Американският оператор на интернет телевизия Roku прогнозира, че до четири години, половината от американските домове никога няма да са имали кабелна телевизия или ще са се отказали от абонамента си. Това коментира компанията в писмо до инвеститорите заедно с резултатите от четвъртото тримесечие на 2019, пише CNBC.
Пренасочването на потребителите от скъпите пакети за кабелна телевизия към по-евтини и гъвкави интернет стрийминг услуги предизвика вълна от инвестиции и конкуренция в медийната индустрия.
Например NBCUniversal скоро ще пусне услуга, наречена Peacock, а WarnerMedia планира допълнителна услуга под бранда на HBO. Други гиганти като Apple, Disney и Netflix инвестират милиарди в нови програми и филми за своите услуги.
Според Roku тази среда спомага за развитието техния бизнес, който е да бъдеш "неутрален партньор в центъра на стройминг екосистемата ". Компанията продава софтуер и хардуер, както и рекламни услуги.
"Освен това новите услуги и нарастващите инвестиции в оригинални програми, които са ексклузивни за стрийминга обогатяват изживяването. Това привлича повече зрители да прекарват време в платформите и по-малко в традиционната платена телевизия, като много потребители изоставят напълно остарялата екосистема на платената телевизия. Ние прогнозираме, че до 2024 приблизително половината от всички американски домакинства ще отрежат кабелите или никога няма да са имали такива", се коментира в писмото на Roku до инвеститорите.
73% от американските домакинства през 2017 са разполагали с абонамент за кабелна или сателитна телевизия, показват данните на Националната телекомуникационна и информационна администрация.
След обявените финансови резултати акциите на Roku скочиха със 7%. От компанията отбелязаха, че приходите през четвъртото тримесечие са се увеличили с 49%, достигайки до 411,2 млн. долара. Същевременно обаче е отчетена и нетна загуба от 13% за акции.
Американският оператор на интернет телевизия Roku прогнозира, че до четири години, половината от американските домове никога няма да са имали кабелна телевизия или ще са се отказали от абонамента си. Това коментира компанията в писмо до инвеститорите заедно с резултатите от четвъртото тримесечие на 2019, пише CNBC.
Пренасочването на потребителите от скъпите пакети за кабелна телевизия към по-евтини и гъвкави интернет стрийминг услуги предизвика вълна от инвестиции и конкуренция в медийната индустрия.