Google с поредно дело заради проследяване на местоположението

Google с поредно дело заради проследяване на местоположението

И инженерите в Google объркани от настройките за сигурност на търсачката, сочат документи по дело, заведено в Аризона

Иван Гайдаров
411 прочитания

Настройките за поверителност на Google не просто объркват и притесняват потребителите. Те объркват дори служителите на компанията, сочат документи от дело за нерегламентирано събиране на данни срещу интернет гиганта

"Сегашният потребителски интерфейс изглежда, че е създаден да направи нещата по-добри, но достатъчно трудно за постигане, така че хората да не могат да го разберат", заявява служител на Google, според публикувани наскоро документи по дело, заведено от генералния прокурор на Аризона Марк Брнович през май, съобщава The Verge, позовавайки се на The Arizona Mirror.

"Дори служителите на Google от най-високо ниво не разбират при какви условия компанията събира данните за местоположение например", пише Брнович в своята жалба.

Разследването в Аризона стартира от статия на Associated Press, публикувана през 2018 г., доказваща, че Google съхранява данни за местоположението от устройствата с Android или iOS, дори ако функцията "История на местоположенията" е поставена на пауза. Това важи и при изключването ѝ, защото някои приложения на Google автоматично съхраняват местоположението, заедно с времевата марка, така или иначе.

"Съгласен съм със статията. Изключеното местоположение трябва да означава изключено местоположение. Без изключения", казва служител на Google в публикуваните документи.

От интернет гиганта обясняват, че си сътрудничат с генералния прокурор на Аризона и вече са предоставили документи и отговори на въпросите, повдигнати от разследващите. "Контролът на поверителност отдавна е вграден в нашите услуги и екипите ни работят непрекъснато, за да го подобряват", казва Хосе Кастанеда, говорител на Google, и добавя: "В случая с информацията за местоположение чухме отзиви и работихме усилено за подобряване на контрола на поверителността. Дори публикуваните откъси от делото ясно показват, че целта на екипа ни е намаляване на объркването около настройките на историята на местоположенията".

Обществената реакция по отношение на начина, по който Google прикрива допълнителните настройки за местоположение в "Активност в мрежата и приложенията" - опция, разположена дълбоко в настройките на акаунта - в крайна сметка накара компанията да подобри начина, по който се правят настройките за поверителност. Малките промени през последните няколко години са обединени в настоящите политики на Google, която автоматично изтрива местоположението и историята на търсенията по подразбиране за новите потребители. Актуалните потребители обаче все още трябва да посетят секцията за контрол на активността, за да променят настройките си.

Въпреки че Google прави определени промени, очевидно има още много неща, които биха могли се да направят.

Google например предоставя персонализирани реклами на своите потребители, за което използва и данни за местоположението. Възможно е да изключите персонализирането на рекламите, като изключите настройка - но в материалите по делото се твърди, че това няма да спре Google да показва реклами въз основа на вашето местоположение. Просто Google приема, че потребителят е в обща зона от три километра вместо да използва точни GPS координати.

Нещо повече, изключването на тази настройка очевидно не променя нищо и за друга рекламна услуга на Google - DoubleClick, която се използва за показване на реклами в уебсайтове на трети страни. Премахването на информацията за местоположението от тези реклами изисква различен потребителски интерфейс и Google все още ще използва обща информация за местоположението, за да таргетира потребителите.

Настройките за DoubleClick не оказват влияние върху персонализирането на рекламите в Google, се казва в оплакването. "По този начин, потребител, който смята, че е отказала да получава реклами въз основа на местоположението си, греши в две посоки", твърди още обвинението.

Настройките за поверителност на Google не просто объркват и притесняват потребителите. Те объркват дори служителите на компанията, сочат документи от дело за нерегламентирано събиране на данни срещу интернет гиганта

"Сегашният потребителски интерфейс изглежда, че е създаден да направи нещата по-добри, но достатъчно трудно за постигане, така че хората да не могат да го разберат", заявява служител на Google, според публикувани наскоро документи по дело, заведено от генералния прокурор на Аризона Марк Брнович през май, съобщава The Verge, позовавайки се на The Arizona Mirror.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК