Intel вербува сътрудници на AMD за разработка на видеокарти

Intel вербува сътрудници на AMD за разработка на видеокарти

Компанията планира да започне да предлага геймърски видеочипове в началото 2022 г.

Александър Главчев
1266 прочитания

Екипът за видеочипове на Intel се обогати с четирима ключови служители. Двама от тях са дългогодишни кадри на AMD, прекарали в нея над 10 години, пише TechSpot. Intel планира завръщане на пазара на дискретни видеорешения през 2022 г., след отсъствие от около две десетилетия.

Сред новите попълнения в редиците на компанията е Риче Корпус, поемащ длъжността вицепрезидент и генерален мениджър по бизнес развитие за екосистемата за игри и отношенията с разработчици. Преди това той прекара 15 години в AMD, където бе ръководител на отдела за игри и професионален софтуер. Работил е и за PC Gaming Alliance и Logitech.

Intel нае още и Стив Бел, който според Tom's Hardware e с 13-годишен стаж в AMD. През последните години той бе старши директор по разработката на видеоигри в компанията. На новата си месторабота той поема подобна позиция.

Другите две попълнения в екипа на Intel не са свързани с AMD. Всеки от тях обаче е посветил десетилетия от живота си на индустрията за видеоигри. Единият е Андре Бремер, който е ръководил Amazon Prime Gaming и софтуерни разработки в студията Zynga, LucasArts и Electronic Arts. В Intel той е обявен за вицепрезидент на поделението "Gaming and Graphics Workload Engineering".

Четвъртото ново име е Майкъл Хайлеман, бивш главен технологичен директор в Electronic Arts. Също така той е бил мениджър в Sony Computer Entertainment America, а преди това се е занимавал с разработка на игри в EA Games, Vivendi, Dreamworks Interactive и Malibu Interactive. В Intel Хайлеман поема поста старши директор по инструментите и технологиите за разработка на игри.

Intel се насочва към пазар за дискретни графични карти със завидни амбиции, поделян от AMD и Nvidia от много години. Според Statista за второто тримесечие на 2021 г. Nvidia е абсолютният лидер с 83% (3% ръст на годишна база), докато AMD държи останалите 17% (20% през второто тримесечие на 2020 г.).

В края на XX век Intel се опитваше да превземе пазара на дискретни графични решения. Компанията създава първия си такъв процесор през 1998 г., като той получи името i740. През 1999 г. бял свят видяха видеокартите е i752 и i754 с интерфейси съответно AGP 4X и AGP 2X. Въпреки това в началото на XXI век цялото внимание на Intel беше привлечено от интегрираните решения и постепенно компанията напусна пазара на дискретни видеоускорители. През декември 2018 г. тя обяви решението си да пусне отново графичния процесор под собствената си марка, без да разкрива никакви подробности.

Премиерата на първата дискретна нова графична карта на Intel се състоя през януари 2021 г. Тя обаче се оказа съвсем базова и не представляваше конкуренция за останалите играчи на пазара.

През август 2021 г. компанията обяви планове да навлезе на пазара на видеокарти от най-висок клас с новата си марка Arc. Тя планира да започне да продава първите такива продукти през първото тримесечие на 2022 г. Засега обаче не се разкриват подробности и технически детайли.

Екипът за видеочипове на Intel се обогати с четирима ключови служители. Двама от тях са дългогодишни кадри на AMD, прекарали в нея над 10 години, пише TechSpot. Intel планира завръщане на пазара на дискретни видеорешения през 2022 г., след отсъствие от около две десетилетия.

Сред новите попълнения в редиците на компанията е Риче Корпус, поемащ длъжността вицепрезидент и генерален мениджър по бизнес развитие за екосистемата за игри и отношенията с разработчици. Преди това той прекара 15 години в AMD, където бе ръководител на отдела за игри и професионален софтуер. Работил е и за PC Gaming Alliance и Logitech.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК