Подкаст: Е-байкове в България - технологии има, остават регулациите

Александър Главчев, Бойко Казаков, "Бош Инженеринг Център София", подкаст Digitalk
Цветелина Белутова

Подкаст: Е-байкове в България - технологии има, остават регулациите

Бойко Казаков от "Бош Инженеринг Център София" и редакторът Александър Главчев разказват за плюсовете и минусите на е-велосипедите

Майя Бойчева-Манолчева
1034 прочитания

Александър Главчев, Бойко Казаков, "Бош Инженеринг Център София", подкаст Digitalk

© Цветелина Белутова


В новия епизод на подкаста ICTalks говорим за електрическите велосипеди. Според данните на Markets and Markets пазарът на е-байкове ще нарасне от 49,7 млрд. долара през 2022 година до 80,6 млрд долара през 2027 година, като средният годишен темп на растеж ще бъде 10,2%. Разбира се, като всяко нещо и е-байковете си имат своите привърженици и противници, своите плюсове и минуси. Какви са те, как стои въпросът със законодателството в областта и какви са технологии зад електрическите велосипеди? По тези теми разговаряме с нашите гости - Бойко Казаков, който ръководи проекти в мултимаркет портфолиото на "Бош Инженеринг Център София", един от които е eBike, и Александър Главчев, който освен като редактор в Digitalk.bg е познат и във велосредите като любител и редовно използващ велотранспорта.

Технологиите

"Всяко електрическо колело в себе си съдържа електродвигател и батерия. Между тези два компонента ние залагаме доста сериозно количество софтуер, който се грижи моторите да асистират на водачите и разбира се, софтуер, който гарантира качеството на батерията", разказа Бойко Казаков. В допълнение, може да има ABS системи, e-shift системи за превключване на скорости и т.н.

Факторът "удобство"

"Със сигурност наблюдавам ръст при карането на всякакъв вид електрическа мобилност, като според мен не цената е мотив при покупката, а удобството", обясни Александър Главчев.

В този епизод ще чуете още: Кои са плюсовете и минусите на е-велосипедите в сравнение с традиционните велосипеди, какво е въздействието на батериите върху екологията, достатъчно сигурни и надеждни ли са и как е регламентирано законово използването им.

В новия епизод на подкаста ICTalks говорим за електрическите велосипеди. Според данните на Markets and Markets пазарът на е-байкове ще нарасне от 49,7 млрд. долара през 2022 година до 80,6 млрд долара през 2027 година, като средният годишен темп на растеж ще бъде 10,2%. Разбира се, като всяко нещо и е-байковете си имат своите привърженици и противници, своите плюсове и минуси. Какви са те, как стои въпросът със законодателството в областта и какви са технологии зад електрическите велосипеди? По тези теми разговаряме с нашите гости - Бойко Казаков, който ръководи проекти в мултимаркет портфолиото на "Бош Инженеринг Център София", един от които е eBike, и Александър Главчев, който освен като редактор в Digitalk.bg е познат и във велосредите като любител и редовно използващ велотранспорта.

Най-новото


НОИ ще дигитализира пенсионните производства

НОИ ще дигитализира пенсионните производства

  • 0
  • 179

"Kyndryl България" навърши една година

"Kyndryl България" навърши една година

  • 0
  • 212

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

  • 0
  • 104






Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК