ICTalks #121 Съвременни будители: Как се вади образованието от фалит

Лъчезар Томов, доктор по математика и главен асистент в НБУ, преподавател по математика в НГДЕК "Св. Константин Кирил Философ", гр. София и учител по физика в ЧОУ "Томас Едисън"
Надежда Чипева

ICTalks #121 Съвременни будители: Как се вади образованието от фалит

Своя опит при преподаването споделя Лъчезар Томов, един от победителите в конкурса на БАИТ "Дигитални новатори в образованието"

Майя Бойчева-Манолчева
2402 прочитания

Лъчезар Томов, доктор по математика и главен асистент в НБУ, преподавател по математика в НГДЕК "Св. Константин Кирил Философ", гр. София и учител по физика в ЧОУ "Томас Едисън"

© Надежда Чипева


В новия епизод на подкаста ICTalks говорим за образование, а гост е Лъчезар Томов, доктор по математика и главен асистент в НБУ, преподавател по математика в НГДЕК "Св. Константин Кирил Философ", гр. София, и учител по физика в ЧОУ "Томас Едисън". Той е и победителят в категория "Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии" на тазгодишния конкурс на БАИТ "Дигитални новатори в образованието".

"Целта ми е да променя пътя на ученика в по-добра посока, да разкрие потенциала си. Моят принос невинаги е много измерим, невинаги аз съм работил толкова много с детето, за да го науча. Понякога просто съм му показал правилните книги или неща. Използвам този подход, за да покажа на хората, които управляват образованието, колко неизмерим е приносът на един учител, как не може да се формализира преподаването и преподавателският процес и колко е вредно всичко, което се прави, в рамките на стандартната система за образование", коментира Лъчезар Томов. Самият той в процеса на обучение съчетава теорията с практика, програмиране с физика и се опитва да покаже на учениците странни, учудващи и неинтуитивни неща, за да предизвика техния интерес.

Как се мотивират хуманитарно насочените деца от Класическата гимназия да учат математика?

"Две неща - първо, те учат латински език, който има пряка връзка с математиката. Второ - те самите имат потенциал, а интелигентността е едно нещо, тя не се разделя на науки. Те имат този потенциал, но са отблъснати от математиката, избягали са от нея в Класическата гимназия и аз идвам там, за да обърна кошмара им в нещо хубаво", разказва той и допълва, че той самият се мотивира постоянно, като не спира да се развива и всяко ново нещо, което чете и научава, бърза да предаде на учениците си.

В този епизод ще разберете още пред какви трудности са изправени учителите, защо е важно да има практическа насоченост на уроците, каква е ролята на технологиите и как да извадим образованието от фалит.


ICTalks e подкаст за технологии, ИТ новини, анализи и дискусии. Това е подкаст за всеки, който иска да знае какво се случва в най-бързо развиващия се сектор и да е в крак с последните тенденции и иновации. ICTalks е носител на приза за журналистически принос в "Наградите на БАИТ" за 2020 г. Може да го слушате в SoundCloud, Spotify, iTunes и Google Podcasts.

В новия епизод на подкаста ICTalks говорим за образование, а гост е Лъчезар Томов, доктор по математика и главен асистент в НБУ, преподавател по математика в НГДЕК "Св. Константин Кирил Философ", гр. София, и учител по физика в ЧОУ "Томас Едисън". Той е и победителят в категория "Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии" на тазгодишния конкурс на БАИТ "Дигитални новатори в образованието".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК