Може ли България да се превърне в център на автомобилния софтуер на Централна и Източна Европа? По тази тема дискутираме с арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив клъстер България", в новия епизод на подкаста ICTalks.
"Това на практика се случва в момента, тъй като производството на автомобилен софтуер е едно от нещата, които отличават България от останалите държави в Източна Европа. Не е тайна, че ние започнахме да развиваме автомобилната индустрия с голямо закъснение спрямо други държави като Чехия, Унгария, Полша, дори една съседна Румъния. Изоставането спрямо някои от тези държави е от порядъка на 15 години. Така че е много трудно да се съревноваваме с тях в сферата на конвенционалните автомобилни технологии", обясни Любомир Станиславов. По думите му светът на автомобилната индустрия се променя в момента и се обръща с главата надолу. Навлизат нови технологии, които са свързани или със сферата на електромобилите, или с автомобилния софтуер, или и със двете. "Затова логиката е в момента ние да се опитаме да се фокусираме именно върху тези нови неща, където можем да се съревноваваме много успешно с други държави", обясни той.
От този епизод ще научите още кои са проектите, които са реализират у нас, кои са топ технологиите в сектора и какво се случва с автономните коли.
Подкастът ICTalks може да гледате в YouTube и да слушате в Soundcloud, Spotify, iTunes и Google Podcasts.
Може ли България да се превърне в център на автомобилния софтуер на Централна и Източна Европа? По тази тема дискутираме с арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив клъстер България", в новия епизод на подкаста ICTalks.