Uptime Institute: Кой ще спечели облачната война?

Pixabay.com
Gerd Altmann

Uptime Institute: Кой ще спечели облачната война?

Владимир Владков
508 прочитания

Pixabay.com

© Gerd Altmann


Огромна част от мениджърите в предприятията остават загрижени за устойчивостта на публичните облачни услуги, показва ново проучване Uptime Institute от 2022 г. Почти 13% от респондентите казват, че публичният облак не е достатъчно издръжлив, за да изпълни всичките им работни натоварвания, а 14% смятат, че облакът не е достатъчно издръжлив, за да изпълни някое от техните натоварвания. "Поразително е, че почти една трета (32%) казват, че облакът е достатъчно издръжлив, за да обслужи някое от работните натоварвания", коментират от организацията.

Технологични гиганти като Microsoft и IBM не гледаха на Amazon като на заплаха, когато компанията на Безос стартира Amazon Web Services (AWS) през 2006 г. В резултат AWS спечели значително предимство на пазара, което включваше повече услуги, повече вариации и много други приходи от облака в сравнение с други доставчици на облачни услуги, допълват от Uptime.

Текущите оценки на индустрията показват, че AWS контролира около една трета от глобалния пазар на инфраструктура като услуга (IaaS) и платформа като услуга (PaaS), следвана от Microsoft с около 20% дял и Google с 10%.

Облачните услуги, хостингът и редица други интернет базирани услуги и работни натоварвания играят все по-голяма роля в корпоративните ИТ системи, като близо две трети от пазара на облачни услуги използва една от тези три водещи компании. Съществуват обаче значителни колебания по отношение на използването на публичните облаци, споделят анализаторите.

Какво предлага голямата тройка?

Независимо от колебанията по отношение на публичните облаци, AWS, Microsoft и Google продължават да доминират. Тези големи доставчици на облачни и ИТ услуги включват слоеве от софтуер и междуплатформен софтуер (middleware), като балансират капацитета между мрежите и центровете за данни и пренасочват натоварванията и трафика, за да избегнат повреди и проблемни сайтове.

  • Amazon прилага същите принципи, които използва в своя бизнес с търговия на дребно, и към своя облачен бизнес. Компанията предоставя на потребителите голям избор от продукти, които да отговарят на широк спектър от потребности, като тези продукти могат да бъдат закупени лесно и доставени бързо.

Amazon.com направи големи инвестиции в автоматизация и ефективност - не само за да намали разходите, така че продуктите да са на конкурентни цени, но и за да отговори на повишеното търсене на клиентите и да осигури постоянно потребителско изживяване. AWS предоставя на своите бизнес потребители много от същите иновации, като им позволява да създават свои собствени приложения, които да работят ефективно в големи мащаби.

"AWS остава "единно гише" за ИТ продукти и услуги за нуждите на корпоративните технологии, обясняват от Uptime Institute. - Огромната империя обаче понякога може да бъде пречка. Тъй като компанията е стъпила в толкова много различни индустрии, някои предприятия гледат на Amazon като на конкурент и не искат да разчитат на неговите облачни изчисления, за да стартират критични за тяхната мисия приложения."

  • Microsoft сравнително бавно реагира на "скока" на Amazon в ИТ услугите за трети страни и стартира своята облачна услуга Azure едва през 2010 г. Но ключовото предимство, което има пред AWS, се крие в доминиращата позиция в корпоративния софтуер, твърдят от Upstime.

Заради популярността на Windows и Microsoft 365, повечето организации вече имат връзка с Microsoft, така че нейните съществуващи клиенти представляват огромна ангажирана аудитория, която е потенциален клиенти и на облачните изчисления.

Microsoft се стреми да бъде "в крак" с предложенията на AWS. "Важно е, че чрез интегриране на своите облачни услуги със софтуер (напр. Microsoft 365 и OneDrive), Azure се стреми да бъде очевидният избор за настоящите потребители на продукти и услуги на Microsoft, коментират анализаторите. - Освен това Microsoft може да предложи финансови предимства на потребителите на нейния корпоративен софтуер, включително пренасяне на лицензи между локални и облачни среди и големи отстъпки за големи корпоративни потребители."

  • Google. Подобно на Amazon, основният бизнес на Google е интернет (онлайн търсачката и уеб рекламите), чийто мащаб е огромен и осигурява последователно потребителско изживяване. Тази необходимост от ефективна работа в голям мащаб стимулира иновациите на Google, но и поставя основите за нови облачни услуги.

"Google е известна с предлагане на облачни разработки с отворен код, подход, който печели благоволението на разработчиците. Въпреки това Google остава предимно бизнес за крайните потребители и има малък опит в управлението на взаимоотношенията с корпоративните организации", твърдят анализаторите от Upstime. Все пак през последните години компанията спечели някои известни бранда за свои облачни клиенти.

Пазарът на облачни услуги расте

Резултатите от проучването за устойчивост през 2022 г. на Upstime Institute показват, че предприятията по целия свят продължават да разчитат на публичните облаци и на софтуера като услуга. Като цяло малко под половината от респондентите (46%) казват, че тяхната организация използва ИТ услуги на трети страни за предоставяне на критични ИТ функции и услуги. Има обаче големи разлики по отношение на отделните региони.

Д-р Оуен Роджърс, изследователски директор за облачни услуги на Uptime Institute, очаква общият облачен пазар да продължи да расте. Според някои оценки глобалните годишни приходи от облачни услуги са се увеличили с една трета в сравнение с миналата година. Д-р Роджърс смята, че AWS вероятно ще доминира на пазара в близко бъдеще.

Той обаче предупреждава, че "оценките за пазарния дял на облачните услуги са силно променливи, като едно от предизвикателствата е, че различните доставчици отчитат различни продукти и услуги в категорията приходи от "облака".

Независимо от текущото господство на AWS Microsoft Azure и Google Cloud са готови да отнемат пазарен дял от AWS в бъдеще, просто защото AWS задържа лидерската си позиция заради сравнително малката конкуренция толкова дълго време, добавя д-р Роджърс.

Огромна част от мениджърите в предприятията остават загрижени за устойчивостта на публичните облачни услуги, показва ново проучване Uptime Institute от 2022 г. Почти 13% от респондентите казват, че публичният облак не е достатъчно издръжлив, за да изпълни всичките им работни натоварвания, а 14% смятат, че облакът не е достатъчно издръжлив, за да изпълни някое от техните натоварвания. "Поразително е, че почти една трета (32%) казват, че облакът е достатъчно издръжлив, за да обслужи някое от работните натоварвания", коментират от организацията.

Технологични гиганти като Microsoft и IBM не гледаха на Amazon като на заплаха, когато компанията на Безос стартира Amazon Web Services (AWS) през 2006 г. В резултат AWS спечели значително предимство на пазара, което включваше повече услуги, повече вариации и много други приходи от облака в сравнение с други доставчици на облачни услуги, допълват от Uptime.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК