Конзолата за игри Xbox здраво свърза Microsoft и AMD. И двете компании отчитат значителен ръст на тримесечните печалби и приходи, като заради пандемията преминаваща под "Стой вкъщи, играй вкъщи".
AMD продължи да печели от увеличеното търсене както на вградени чипове за конзоли, така и дискретни видео карти и процесори за персонални компютри. Производителят отчита приблизително 450% увеличение на печалбата от 390 млн. долара година по-рано до 1,78 млрд. през четвъртото тримесечие на 2020 година. Приходите също са нараснали с 53% до 3,24 млрд. долара. По-показателното е, че AMD прогнозира приходите през първото тримесечие на настоящата да останат приблизително на същото ниво от около 3,2 млрд. долара, отразявайки продължаващото търсене и силни продажби.
Приходите в сегмента AMD Enterprise, Embedded и Semi-Custom пък са 1,28 млрд. долара, което е със 176% повече на годишна база. Повечето от тях идва от игрови конзоли, които използват вградените чипове на AMD: Sony PlayStation 5 и Microsoft Xbox Series S и X. Лиза Сю, изпълнителният директор на компанията обяви, че сезонното търсене на конзоли е над нормалното и че това ще продължи и през настоящото тримесечие. Освен това тя говори и за недостига, който доведе до трудности при закупуването на видеокарти и централни процесори, както и конзоли, базирани на хардуер на AMD.
"Когато правим оценка на състоянието на електронната индустрия през 2020 г. като цяло, трябва да се отбележи, че то нараства, призна Сю. Трябва да кажа, че като цяло търсенето надхвърли нашите планове. В резултат на това в края на годината се сблъскахме с някои ограничения на доставките на пазара за персонални компютри, особено в по-ниския ценови сегмент." Сега AMD работи с партньори за увеличаване на производствения капацитет през втората половина на 2021 година.
По думите ѝ, 2020 г. е била много добра година за пазара на персонални компютри, като се очаква ръстът да бъде около 5% или така. AMD ще продължи да се фокусира върху игри, първокласни потребителски и бизнес компютри.
Microsoft: Surface и Windows стимулираха търсенето Microsoft също обяви силно тримесечие. Печалбата през последните месеци на 2020 г. възлиза на 15,5 млрд. долара - увеличение с 33% на годишна база. Приходите пък са нараснали до 43,1 млрд. долара, с ръст от 17%.
Подобно на AMD, Microsoft отбеляза силен растеж в потребителския сектор, като приходите от Xbox съдържание и услуги се се увеличили с 40%. През четвъртото тримесечие компанията пусна конзолите Xbox Series X и Series S. Неочакван ръст беше регистриран в сегмента Microsoft Surface. Тримесечните продажби достигнаха 2 млрд. долара: Surface подразделението отчете приходи от 2,045 милиарда долара, което е малко по-високо от миналогодишните 1,976 млрд. Като цяло бизнес приходите на поделението Personal Personal Computing на компанията, включващо Windows, Xbox и Surface, ѝ донесоха 15,1 млрд. долара, с 14% повече спрямо аналогичния период на 2019 г.
Приходите от Windows също са в съответствие с текущите тенденции на пазара на персонални компютри и нарастващото търсене на по-евтини машини. Продажбите на Windows OEM без Windows 10 Pro са нараснали с 24%, а продажбите на Pro-версията на операционната система са се увеличили с 9%. В направлението Microsoft Productivity and Business Processes, в влиза Office, продажбите са нараснали с 13%, достигайки 13,4 млрд. долара, а в сегмента на Microsoft Intelligent Cloud, включващ облачната платформа Azure, с 14%, до 15,1 млрд. долара.
Конзолата за игри Xbox здраво свърза Microsoft и AMD. И двете компании отчитат значителен ръст на тримесечните печалби и приходи, като заради пандемията преминаваща под "Стой вкъщи, играй вкъщи".
AMD продължи да печели от увеличеното търсене както на вградени чипове за конзоли, така и дискретни видео карти и процесори за персонални компютри. Производителят отчита приблизително 450% увеличение на печалбата от 390 млн. долара година по-рано до 1,78 млрд. през четвъртото тримесечие на 2020 година. Приходите също са нараснали с 53% до 3,24 млрд. долара. По-показателното е, че AMD прогнозира приходите през първото тримесечие на настоящата да останат приблизително на същото ниво от около 3,2 млрд. долара, отразявайки продължаващото търсене и силни продажби.