IDC: Продажбите на монитори с максимум за девет години, но ръстът приключва

mohamed_hassan, PixaBay.com

IDC: Продажбите на монитори с максимум за девет години, но ръстът приключва

Продажбите на монитори от потребителски клас спаднаха през 2021 г., корпоративният сегмент засега е по-устойчив на фона на завръщането на служителите в офисите

Александър Главчев
149 прочитания

© mohamed_hassan, PixaBay.com


През четвъртото тримесечие на 2021 г. продажбите на компютърни монитори са били с 5,2% по-ниски в сравнение с аналогичния период на 2020 г. Въпреки лошата втора половина на 2021-ва за цялата година са нараснали с 5% до 143,6 милиона бройки - най-високото ниво в сегмента от 2012 г., съобщи IDC.

Обемът на продажбите е спомогнал за задоволяването на натрупаното търсене в развиващите се пазари и по-високите продажби в корпоративния сегмент. Паралелно с това е отчетен спад на търсенето на развитите пазари и съответно в потребителския сегмент. Проблемите с доставките на компоненти за такива продукти донякъде са се облекчили, но транспортът остава скъп, а в азиатските страни карантините продължават да създават трудности.

По данни на IDC само Dell и Lenovo сред водещите производители на монитори успяха да увеличат продажбите през четвъртото тримесечие. Корпоративният сегмент засега се е по-устойчив, тъй като работниците се връщат на работа в офиса. Dell и Lenovo са изпреварили средната динамика на пазара, демонстрирайки годишен ръст от съответно 14,5% и 18,9% и заемайки първите две места с дялове 21,1 и 11,9 на сто.

Производителите, насочени към потребителския сектор, са силно засегнати, тъй като продажбите на потребителски монитори като цяло са паднали с повече от 8% през 2021 г.

Водещи световни доставчици на компютърни монитори

Компания Доставки през 2021 (млн. бр.) Дял от пазара през 2021 (%) Доставки през 2020 (млн. бр.) Дял от пазара през 2020 (%) Ръст 2021/2020 (%)
Dell Technologies 30.267 21,1 24,435 19,3 14,5
Lenovo 17,068 11,9 14,361 10,5 18,9
TPV 16,748 11,7 19,394 14,2 -13,6
HP Inc. 15,076 10,5 18,500 13,5 -18,5
Samsung 13,454 9,4 11,754 8,6 14,5
Други 50,974 35,5 46,290 33,9 10,1
Общо 143,587 100,0 136,734 100,0 5,0

Източник: IDC, март 2022

През четвъртото тримесечие на 2021 г. продажбите на компютърни монитори са били с 5,2% по-ниски в сравнение с аналогичния период на 2020 г. Въпреки лошата втора половина на 2021-ва за цялата година са нараснали с 5% до 143,6 милиона бройки - най-високото ниво в сегмента от 2012 г., съобщи IDC.

Обемът на продажбите е спомогнал за задоволяването на натрупаното търсене в развиващите се пазари и по-високите продажби в корпоративния сегмент. Паралелно с това е отчетен спад на търсенето на развитите пазари и съответно в потребителския сегмент. Проблемите с доставките на компоненти за такива продукти донякъде са се облекчили, но транспортът остава скъп, а в азиатските страни карантините продължават да създават трудности.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК