенили, могат сериозно да увредят мозъка, ако попаднат в тялото.

Светът произвежда все по-голямо количество електронни отпадъци, излагайки на риск както околната среда, така и човечеството, пише ITProPortal.

Освен това значителна част от този боклук се изхвърля нелегално, показва нов доклад на Международният съюз по далекосъобщения.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК