В новия епизод на подкаста ICTalks с редактора Мария Динкова разговаряме за технологичните тенденции, които се наблюдават в банковия сектор. Експертите от "Делойт" са направили обстойно проучване на европейския банков пазар и определят три тенденции, които ще бъдат водещи не само през тази година, но и през следващите няколко. "Първата тенденция, която трябва да споменем, е изживяване спрямо поколенията. Това означава банките да предлагат своите продукти и услуги на база на възрастовите групи, тъй като техните нужди и предпочитания много се различават", обясни Мария Динкова. Тук може да се даде най-логичният пример - поколението Z и милениалите. Те са израснали в епоха, когато технологиите се развиват с бързи темпове, свикнали са да общуват с хората дистанционно, лесно събират информация и именно затова търсят висококачествени продукти, които да отговарят на техните нужди. От друга страна са бейбибумърите, които са свикнали с личния контакт и не се интересуват толкова от иновациите. "Именно и затова банките трябва да подходят по различен начин към тези групи потребители и да предложа различни продукти и услуги. Това се наблюдава на американския пазар, но европейският доста изостава", коментира още тя.
Кои са останалите две тенденции? Наблюдава ли се промяна при технологичните тенденции спрямо предходните години? И какво да очакваме?
Чуйте тук:
В новия епизод на подкаста ICTalks с редактора Мария Динкова разговаряме за технологичните тенденции, които се наблюдават в банковия сектор. Експертите от "Делойт" са направили обстойно проучване на европейския банков пазар и определят три тенденции, които ще бъдат водещи не само през тази година, но и през следващите няколко. "Първата тенденция, която трябва да споменем, е изживяване спрямо поколенията. Това означава банките да предлагат своите продукти и услуги на база на възрастовите групи, тъй като техните нужди и предпочитания много се различават", обясни Мария Динкова. Тук може да се даде най-логичният пример - поколението Z и милениалите. Те са израснали в епоха, когато технологиите се развиват с бързи темпове, свикнали са да общуват с хората дистанционно, лесно събират информация и именно затова търсят висококачествени продукти, които да отговарят на техните нужди. От друга страна са бейбибумърите, които са свикнали с личния контакт и не се интересуват толкова от иновациите. "Именно и затова банките трябва да подходят по различен начин към тези групи потребители и да предложа различни продукти и услуги. Това се наблюдава на американския пазар, но европейският доста изостава", коментира още тя.