Facebook ще предупреждава при споделянето на стари новини

Facebook ще предупреждава при споделянето на стари новини

Мария Динкова
225 прочитания

Facebook обяви, че ще въведе уведомления, които ще предупреждават потребителите, ако опитат да споделят съдържание, пуснато преди повече от 90 дни. Те ще имат избор "да се върнат" или все пак да продължат с публикуването, пише TechCruch.

От социалната мрежа разбират, че старите истории, споделени извън техния първоначален контекст могат да играят роля в разпространяването на дезинформацията. От компанията отбелязват, че "медиите конкретно" са изразили притеснение във връзка с повторното завъртане в публичното пространство на стари статии сякаш са нови.

"През последните няколко месеца нашето вътрешно разследване показа, че времето на публикуване на една статия е важна част от контекста, която помага на хората да решат какво да четат, на какво да се доверят и какво да споделят", коментира Джон Хегеман, вицепрезидент за новините във Facebook.

Новата опция е надграждане на други подобни инструменти, с които социалната мрежа експериментира наскоро. Миналата година Instagram въведе изкачащо уведомление, за да разколебае потребителите да споделят обидни коментира с набор от опции, които им позволяват да се върнат обратно. От компанията уточняват, че първоначалните резултати от експеримента имат положително влияние върху поведението на потребителите.

В блог публикация за новата функционалност от Facebook допълват, че сега обмислят друг тип уведомления за намаляване на дезинформацията, включително за публикации, свързани с Covid-19, които ще дадат контекст за източника на линка и ще насочат потребителите към ресурси на публичното здравеопазване.

Facebook обяви, че ще въведе уведомления, които ще предупреждават потребителите, ако опитат да споделят съдържание, пуснато преди повече от 90 дни. Те ще имат избор "да се върнат" или все пак да продължат с публикуването, пише TechCruch.

От социалната мрежа разбират, че старите истории, споделени извън техния първоначален контекст могат да играят роля в разпространяването на дезинформацията. От компанията отбелязват, че "медиите конкретно" са изразили притеснение във връзка с повторното завъртане в публичното пространство на стари статии сякаш са нови.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК